Waar heb je je vandaag over verbaasd?

Gestart door rob850/480, 28-06-2018 18:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Maestro12

Citaat van: arjenT5R op 29-06-2018 15:57:17
Citaat van: Maestro12 op 29-06-2018 08:56:07
Dat mijn oude V70 toch weer verkocht is door de handelaar en blijkbaar ook goedgekeurd.
Kan me niet voorstellen dat die de veerpootlagers, uitlaat, achterwielophanging, koplampen, kachelradiateur (lekt) allemaal vervangen heeft voor de keuring.
Wens de nieuwe eigenaar succes  :o
Citaat van: FGG op 29-06-2018 15:40:09
Citaat van: Sbv op 29-06-2018 13:06:31
APK is moment opname. Overigens kan je bijna altijd wel ergens goedkeur krijgen

Dat bedoel ik dus. Als het ggoed is zou dat dus niet kunnen. Afkeur is afkeur als je de regels zou volgen.

- Veerpootlagers is moeilijk te constateren het begint met dat je ze gaat horen dan is t vaak nog geen afkeur.
- Uitlaat, zal lek zijn ff kitten / cola blikkie en paar slangeklemmen en als t tijdens de 4 gas meting blijft zitten prima :)
- Achterwiel ophanging? De rubbers van de achteras bedoel je? Is officieel ook pas afkeur als t staal op staal is.. kun je dus ook ellenlang mee door karren.
- Koplampen tsja op zich zijn ze zo vervangen, soms willen ze met nieuwe lampen net wel nog een goed lichtbeeld geven dus ook discutabel + eventueel xenon er uit halen wil ook nog helpen.
- Kachelradiateur is niet relevant voor apk.

Dus wat een drama is voor de een kan voor de ander best nog mee vallen  :P




Kachelradiateur kan volgens mij wel afkeur zijn, je moet namelijk de mogelijkheid hebben om de voorruit te ontwasemen, dat was niet meer mogelijk als de verwarming aanstond  :eusa_wall: (nou ben ik geen keurmeester natuurlijk)
Truc met nieuwe lampen was vorig jaar voor de APK al gedaan.
Achteras bedoel ik deze dingen, dat is wel degelijk een afkeur punt

Plaatje even geleend van internet.

Verder mankeerde er wel meer 'kleine' dingen aan de auto er zat er b.v. bij beide achterportieren een behoorlijke roestplek onder de instaprubbers, zaten er, na de laatste carnaval, krassen op de motorkap sommige tot op het metaal, versleten klepsteelrubbers, (nagenoeg) verstopte carterontluchting enz.
Is allemaal best te maken, maar zo heel bijzonder was de auto ook niet om dat allemaal te investeren.

Maar wat ik bedoel te zeggen is, dat deze handelaar zeer waarschijnlijk er niets aan gedaan heeft en er een APK heeft 'opgeplakt'

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Vulk

Citaat van: Marc O. op 29-06-2018 20:46:39
Dat gebeurt met enige regelmaat in deze verbaasd / verheugd / geërgerd topics. Lekker opruimen, niks mis mee.


Inderdaad, samen met de advertenties.

arjenT5R

Citaat van: Vulk op 30-06-2018 08:18:47
Citaat van: Marc O. op 29-06-2018 20:46:39
Dat gebeurt met enige regelmaat in deze verbaasd / verheugd / geërgerd topics. Lekker opruimen, niks mis mee.


Inderdaad, samen met de advertenties.

Hetgeen er niet meer staat kan men zich gelukkig ook niet meer aan ergeren ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Ik heb me verbaasd aan de groeikracht van komkommers in de serre kas.

Ik heb twee planten staan en die geven vrolijk 3-5 komkommers per dag... Niet normaal.

NinaPaul

Citaat van: Vulk op 30-06-2018 10:26:14
Ik heb me verbaasd aan de groeikracht van komkommers in de serre kas.

Ik heb twee planten staan en die geven vrolijk 3-5 komkommers per dag... Niet normaal.

Heb er ook 20 in de frigo koelkast liggen, overal komkommer bij eten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Spin!

Citaat van: Vulk op 30-06-2018 10:26:14
Ik heb me verbaasd aan de groeikracht van komkommers in de serre kas.

