Auteur Topic: [S60] Daanium v3.0 | Versnellingspook upgrade  (gelezen 373402 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2249
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • Heico #39
Re: [C70] Daanium (...vandaag, POWERFLUSH)
« Reactie #330 Gepost op: 17-10-2012 08:12:02 »
we hadden rond 8u afgesproken, nu ruim 2,5 u verder, maar het blijft maar stil hier, geen RacingBrick te zien :-\
hopelijk is er niets gebeurd onderweg.


[edit @ 12.30u]
Waarschijnlijk heb ik 't verkeerd begrepen en ben ik als eerste aan de beurt, maar niet om 8u.
Straks een paar foto's / filmpje(s) ;)

[edit @ 13.00u]
Zojuist een telefoontje gehad, hij is zo hier :eusa_dance:
« Laatst bewerkt op: 17-10-2012 13:08:53 door daanium »
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en Heico#39
[ S60 3.0 T6 MY2011 | Heico #39 | TFT Upgrade | IPD DP | IPD Swaybar ]

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2249
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • Heico #39
Re: [C70] Daanium (...vandaag, POWERFLUSH)
« Reactie #331 Gepost op: 17-10-2012 15:31:08 »


de Coupe aan het flushapparaat, zwarte rommel er uit, schoon spul er in :eusa_clap:
« Laatst bewerkt op: 14-02-2020 08:10:54 door daanium »
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en Heico#39
[ S60 3.0 T6 MY2011 | Heico #39 | TFT Upgrade | IPD DP | IPD Swaybar ]

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2249
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • Heico #39
Re: [C70] Daanium (...bezig aan BBK)
« Reactie #332 Gepost op: 03-12-2012 09:28:57 »
Ik ben weer traditioneel bezig geweest met een paar dingen tegelijkertijd;
- de vacuum slangen zijn vervangen
- de originele remmen zijn er compleet vanaf
- verder gegaan met de PDC-houder-plaats dremelen
- en last, but not least, het koelvloeistoftankje heb ik vervangen, met de beide slangen die de af- en toevoer verzorgen

bij de laatste bezigheid heb ik volgens mij iets niet helemaal goed gedaan, ik weet alleen niet wat :eusa_eh:
het probleem is als volgt;
om het tankje leeg te laten lopen, heb ik de dop van de tank afgehaald en de kraan open gezet aan de radiateur.
de koelvloeistof netjes opgevangen in een emmer.
toen beide slangen los gehaald, samen met het stroomdraadje van de niveausensor.
nieuw tankje er op gezet en beginnen te vullen.
de inhoud van m'n emmer ging er voor 80% in schat ik, dus volgens mij nergens een knik in m'n slangen of een verstopping o.i.d.
om de laatste 20% van de koelvloeistof er nog bij te kiepen, wilde ik de motor warm laten draaien, zodat die de vleoistof rond gaat pompen.
en nu komt het...
het blok pomp de warme koelvloeistof wel terug het tankje in, maar pakt geen 'koel' koelvloeistof
hierdoor loopt m'n tankje dus over ???
de ventilator bij de radiateur springt ook niet aan
ben ik ergens een kabel vergeten aan te sluiten ofzo?
misschien een of andere sensor ofzo, al denk ik dat de temperatuursensor goed is aangesloten, want pas toen het blok op temperatuur was, begon het warme goedje terug te pompen.
hopelijk hebben jullie tips voor me :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en Heico#39
[ S60 3.0 T6 MY2011 | Heico #39 | TFT Upgrade | IPD DP | IPD Swaybar ]

rovelra

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1207
  • Geslacht: Man
  • 850 T5 lpi + S70 2.5 10V LPI
Re: [C70] Daanium (koelvloeistof probleem)
« Reactie #333 Gepost op: 03-12-2012 09:57:06 »
Op het moment dat de vloeistof stijft in het vat moet je de dop erop draaien en dan wachten tot de fan aanslaat. Bij KOUDE moter daarna weer bijvullen tot max niveau , dit een aantal dagen controleren en blijven bijvullen tot max

