abs, tracks lampjes aan, geen knipperlicht en dimlicht

Gestart door janpy, 20-06-2018 18:58:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

janpy

Hallo allemaal

Vanmiddag bij het wegrijden het abs en tracks lampje aan......hmm
Thuis eens uitgelezen, lampjes waren weer uit, geen foutcodes.

Motor eens aan en uit, abs/tracks lampjes weer aan, weer uitlezen, echter geen contact.
Maar ook geen dim licht en geen knipperlicht, was mij onderweg niet zo opgevallen
Alarm licht werkt wel, grootlicht zo te zien alleen seinen, blijft dus niet aan.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt

Jan

Volvo 850 R automaat lpi Groen

cornelis-b

ABS controller of elektrisch deel van het contactslot Jan, werkte je snelheidsmeter nog wel?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

janpy

#2
O Nee

Vergeten te noemen
De snelheids meter was ook dood.

Vermoed zelf ook het contact slot
Volvo 850 R automaat lpi Groen

thuur

Ik ga voor een defect electrisch gedeelte van het contactslot.


Gr 8)

Arjend

Klinkt als een bekent euvel. Probeer je sleutel een stukje terug te draaien en kijk dan is of alles weer  werkt. Elektrisch gedeelte van je contact slot is denk ik aan vervanging toe

cornelis-b

Ik heb het meegemaakt dat het contactslot de boosdoener was maar ook de ABS controller. Contactslot is te controleren door zoals eerder gezegd even de sleutel een paar millimeter terug te draaien als je uitval hebt.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

mehn

Citaat van: thuur op 20-06-2018 21:58:44
Ik ga voor een defect electrisch gedeelte van het contactslot.


Gr 8)

Ik ook.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

LouisVKWD

#7
Recent ook mee geconfronteerd, ABS en Track lampjes aan, geen verlichting en snelheidsmeter dood. Het continu prutsen aan de sleutel ging vervelen. Probleem na aanschaf en vervangen nieuw elektrisch deel opgelost. Zie ook: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,78237.msg1633228.html#msg1633228

janpy

Hallo
iedereen bedankt voor het meedenken.
Heb een nieuw contactblok besteld, zal een dezer dagen wel aankomen

Jan
Volvo 850 R automaat lpi Groen

thuur

Citaat van: cornelis-b op 20-06-2018 23:28:08
Ik heb het meegemaakt dat het contactslot de boosdoener was maar ook de ABS controller. Contactslot is te controleren door zoals eerder gezegd even de sleutel een paar millimeter terug te draaien als je uitval hebt.

Dat de ABS controller de oorzaak was van niet werkende (knipper)lichten?


Gr :o

janpy

#10
Contact blok vervangen
Ziet er best degelijk uit



Jan
Volvo 850 R automaat lpi Groen

cornelis-b

Citaat van: thuur op 23-06-2018 13:04:55
Citaat van: cornelis-b op 20-06-2018 23:28:08
Ik heb het meegemaakt dat het contactslot de boosdoener was maar ook de ABS controller. Contactslot is te controleren door zoals eerder gezegd even de sleutel een paar millimeter terug te draaien als je uitval hebt.

Dat de ABS controller de oorzaak was van niet werkende (knipper)lichten?


Gr :o

ABS / Tracks branden, geen snelheidsignaal, geen richtingaanwijzers en geen dimlicht, heb dit bij mijn ex 855R gehad en bij een 854 van een forumlid. Na revisie van de controller alle problemen opgelost.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien