automaat hangt soms bij wegrijden

Gestart door H_Rovers, 13-06-2018 10:00:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

arjenT5R

Is allemaal autodoc partner... en wederom geen denso... :(
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

H_Rovers

Toch wel opmerkelijk dat de originele (of Denso) variant zo moeilijk verkrijgbaar is. Gaat deze dan nooit stuk? Ik neig ernaar om toch maar een aftermarket variant te proberen.

V70geRwin

Citaat van: H_Rovers op 13-06-2018 22:46:15
Toch wel opmerkelijk dat de originele (of Denso) variant zo moeilijk verkrijgbaar is. Gaat deze dan nooit stuk? Ik neig ernaar om toch maar een aftermarket variant te proberen.

Zeker vreemd maar sensoren toch het liefst origineel of van de originele fabrikant Denso/Bosch etc

NinaPaul

#34
Je kan vast ook een 2e hands scoren voor weinig (ik verwacht 15-20 euro). Mocht het dan niet stuk zijn geweest, ben je geen vermogen kwijt.

volvo nr. 9470007

EDIT: voorbeeld:
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/merk/volvo/model/v70/onderdeel/map-sensor-(inlaatspruitstuk)/onderdeelid/8087413/

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

H_Rovers

Het "vreemde" gedrag wat de MAP meting laat zien, dat komt door de airco geloof ik. Wanneer de airco inschakelt krijg ik een stapje op de MAP meting, waarschijnlijk verandert de positie van de gasklep?

Ik heb hier verder nog geen tijd in gestoken ivm een verbouwing thuis, maar wat ik me nog afvroeg; het daadwerkelijke probleem lijkt eigenlijk meer te zijn dat de auto voor een korte tijd niet of slechts weinig reageert op het gaspedaal. Zou dit niet iets met de ETM te maken kunnen hebben? Ik heb verder niet echt problemen die hierop duiden. Als het de automaat zou zijn, zou dan het probleem niet juist zijn dat het toerental oploopt zonder dat de auto van z'n plek komt (slip)?

arjenT5R

Oh dat kan :) van die airco ja.

Ik heb trouwens nog wel ergens zo'n mapsensor slingeren. Je zou m eens uit kunnen wisselen om eea uit te sluiten.

Korte tijd geen reactie op gaspedaal kan door verkeerde map of maf waarden of trage reactie van map sensor oid.

Electronische gasklep is idd ook een mogelijkheid.

Je zal toch eea moeten wisselen om dingen uit te sluiten.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Spin!

Ik kan 'm nieuw leveren voor 79 euro incluis verzending  :angel:

www.vm-parts.nl

H_Rovers


Spin!


www.vm-parts.nl

H_Rovers