Goedenavond!
Hij zit er in.
Dit is de eerste en de laatste keer dat ik het via de bc doe.
Het oogt mooi, maar veel te veel gedoe.
Voortaan maar op de manier waarop Jack aandrong: A26 aftappen en een aparte thermometer/voltmeter gebruiken.Moet die laatste wel een exemplaar zijn met verlichting en die kan meten aan de zelfde bron als waar hij uit gevoed wordt.
Hopelijk is A26 van de tellerunit ook ergens onder het schopbord af te tappen. Scheelt anderen weer in inbouw als het project klaar is.
Dashboard weer los, teller er uit, bc er uit. Een aftapping gemaakt voor de Vin (nieuwe model bc):

Trekontlasting voor het draadje:

Daarna heb ik een VVIS printje omgetoverd tot frequentie-spanning converter.
Dat printje wordt gevoed uit de +8V van de bc. Schakelaartje op een blind paneeltje geplaatst.

Toen kwam het moment van testen en spelen met de parameters. Dit ging niet al te snel. Voor de test wilde ik toch een paar keer met koude en met warme motor testen.Langdradige ervaring.
Meteen gekeken waarom het licht van die Autostyle leds zo slecht spreidde op de teller unit. Wel het lag niet aan de spreiding, maar aan de prutconstructie van die leds. Je hoeft er maar naar te wijzen en een interne soldeer verbinding laat los. Dat gecorrigeerd en het lichtbeeld was meteen een stuk beter.
Belangrijker; De kvs temperatuur meter werkt. De komende dagen zullen mij leren of er nog geoptimaliseerd moet worden.
Tijdens een kort ritje met de motor op temperatuur, zag ik toch een leuke variatie van zo'n 4 graden.
Oh ja nog een plaatje:

Al met al tevreden.
Als het mee zit maken Jack en ik hier een projectje van, maar dan met losse inbouwmeter. Maar dan moet het wel perfect werken en blijven werken.
Ik groet u allen en ga tevreden aan de lijnolie.
Proost!