Bedankt voor de positieve reacties!
Mezelf de afgelopen weken toch weer een aantal keer betrapt op bellen in de auto, dus die carkit moest maar wat sneller komen dan gepland

.
Een poging gedaan om het forum hier af te zoeken, maar mijn eigen zoek algoritme (lees: kijk en klik aan systeem

) werkt beter dan de zoekfunctie hier op het forum.
Carkit is een Parrot 3100 geworden.
Toch een paar erg handige topics gevonden:
1: Wat is de beste plaats voor je carkit2A: Hoe sluit je dit aan op een originele Volvo radio met versterker2B: Hoe sluit je dit aan op een originele Volvo radio met versterkeren nog eentje van buiten het forum, hoewel enigszins overbodig na het doorlezen van de bovenstaande twee topics:
3: Aansluitschema SC900 (mbt de mute ingang)Let op, de beschrijving hieronder is enkel geschikt / getest op een SC900 met externe versterker en center speaker in combinatie met een Parrot CK3100
Stap 1: de plaats voor de carkit.Uiteraard eerst zelf maar eens in de auto gaan zitten om te kijken waar ik een 'nette' plek voor de carkit kon vinden. Daarna het aangegeven topic doorgespit.
Moet zeggen dat ik de plek die "MarkoC70T5" aangaf in het topic, namelijk op de plek van het muntenbakje, wel erg fraai vond!
Eerlijk is eerlijk, qua bediening is het natuurlijk niet zo handig als midden op het dashboard, maar het oog wil natuurlijk ook wat!
Dus, het bakje maar eens verwijdert om te kijken wat de bevestigingsmogelijkheden zijn.
Bakje wip je er zo uit trouwens (was al 1 bevestigingsclipje afgebroken zag ik, dus enige voorzichtigheid is wel op z'n plek...)
Het muntenbakje is ook zo verwijderd, wanneer je de achterkant van het bakje omhoog kantelt klikt deze er zo uit.

Stap 2, het aansluiten...Wil hier gebruik maken van een paar foto's van FrankvdAa uit het hierboven genoemde topic.
De originele bekabeling is niet 1 op 1 toe te passen op een SC900 met versterker en centerspeaker.
Dus tijd voor het betere 'sloopwerk'. Wanneer alle overtollige kabels zijn weggehaald houd je relatief weinig over (ben niet van plan om de carkit nog ooit te gebruiken in een andere auto).
Zie hier een PDF met het aansluitschema voor de SC900 en de parrot CK 3100.
Link naar schema in PDFDit houd je dan aan bekabeling over, dit kan dus allemaal weg:

Ik heb de mutebox onder het dashboardkastje geplaatst, daar is ruimte zat. Verder heb ik de beplating van het dashboard boven de pedalen weggehaald om daar de microfoonkabel langs te leggen, samen met de kap om de A stijl. Microfoon zit nu in de linker bovenhoek van de voorruit. Geen enkele last van echo of rondzingen van het geluid.
Resultaat:Radio springt op 'Telephone Mute' wanneer de gsm overgaat
Alle speakers worden gedempt, geluid carkit loopt over de centerspeaker
Carkit past precies op het plekje van het muntenbakje

Prima oplossing!
PS. let wel op dat je de carkit niet te hoog plaatst, dan wil de asbak niet meer los...