Auteur Topic: Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!  (gelezen 172855 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Turbo-Geek

  • If in doubt, Flat out !
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5102
  • Geslacht: Man
  • 855 T-5R BS aut/19T/MTE/Big FMIC/3"DP/BBK/KWII/18"
Al  veel te vaak een hele vervelende motor gezien door extreem lichte vliegwielen waardoor er amper mee weg te rijden was (gevoelig voor af slaan en heel snel zakken in toeren) dus dit is een verstandige keuze !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5687
  • Geslacht: Man
Recent is de nieuwe (nou ja nieuw, nieuw voor mij dan... is er nu een jaar) Garrett GTX2863R onder mijn aandacht gebracht. Dit lijt me nu werkelijk de ideale turbo. Spoolup vrijwel vergelijkbaar met een 19T maar met veel meer topend, 400+ pk zonder inlevering van vermogen/koppel onderin.
Lijkt me nou een leuk verjaardagscadeautje (moet dan nog wel 1/2 jaartje wachten).
Ik ga eerts eens met de gemodificeerde 19T rijden, kijken wat het doet, maar deze Garrett zal de setup zoals die wordt wel beter benutten dusssss ........
« Laatst bewerkt op: 02-06-2013 11:30:47 door Piet »

MrCain

  • Pro Beun Tuner Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2176
  • Geslacht: Man
Recent is de nieuwe Garrett GTX2863R onder mijnaandacht gebracht. Dit lijt me nu werkelijk de ideale turbo. Spoolup vrijwel vergelijkbaar met een 19T maar met veel meer topend, 400+ pk zonder inlevering van vermogen/koppel onderin.
Lijkt me nou een leuk verjaardagscadeautje (moet dan nog wel 1/2 jaartje wachten).
Ik ga eerts eens met de gemodificeerde 19T rijden, kijken wat het doet, maar deze Garrett zal de setup zoals die wordt wel beter benutten dusssss ........
;D


Ik weet dus nu al een kadootje voor papa   :angel:

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5687
  • Geslacht: Man
ahaaaaa... daar hou ik je aan!

Wibren

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 697
  • Geslacht: Man
  • V70R ex-AWD, V70 T5
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

MrCain

  • Pro Beun Tuner Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2176
  • Geslacht: Man
ahaaaaa... daar hou ik je aan!

Zal een mooie "Disco potato" naar je op sturen  ;D Heb er vast wel een op het land liggen ergens...
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5687
  • Geslacht: Man
ahaaaaa... daar hou ik je aan!
  ;D Heb er vast wel een op het land liggen ergens...

You, bastard son, you....

MrCain

  • Pro Beun Tuner Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2176
  • Geslacht: Man
ahaaaaa... daar hou ik je aan!
 ;D Heb er vast wel een op het land liggen ergens...

You, bastard son, you....

 :eusa_whistle: :evil:

 :-*
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5687
  • Geslacht: Man
Afgelopen week was het eindelijk eens mooi weer ... en kon er weer es geklust worden aan de 850's:


De motor hangt inmiddels weer in de 850R, waarna begonnen kon worden met het verder passend maken van het RN-inlaatspruitstuk
Eerste probleem wat opgelost moest worden is dat het spruitstuk niet langs de stuurpomp past.
Er zat een bult op het spruitstuk daarvoor in de weg, maar deze kon straffeloos er cvaaf worden gezaagd, waarna het spruitstuk in principe naatrs de stuurpomp zou passen ware het niet dat het nippeltje van de retourleiding die iets scheef richting spruittsuk staat, in de weg zat.
Er zat dus maar 1 ding op:


Nadatrhet nippeltje eraf was was er voldoende vlees in het gat om er draad in te tappen:


Daarna draad getapt op het nippeltje, na het bochte er af te hebben gezaagd:


Met loctite 55, wat oliebestendig is, het nippeltje weer bevestigd:


Nippeltje zit nu recht naar beneden en het spruitstuk paste er naast:


Vervolgens het spruitstuk (gasklephuis) op de onderste IC aansluiting aansluiten (die Jelmar voor me had verplaats naar de andere kant om recht onder het gasklephuis uit te komen):


En vervogens de boel passend maken:












elianmars

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33996
  • Geslacht: Man
  • Slopel Astra Twintop + MG ZS EV

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5687
  • Geslacht: Man
De gasrol bleek dusdanig uit te komen  dat ik de langere gaskabel voor een 850 met stuur rechts die ik er voor had aangeschaft niet eens nodig had. De originele gaskabel ging er moeiteloos op.
Het enige wat verlengd moet worden is de bedrading voor de gasklepsensor.
Ik heb verder de COP module voor bougiebobines behorend bij de turbotuner usb gemonteerd.
Hierdoor vervalt de verdeler, de vrijgekomen plek kan ik dan mooi benutten voor een olie catch can.
Vrijdag gaat de opbouw verder en hopelijk kan ik hem dit weekend weer opstarten.

)()()sT

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17464
  • Geslacht: Man
  • 850 T-5R CY | V60D3+
    • www.joostvdveer.nl
Zo zeg, flinke sprongen Piet!
Lijkt me een spannend moment als je straks de sleutel om mag draaien.

UserID6342

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 23113

de Boeing

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
  • 855R AUT Lpi
Netjes!!

Wat is eigenlijk precies het voordeel van individuele penbobines (via de COP module van turbotuner), kan je hiermee de timing van de ontsteking nog verbeteren?

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11952
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Volgens mij heb je een privé orgie met dat blok Piet.
Heel mooi werk werk!