PU Bussen voor R/Diesel/AWD draagarmen voor.

Gestart door arjenT5R, 12-07-2018 22:00:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Citaat van: V70geRwin op 23-07-2018 11:02:34
Wel verrassend dat de rubbers zo makkelijk uit de draagarmen willen, daar staat toch een aardig afschuif moment op.
Al zal dat een beetje klemmen door de hoek van de kracht.

Ben heel benieuwd, super dat pioniers werk  :eusa_clap:

Moet eerlijk zeggen dat het verschil tussen beide subframes en de montage mij niet heel erg opgevallen is.
Mijn R had origineel de 4 bouts maar is later vervangen door 2 bouts frame met alu armen en powerflex.
Totaal geen klachten over de stijfheid daar van.
Ook mijn oude 850 reed snaarstrak met de 2 bouts montage.
Verwacht dan eerder meer speling/ruimte op de subframe rubbers.



Klachten over stijfheid... Ik ben nog maar 31 hoor :P ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

Citaat van: arjenT5R op 23-07-2018 19:27:09
Citaat van: V70geRwin op 23-07-2018 11:02:34
Wel verrassend dat de rubbers zo makkelijk uit de draagarmen willen, daar staat toch een aardig afschuif moment op.
Al zal dat een beetje klemmen door de hoek van de kracht.

Ben heel benieuwd, super dat pioniers werk  :eusa_clap:

Moet eerlijk zeggen dat het verschil tussen beide subframes en de montage mij niet heel erg opgevallen is.
Mijn R had origineel de 4 bouts maar is later vervangen door 2 bouts frame met alu armen en powerflex.
Totaal geen klachten over de stijfheid daar van.
Ook mijn oude 850 reed snaarstrak met de 2 bouts montage.
Verwacht dan eerder meer speling/ruimte op de subframe rubbers.



Klachten over stijfheid... Ik ben nog maar 31 hoor :P ;D

In de rug, de rest op bestelling  ;)

arjenT5R

Ondertussen de zwarte powerflex bussen binnen z'n een stuk steviger dan de "imitatie" pu bussen van skuvrat.
Er zitten ook een soort kanalen aan de binnenkant om vet oid vast te houden dus wss zijn ze de meerprijs ook echt wel waard.

De blauwe bussen van skuvrat zijn dezelfde als die op estate service staan. Zijn erg straight forward en hebben dus geen extra kanalen/groeven om vet vast te houden.

Gisteren de hele handel bij de draaier op z'n bureau gegooid... Helaas nog geen draaibank thuis :(

Hoop vandaag klaar en dan eens wat vogelen :P ;D

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

#48




Zo! Bussen zijn afgedraaid en de eerste heb ik gemonteerd.

Ringen niet meer gedaan omdat ik bang was dat ze de draagarm zouden raken en t geluid zou gaan maken.
Aan 1 kant dus wel 1 ring tegen t schuiven.

Boel zit erg stevig in elkaar en t lijkt best wat te gaan worden dus ;D
Mocht ik met rijden merken dat de boel onverhoopt toch teveel schuif oid dan is t gewoon back to the drawing board.

Maar de boel zit erg stevig in elkaar heb hier en daar nog eea gehecht dus eigenlijk zit t al steviger/sterker dan origineel.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

okkehel

Ziet er netjes uit! Ben benieuwd hoe strak hij rijd nu!

arjenT5R

Citaat van: okkehel op 03-08-2018 16:20:43
Ziet er netjes uit! Ben benieuwd hoe strak hij rijd nu!

Thnx ja me too! Lassen was nog best spannend haha, ff natte lap er rondheen gedraaid en een snel tig hechtje doen.

Zijn super sterke hechtjes, de tooltjes ook zo gedaan lasjes gaven geen krimp ook niet met veel kracht er op.







Hier nog wat extra foot-ootjes mijn camera is een beetje braque gehehe...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Leuk hoor!
Ik ben heel benieuwd wat dit in de praktijk gaat doen. Mooi pionierswerk.

classicT5

Je bent wel een erg handige beun de haas Arjen ;) Mooi gedaan

arjenT5R

Dankjulliewel net ff onder m'n auto gekeken de volvo draagarmen zijn wel degelijk wel anders dan de imitatie draagarmen.

Hoop dat t allemaal een beetje positief uitpakt :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Redolpho

Dat hoop ik ook voor je.

En nu? Nog strakker een bocht trekken?

;D

arjenT5R

Citaat van: Redolpho op 03-08-2018 22:48:30
Dat hoop ik ook voor je.

En nu? Nog strakker een bocht trekken?

;D

Ja heb schroefsetje ook al klaar liggen.

Gewoon ff t onderstel weer fris hebben.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Toch mezelf weer bedacht... boel uit elkaar gesloopt en toch grote carrosserie ringen (m14) achter/tussen gezet...

Lijkt toch wat steviger ;D

Boel rook weer... en gesmolten PU ;D

Heb bij de bus waar de 2 vulringen aan 1 kant zitten (zie foto's) toch nog een stuk PU gezaagd van de skuvrat bussen en die er nog tussen gezet icm dus een carrosserie ring....

Binnenkort maar eens monteren ofzo ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

Citaat van: arjenT5R op 06-08-2018 00:06:57
Toch mezelf weer bedacht... boel uit elkaar gesloopt en toch grote carrosserie ringen (m14) achter/tussen gezet...

Lijkt toch wat steviger ;D

Boel rook weer... en gesmolten PU ;D

Heb bij de bus waar de 2 vulringen aan 1 kant zitten (zie foto's) toch nog een stuk PU gezaagd van de skuvrat bussen en die er nog tussen gezet icm dus een carrosserie ring....

Binnenkort maar eens monteren ofzo ;D

Goed plan, deze armen moeten echt gefixeerd worden voor en achter en binnen en buiten kant.
Zeker met die 20T krachten  ;D

Lijnen de boutgaten nog lekker uit met het subframe?

arjenT5R



Et voila... :)

Of de boutgaten nog uitlijnen gaan we vanzelf zien  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

Al een stuk .beter denk.ik.  :eusa_clap:
Het succes zit echt volledig in hoe goed je de armen en pu op kan sluiten.
Een klein beetje speling is al funest.
Ik had met het 850 subframe na monteren een beetje speling, opgelost met maatwerk pu en extra carrosserie ringen tussen pu en subframe houders.