Stuurhuis aftermarkt ervaringen

Gestart door bramvolvo, 17-06-2018 00:27:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Citaat van: SB T-5R op 17-06-2018 14:43:06
Citaat van: V70 classic op 17-06-2018 14:31:49
Citaat van: arjenT5R op 17-06-2018 13:59:19
pfff wat een geld ;D

Is t ook.
Maar met goedkope troep tot een keer of 4a5'de oefening herhalen kost ook.
Toen ik nog in die classic rondhobbelde koos k ook gewoon voor org.

Men wil allemaal rijden in autos die destijds kort een ton in guldens koste.
Maar vergeten dat als t stuk gaat je moet bloeden.
Vervolgens trap je er ali spul in en blijf je aan de gang he.

Mijn 2 centen

Is deze opmerking niet wat kort door de bocht?

Met die 4 of 5 keer zal je naar mij refereren.
Ik weet niet waar de conclusie vandaan komt dat er ali spul in is gegaan, of dat het geen geld mag kosten? maar het ging mij om een vergelijk tussen dealer nieuw en origineel gereviseerd. Dat heb ik nu. Dat dealer nieuw een goede optie is is geen geheim. Of origineel gereviseerd een goede optie is kun je alleen uit ervaring bepalen. En dat heb ik gedaan. Bewust ook 2x een gereviseerd stuurhuis gepakt om uit te sluiten dat ik "pech" had. Ik ben niet tevreden met het revisie resultaat op gebied van stuurhuizen. Daarom mijn advies. Dealer nieuw.


Ohja kort door de bocht is t zeker...

Nieuw bij de dealer kopen is bewezen goed maar soms wil je gewoon net ff wat anders of kijken of t goedkoper kan.

Onderhand weten we dat er ook van ali wel goed spul komt... als je maar weet wat je koopt....

Voor m'n eigen turbo heb een nieuwe originele MHI leeg geschud en er chinees spul in terug geduwd ;)

Zo'n gereviseerd TRW stuurhuis (wel andere leverancier) heeft een maat van me al jaren onder z'n V70R en daar mankeert niets aan.

't is allemaal relatief wat dat betreft... ook volvo koopt z'n spullen ergens...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70 classic

Citaat van: arjenT5R op 17-06-2018 17:41:14
Citaat van: SB T-5R op 17-06-2018 14:43:06
Citaat van: V70 classic op 17-06-2018 14:31:49
Citaat van: arjenT5R op 17-06-2018 13:59:19
pfff wat een geld ;D

Is t ook.
Maar met goedkope troep tot een keer of 4a5'de oefening herhalen kost ook.
Toen ik nog in die classic rondhobbelde koos k ook gewoon voor org.

Men wil allemaal rijden in autos die destijds kort een ton in guldens koste.
Maar vergeten dat als t stuk gaat je moet bloeden.
Vervolgens trap je er ali spul in en blijf je aan de gang he.

Mijn 2 centen

Is deze opmerking niet wat kort door de bocht?

Met die 4 of 5 keer zal je naar mij refereren.
Ik weet niet waar de conclusie vandaan komt dat er ali spul in is gegaan, of dat het geen geld mag kosten? maar het ging mij om een vergelijk tussen dealer nieuw en origineel gereviseerd. Dat heb ik nu. Dat dealer nieuw een goede optie is is geen geheim. Of origineel gereviseerd een goede optie is kun je alleen uit ervaring bepalen. En dat heb ik gedaan. Bewust ook 2x een gereviseerd stuurhuis gepakt om uit te sluiten dat ik "pech" had. Ik ben niet tevreden met het revisie resultaat op gebied van stuurhuizen. Daarom mijn advies. Dealer nieuw.


Ohja kort door de bocht is t zeker...

Nieuw bij de dealer kopen is bewezen goed maar soms wil je gewoon net ff wat anders of kijken of t goedkoper kan.

Onderhand weten we dat er ook van ali wel goed spul komt... als je maar weet wat je koopt....

Voor m'n eigen turbo heb een nieuwe originele MHI leeg geschud en er chinees spul in terug geduwd ;)

Zo'n gereviseerd TRW stuurhuis (wel andere leverancier) heeft een maat van me al jaren onder z'n V70R en daar mankeert niets aan.

't is allemaal relatief wat dat betreft... ook volvo koopt z'n spullen ergens...

Klopt allemaal.
Alles is relatief.
Is sleutelen je hobby is t zo erg niet.
Maar sommige willen gewoon rijden.
Dan wil je gewoon een betrouwbaar iets hebben.
En ja zelfs iets op leeftijd kan betrouwbaar zijn.

Destijds sloten ze me bijna op omdat ik een aircosysteem van mn x70 volledig liet  nazien na t begeven van een compressor.
Maar nooit geen klachten meer gehad.
Ali verkoopt goed spul en troep t is net wat je kiest daar.

Feit blijft dat als iets stuk is.
Je kunt gaan lappen of t duurzaam repareren.
Telt voor nieuwe en voor wagens op leeftijd trouwens.

Post was op 2 manieren te lezen.
En ja ik heb destijds veel lapwerk gedaan in opdracht.
Werd en nooit blij van.
Op termijn pakte t altijd slecht uit.
Ik ging liever voor zekerheid.
T is een keuze die je maakt.  