Ik heb twee planten staan en die geven vrolijk 3-5 komkommers per dag... Niet normaal.

Als dat een voorbode is... hier 4 planten staan, maar de komkommertijd hier is nog niet aangebroken. Nul komkommer.

www.vm-parts.nl

rob850/480

Mogelijk moeten ze nog uit de kast komen.

Vulk

Citaat van: Spin! op 30-06-2018 10:35:30
Citaat van: Vulk op 30-06-2018 10:26:14
Ik heb me verbaasd aan de groeikracht van komkommers in de serre kas.

Ik heb twee planten staan en die geven vrolijk 3-5 komkommers per dag... Niet normaal.

Als dat een voorbode is... hier 4 planten staan, maar de komkommertijd hier is nog niet aangebroken. Nul komkommer.

Deze heb ik 5 weken geleden uitgeplant.






Spin!

Kerel, dat is een plantage  :o. Mijn plantjes zijn net 12cm hoog. Je moet weten dat wij hier in NL werken met Albert Heijn moestuintjes.  ;D

www.vm-parts.nl

V70R^2

Hier in het verbaasd topic is het toch altijd komkommertijd? ;D

Vandaag DO88 intercooler en Radiateur in de V70N gezet, verbaasd over de matige kwaliteit van de radiateur, identiek spul aan de China groupbuy..

elianmars

Citaat van: Spin! op 30-06-2018 12:11:27
Kerel, dat is een plantage  :o. Mijn plantjes zijn net 12cm hoog. Je moet weten dat wij hier in NL werken met Albert Heijn moestuintjes.  ;D

;D ;D

viking_in_shorts

Ik blijf me er toch over verbazen, de openbaarheid van informatie hier in Zweden. Ter illustratie een stukje van mijn gesprek met mijn verzekeraar:

Ik: Dus, als ik in het buitenland een ongeluk krijg / veroorzaak, kan ik max €5000 terugkrijgen terugkrijgen?
Nour: Klopt. Bij een dergelijk geval wordt alles gedekt door de huisverzekering, max €5000 per keer.
I: In de auto zit een fiets van €2500, 1 of 2 PC's, mijn fototoestel (canon 5Diii met div glas) en meer. Kan ik dat bijverzekeren?
N: Nee, alleen de camera (voor ca €300 per jaar) maar de rest niet.
I: ok. Dan kijk ik daarna. Bedankt.
N: Tim, dan heb ik nog een vraag voor je: de auto van je vrouw, Laura, een Volvo V70 uit 2015 met kenteken: NOG909 die is niet via ons verzekerd. Volgens mij loopt de verzekering af op 14 augustus. Kan ik je daarvoor een offerte sturen:
I: .... (sprakeloos) ...
N: Weet je wat - de offerte ligt nu in de mail
I: Ja klopt. Hij is al binnen
N: Kijk er maar naar. Misschien dat hij intressant is.

Ik was echt helemaal "flabbergasted" dat ze dus tijdens ons gesprek van een aantal minuten over mijn verzekeringen ook even ziet dat op naam van mijn vriendin (we zijn niet getrouwed) vorig jaar een nieuwe auto gekocht hebben die niet via hun verzekerd is. Ze weten Merk, Model, Kleur, Uitvoering, Nr bord, Waarde, gereden afstand, datum van verzekering, etc. etc. Echt alles.
Soms handig, soms wel even wennen dat niets "prive" is.

Marc O.

Misschien lezen ze hier wel mee en krijg je binnenkort ook een offerte voor een paar mooie nieuwe lenzen voor je camera :P
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Marc O. op 20-07-2018 10:38:32
Misschien lezen ze hier wel mee en krijg je binnenkort ook een offerte voor een paar mooie nieuwe lenzen voor je camera :P

;D ;D

Blok70

Het gebrek aan relevante informatie inzake dreigend brandstof tekort. Het journaille doet maar wat.
Zomaar wat vraagjes mijnerzijds (en vooral geen antwoorden):
Wáár zijn wélke producten niet verkrijgbaar?
Wanneer wordt aldaar nieuw product verwacht?
Welke plekken dreigen ieder moment droog te vallen?
Waar is nog voldoende beschikbaar?
Welk tankniveau wordt "voldoende" geacht?

....ergerlijk.