Houtinleg verwijderen!! Ervaringen gevraagd

Gestart door emielC70, 02-07-2005 12:05:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emielC70

Ik heb een volvo c70 waar rondom de radio en op het dashboardkastje van die houtinleg opzit!!

Ik zelf vind het echt voor ouwe lullen en geen gezicht dus dat moet eruit!! Ik braaf uit duitsland van de dikke folie gekocht wat je er overheen kan plakken maar dat heeft er nog geen minuut op gezetten of ik trok het er alweer af wat dat was echt geen gezicht (weer 75 euro weg gegooid- wie er belang bij heeft mag het voor 20 euro hebben)!!

Nu wil ik het dus demonteren, opschuren en verfen/spuiten. Alleen hoe krijg ik het dat hout eruit?? Ik had van Marc al gehoord dat bij een 850 het halve dashboard eruit moet dus ik ff bellen met volvo dealer volgens hun is het wel ff werk en zijn ze er wel 2 uurtjes meebezig!!

Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft bij een volvo c70?? In principe gaat het alleen om het ding wat om de radio zit en om de versnellingspook!! Wat het dashboardkastje gaat me wel lukken!! Zou je er niet bij kunnen als je de radio er half uit haald ? Die moet toch zo te demonteren zijn of zie ik dat verkeerd?

Wie of wie kan mij hiermee opweg helpen?

M

Toen ik mijn V70 kocht, zat er ook "hout" in.
Hout is voor in de open haard, dus dat moest er uit.

De dealer heeft er een enorme klus aan gehad, iets wat ze naar eigen zeggen NOOIT meer willen doen....
Het zit blijkbaar met onnoemelijk veel boutjes en schroefjes vast.
Ik heb een zwart set paneeltjes gekregen uit een andere V70.
Het kan dus wel, maar niet 123.

emielC70

Hoeveel uurtjes hebben ze jou daar voor in rekening gebracht??

BenC70ES

Heb jij een houten manuele versnellingspook?  :) (Als je echt hout hebt was het een optie van 1250 EUR! maarja parels voor de ...  ;D)

Waarom geen aluminium of carbon, (orgineel Volvo = kost wel wat  :-\)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

emielC70

ik wil ook aluminium maar ik wil geen 370 euro ervoor betalen wat de dealer er voor vraagt!! Dat vind ik gewoon te veel!! Want dan moet het nog gemonteerd worden ook waar ze rustig een halve dag voor rekenen a 60 of 70 euro per uur!! Dat word me dan gewoon veels te duur!!

Ik wil het nu gaan spuiten/verven in een aluminium kleur!! Dan moet het er alleen nog steeds uit!!
Heeft iemand wel eens de hele radio eruit gehaald?? Is dit eenvoudig?? Volgens mij moet de houte rand die om de radio zit er wel uit kunnen als je de radio los hebt!! Dan moet ik alleen nog dat grote stuk wat om de versnellingspook heen zit!!

M

Citaat van: emielC70 op 02-07-2005 12:52:38
Hoeveel uurtjes hebben ze jou daar voor in rekening gebracht??

Ik heb dit meegenomen in de prijsonderhandelingen, en er dus niet apart voor betaald.

BenC70ES

Ik kan je alvast zeggen dat als je de radio eruit haalt het hout nog muurvast zit...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

The Saint

Citaat van: M op 02-07-2005 12:18:00
Toen ik mijn V70 kocht, zat er ook "hout" in.
Hout is voor in de open haard, dus dat moest er uit.

De dealer heeft er een enorme klus aan gehad, iets wat ze naar eigen zeggen NOOIT meer willen doen....
Het zit blijkbaar met onnoemelijk veel boutjes en schroefjes vast.
Ik heb een zwart set paneeltjes gekregen uit een andere V70.
Het kan dus wel, maar niet 123.

Hout voor de open haard? Zou je kunnen doen ja. Maar hout wordt natuurlijk al vanaf het ontstaan van de auto gebruiktin auto's, en de laatste decennia vooral voor de luxere modellen. Dat er in de goedkopere modellen vaak nephout is gebruikt is duidelijk, en tevens errug lelijk.

IK zou het hout (1 van de vele redenen waarom ik juist mijn huidige V70 R gekocht heb) iig lekker laten zitten!

The Saint, die gerust wel begrijpt dat dit aan dovemansoren gezegd is, want smaak...
No shirt no shoes, no pinball

M a r c

#8
Het 'hout' is een geheel met de diverse panelen. En die panelen maken vaak deel uit van de gehele dashboardconstructie. Knappe kop die dat in 2 uur fixt.... Is eerder een hele dag werk. Echt álles moet los en de diverse kabelbomen zitten ook nog her en der vastgeklikt en ge-tierap-t aan de dashboarddelen. Gewoon goed afplakken (álles: bekleding, ramen, etc. etc.), licht opschuren, hechtprimer erop en spuiten in de wagen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

Ik zou 't in ieder gaval doodzonde vinden om het hout te spuiten  :-\

Spuit je beter de standaard plastieke delen, kan je ineens doen als je verdamper stuk is (gaat gegarandeerd kapot  :-X)




Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

emielC70

Marc daar hadden we het maandag idd ook al ff over om het in de auto te spuiten maar ik ben als de dood dat er of nevel blijft hangen of het spuitwerk niet echt mooi word op die manier!! Ik zal toch eens informeren of me zwager daar over denkt die is tenslotte schade hersteller dus die weet ook wel of dat me spuiten gaat lukken!!

Ps marc ik heb je nog gemaild!!

Ricardo

#11
Het stuk rond de versnellingspook is in elk geval niet te doen.Dit zit met 5 schroeven vast waarvan je met heel veel moeite en goed materiaal er 1 loskrijgt. Hoe de dealer dit doet is mij een raadsel.

BasV70

Gewoon de hele middenconsole uitbouwen. Heb ik laatst ook gedaan. Niet om te vervangen, maar om het paneel te lijmen. Was al sinds de aanschaf een doorn in het oog en nu weer geheel strak en zonder rammels.  8)

Roy_C70

#13
Ik heb het 2 keer gedaan
Eerste keer bij mn s70r, van hout naar titan-kleurig paneel, echter hierbij heb ik een blanco paneel titan laten spuiten, niet het houten. Volgens mij wordt dat niet mooi hoor.

Tweede keer zelf gedaan, klote klus. Paneel rondom radio zit inderdaad met veen schroefjes vast. Je kunt daar bij als je de panelen onder stuurkolom en dashboard kastje verwijderd. Maar ik ben wel 2 keer bij de dealer in vadis gaan kijken of ik er nog een had overgeslagen, hij bleef namelijk maar vastzitten. Ik raad je dan ook aan om dit voordat je begint te doen.

Ik heb trouwens de tweede keer alu panelen gemonteerd, gekocht bij autorima of daar in veldhoven, hoe heet dat ook al weer. Sturen ze gewoon op, kost niet zoveel hoor.

Nou succes

ed

Hoelang ben je met de ombouw bezig geweest, en wat kostte die panelen?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!