Groet
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

bramvolvo

Citaat van: SB T-5R op 17-06-2018 10:23:00
Ik heb het eea geexpirimenteerd met stuurhuizen. Mijn s70 heeft nu het 5e stuurhuis er onder zitten. De eerste was lek bij aanschaf. Daarna een gebruikte TRW gemonteerd. Die was droog maar lekte na 5000 km. Daarna een revisie ES gemonteerd. Trw. Die lekte na 5000 km. Ook veel speling op de stuurinrichting. Alle 4 de kogels uiteraard nieuw. Voordeel van de twijfel gegeven en nogmaals zon zelfde revisie stuurhuis gekocht en gemonteerd. 5000 km later zo lek als een mandje. Op 3 plaatsen. Tussen de wissels door elke keer gespoeld en vloeistof ververst. Zelfs een tijdje met een filter gereden. Ook een nieuwe pomp gemonteerd bij plaatsen van de tweede revisie. Het viel me op dat de smi stuurhuizen met hoge km standen vaak geen enkel probleem hebben. Daarom maar een gebruikte smi overgenomen en deze gemonteerd. Tot op heden (8000 km) nog geen lekkage geconstateerd.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

En wat was de reactie van estate service hierop dan?  Ik heb geen t5r gewoon een 10v heb dus niet zo'n trek om 1000 piek uit te geven voor een stuurhuis bij de dealer. 

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met revisie stuurhuizen van estate service?? Bedankt voor de vele reacties!!

Lammert

Ik heb een gereviseerd SMI stuurhuis van estateservices, dat gaat nu al bijna 3 jaar en 50.000 km goed.

de Boeing

#19
Misschien wel nog even meegeven dat mijn stuurhuis zelf (gereviseerd TRW van 310 euro + 242 statiegeld) momenteel nog niet lekt (na 20k). TRW pomp was dan wel weer een drama. Maar omdat mijn sturen zwaarder blijft dan normaal ben ik dus op mijn hoede...

Zat met heel mijn auto24 garantie verhaal wel nog eens te kijken wat ze nu kosten en zie ik staan:

DRI 711520393: Aantal stuuromwentelingen:  3,25  
DRI 711520399: Aantal stuuromwentelingen:  2.88

Niet dat ik dat DRI stuurhuis zou aanraden (of ervaring mee heb) maar wel dat er dus verschillende overbreng verhoudingen zijn? Iemand weet wat dit origineel is (zou ook kunnen naar buiten lopen, draaien en tellen ...  :eusa_whistle: ...straks)

Maestro12

Citaat van: de Boeing op 22-06-2018 10:23:57
Misschien wel nog even meegeven dat mijn stuurhuis zelf (gereviseerd TRW van 310 euro + 242 statiegeld) momenteel nog niet lekt (na 20k). TRW pomp was dan wel weer een drama. Maar omdat mijn sturen zwaarder blijft dan normaal ben ik dus op mijn hoede...

Zat met heel mijn auto24 garantie verhaal wel nog eens te kijken wat ze nu kosten en zie ik staan:

DRI 711520393: Aantal stuuromwentelingen:  3,25 
DRI 711520399: Aantal stuuromwentelingen:  2.88

Niet dat ik dat DRI stuurhuis zou aanraden (of ervaring mee heb) maar wel dat er dus verschillende overbreng verhoudingen zijn? Iemand weet wat dit origineel is (zou ook kunnen naar buiten lopen, draaien en tellen ...  :eusa_whistle: ...straks)

Voor zover ik het begrijp is de 3,25 versie alleen op de 850 geleverd en de 2,88 versie op de 850, C70, S/V 70 (classic en N).
Maar waar de overgang voor de 850 zit kom ik niet uit, misschien heeft dat te maken met de grootte van de riemschijf van de pomp (130 of 140 mm), maar dit is slechts een wilde gok.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

V70geRwin

Van Estate Services een door URW gereviseerd stuurhuis, zit er sinds maart 2016 onder nadat een eerdere 2dehandsje al weer snel lek was. Gaat prima!

de Boeing

Citaat van: Maestro12 op 22-06-2018 12:48:39
Citaat van: de Boeing op 22-06-2018 10:23:57
Misschien wel nog even meegeven dat mijn stuurhuis zelf (gereviseerd TRW van 310 euro + 242 statiegeld) momenteel nog niet lekt (na 20k). TRW pomp was dan wel weer een drama. Maar omdat mijn sturen zwaarder blijft dan normaal ben ik dus op mijn hoede...

Zat met heel mijn auto24 garantie verhaal wel nog eens te kijken wat ze nu kosten en zie ik staan:

DRI 711520393: Aantal stuuromwentelingen:  3,25 
DRI 711520399: Aantal stuuromwentelingen:  2.88

Niet dat ik dat DRI stuurhuis zou aanraden (of ervaring mee heb) maar wel dat er dus verschillende overbreng verhoudingen zijn? Iemand weet wat dit origineel is (zou ook kunnen naar buiten lopen, draaien en tellen ...  :eusa_whistle: ...straks)

Voor zover ik het begrijp is de 3,25 versie alleen op de 850 geleverd en de 2,88 versie op de 850, C70, S/V 70 (classic en N).
Maar waar de overgang voor de 850 zit kom ik niet uit, misschien heeft dat te maken met de grootte van de riemschijf van de pomp (130 of 140 mm), maar dit is slechts een wilde gok.

Oi, dus er zit ook nog verschil in pomp poelie? wist ik niet, zal ook wel invloed hebben op bekrachtiging (of verwaarloosbaar?)

Ik heb overigens een 140mm poelie en kom maar aan ong 2.5 omwentelingen van ene uiterste stand tot de andere (ok, stuurslag begrenzers zullen hier ook nog voor iets tussen zitten)..

NinaPaul

Stuurhuis omwentelingen en pomp poelie hebben niets met elkaar te maken.

Het draaien is mechanisch, de hoeveelheid bekrachtiging verandert daar niets aan.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz