Auteur Topic: Bad Decision Works - V70R + 245  (gelezen 33324 keer)

arjenT5R

• Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: Bad Decisions "Motorsport" - V70R + 245
« Reactie #300 Gepost op: 11-07-2018 23:19:55 »
Alcanteddy! Verrek :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Thys

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Mens, durf gas te geven
« Reactie #301 Gepost op: 11-07-2018 23:26:58 »
En vergeet Jeff niet, met z'n alcantyfus :D

arjen850

• Forumsponsor
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • volvo bloed blijft stromen
« Reactie #302 Gepost op: 11-07-2018 23:48:16 »
En vergeet Jeff niet, met z'n alcantyfus :D

Dat is alweer even geleden zeg. Ik heb dat ding toen nog op de sloop zien liggen, dan heeft Ted dat toch wel iets netter gedaan zeg maar ;D

vincen tdi

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • DOP T-5R
« Reactie #303 Gepost op: 12-07-2018 07:22:13 »
Heeft Cees van gils niet ook de halve binnenkant met Alcantara laten bekleden ?
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

classicT5

• Jeroen
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #304 Gepost op: 12-07-2018 07:57:30 »
Mooi gedaan.

Waar heb je die folie gekocht?

henry classic v70

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #305 Gepost op: 12-07-2018 08:12:42 »
Mooi spul. Ik denk dat ik er meer mee ga beplakken als alleen de deuren. Dashboard waarschijnlijk ook.

Daar ben ik dan weer benieuwd naar... ;)

Barracuda_82

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #306 Gepost op: 12-07-2018 08:33:13 »
Mooi gedaan.

Wickedfolie. Effe opzoeken op facebook en een berichtje sturen. De webshop is nog in ontwikkeling en volgens mij staat de alcantara folie daar nog niet op.

Die bout is cool. Komt waarschijnlijk omdat de wielboutgaten in je nieuwe schijven groter zijn dan orgineel v70. Staat me iets bij dat DCCCL dat ooit met busjes heeft opgelost.

Uit mn hoofd heeft een v70 M12 wielbouten en de nieuwere types m14. Die m8 bout zal je remkracht niet tegen kunnen houden.

M6 zelfs. En nu je het zegt... ik heb er even de foto's op nagslagen en de gaten van die grote schijven zijn inderdaad groter... dat ik dat gemist heb  :eusa_silenced:

Ik denk dat ik daar inderdaad ook wat busjes in ga persen, want als dit zo kan bewegen lijkt me niet heel handig.

arjenT5R

• Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #307 Gepost op: 12-07-2018 08:34:48 »
Alcantara dash is heel gaaf, haalt ook die irritante spiegeling in de voorruit van het originele dash helemaal weg.

Mooi gedaan.

Wickedfolie. Effe opzoeken op facebook en een berichtje sturen. De webshop is nog in ontwikkeling en volgens mij staat de alcantara folie daar nog niet op.

Die bout is cool. Komt waarschijnlijk omdat de wielboutgaten in je nieuwe schijven groter zijn dan orgineel v70. Staat me iets bij dat DCCCL dat ooit met busjes heeft opgelost.

Uit mn hoofd heeft een v70 M12 wielbouten en de nieuwere types m14. Die m8 bout zal je remkracht niet tegen kunnen houden.

M6 zelfs. En nu je het zegt... ik heb er even de foto's op nagslagen en de gaten van die grote schijven zijn inderdaad groter... dat ik dat gemist heb  :eusa_silenced:

Ik denk dat ik daar inderdaad ook wat busjes in ga persen, want als dit zo kan bewegen lijkt me niet heel handig.

Borg boutje is idd maar M6  :-X

elianmars

• V70 T5 + C70 T5
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00
« Reactie #308 Gepost op: 12-07-2018 08:46:49 »
Mooi gedaan.

Lijkt me dat je wielbouten ook een oplazer krijgen, toch?

V70geRwin

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70R automaat 426
« Reactie #309 Gepost op: 12-07-2018 08:49:26 »
Mooi gedaan.

M6 zelfs. En nu je het zegt... ik heb er even de foto's op nagslagen en de gaten van die grote schijven zijn inderdaad groter... dat ik dat gemist heb  :eusa_silenced:

Valt mee hoor. Wat je nu ziet is de eerste keer schuiven van het midden van het boutgat naar de rand.
Alleen als je wisselt van voor naar achteruit rijden zouden ze kunnen bewegen in de ruimte.
Maar dan moet je l harder remmen dan de klem kracht.
Busjes is wel netter dus als je ze toch gaat maken  ;)
« Laatst bewerkt op: 12-07-2018 08:52:52 door V70geRwin »
Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.

Barracuda_82

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #310 Gepost op: 12-07-2018 08:55:03 »
Lijkt me inderdaad dat het wel meevalt met de urgentie, zegmaar. Alleen bij wisselen tussen voor en achteruit schuift de boel, maar als je eenmaal vooruit rijdt blijven ze wel in dezelfde positie staan.

Maar goed, voorkomen is beter dan genezen, en aangezien ik volgende week toch naar de verspaner ga kunnen we wel "effe" 10 busjes draaien en in de schijven persen/klemmen.

arjenT5R

• Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #311 Gepost op: 12-07-2018 09:33:28 »
Stukkie buis zoeken met dezelfde buitendiameter als gat dat scheelt al de helft in arbeid :)

De originele schijven hebben ook gewoon een groter gat dan de diameter van je bout... dus denk dat t eigenlijk in weze geen hol uitmaakt ;D

Als de schijf echt zou bewegen zou je schade moeten zien aan het schroefdraad van de wielbout.

Denk dat t meer iets is voor de gemoedsrust dan dat t werkelijk wat doet :P

V70geRwin

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70R automaat 426
« Reactie #312 Gepost op: 12-07-2018 09:47:04 »
Stukkie buis zoeken met dezelfde buitendiameter als gat dat scheelt al de helft in arbeid :)

De originele schijven hebben ook gewoon een groter gat dan de diameter van je bout... dus denk dat t eigenlijk in weze geen hol uitmaakt ;D

Als de schijf echt zou bewegen zou je schade moeten zien aan het schroefdraad van de wielbout.

Verschil tussen m12 en m14.
Rij er al  2 jaar mee  ;D
Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.

Barracuda_82

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #313 Gepost op: 12-07-2018 09:49:21 »

Ja, maar ik zou het liefst een buis hebben die +0,05mm dikker is, zodat ie mooi klemt. Ik moet er niet aan denken dat ik elke keer als ik een wiel demonteer 5 ringetjes bij elkaar kan gaan rapen die over de oprit rollen. Van de andere kant kan ik ze ook effe in de bankschroef klemmen en een tikkie ovaal maken... tis maar dat ze nét een beetje klemmen en niet los liggen.

De diameter komt inderdaad niet supernauw. Je wil gewoon de bewegingen zo minimaal mogelijk hebben.

Citaat

Dat vooral, maar ook wil ik gewoon graag dingen zo goed mogelijk doen. Ik hou niet zo van half werk :)

V70R^2

• Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • Online Online
  • To heaven for the climate, to hell for the company
« Reactie #314 Gepost op: 12-07-2018 10:01:05 »
Zelf 380mm brembo's gehad, tweedelige schijven zonder dat boutje, zal nog aanzienlijk meer krachten op zijn gekomen en de schijf heeft nooit bewogen, als in, geen drukplekken in schroefdraad van de wielbouten gezien.