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2249
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • Heico #39
Re: [C70] Daanium (koelvloeistof probleem)
« Reactie #334 Gepost op: 03-12-2012 10:09:44 »
ah oke, dat wist ik niet.. ga ik dat morgen even proberen :)
thnx!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en Heico#39
[ S60 3.0 T6 MY2011 | Heico #39 | TFT Upgrade | IPD DP | IPD Swaybar ]

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2249
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • Heico #39
Re: [C70] Daanium (koelvloeistof probleem)
« Reactie #335 Gepost op: 04-12-2012 20:35:28 »
werkte perfect! m'n hele inhoud van de emmer zit weer terug in de Volvo ;)
vanmorgen ben ik nog bij de dealer een carter bescherming gaan ophalen, die ga ik er morgenochten onder zetten.
dan ook een begin maken aan het afronden van de remmen upgrade.
ik moet nog één remklauw zwart spuiten, maar intussen kan die andere er natuurlijk wel al op :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en Heico#39
[ S60 3.0 T6 MY2011 | Heico #39 | TFT Upgrade | IPD DP | IPD Swaybar ]

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2249
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • Heico #39
Re: [C70] Daanium (koelvloeistof probleem)
« Reactie #336 Gepost op: 04-12-2012 20:54:20 »
werkte perfect! m'n hele inhoud van de emmer zit weer terug in de Volvo ;)
vanmorgen ben ik nog bij de dealer een carter bescherming gaan ophalen, die ga ik er morgenochten onder zetten.
dan ook een begin maken aan het afronden van de remmen upgrade.
ik moet nog één remklauw zwart spuiten, maar intussen kan die andere er natuurlijk wel al op :)

Wat voor remmen heb je gekocht?
330mm setje 4 pot, van een forumgenoot.
hij zei dat de set direct bij IPD besteld was, maar daar heeft blijkbaar nog nooit iemand van gehoord, dus zal wel een imitatie setje zijn ofzo
maar ongetwijfeld beter dan de originele, maar om eerlijk te zijn, zijn ook de remmen meer voor de 'looks' dan uit noodzaak ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en Heico#39
[ S60 3.0 T6 MY2011 | Heico #39 | TFT Upgrade | IPD DP | IPD Swaybar ]

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2249
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • Heico #39
Re: [C70] Daanium (koelvloeistof probleem)
« Reactie #337 Gepost op: 04-12-2012 21:00:20 »
werkte perfect! m'n hele inhoud van de emmer zit weer terug in de Volvo ;)
vanmorgen ben ik nog bij de dealer een carter bescherming gaan ophalen, die ga ik er morgenochten onder zetten.
dan ook een begin maken aan het afronden van de remmen upgrade.
ik moet nog één remklauw zwart spuiten, maar intussen kan die andere er natuurlijk wel al op :)

Wat voor remmen heb je gekocht?
330mm setje 4 pot, van een forumgenoot.
hij zei dat de set direct bij IPD besteld was, maar daar heeft blijkbaar nog nooit iemand van gehoord, dus zal wel een imitatie setje zijn ofzo
maar ongetwijfeld beter dan de originele, maar om eerlijk te zijn, zijn ook de remmen meer voor de 'looks' dan uit noodzaak ;)

Staat er geen merk op de klauwen?
Helaas niet, in een eerdere post staat beschreven dat ze verdacht veel lijken op 993TT imitaite set
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en Heico#39
[ S60 3.0 T6 MY2011 | Heico #39 | TFT Upgrade | IPD DP | IPD Swaybar ]

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2249
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • Heico #39
Re: [C70] Daanium (koelvloeistof probleem)
« Reactie #338 Gepost op: 04-12-2012 21:06:14 »
zodra ze er op zitten, gaan we dat eens testen  ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en Heico#39
[ S60 3.0 T6 MY2011 | Heico #39 | TFT Upgrade | IPD DP | IPD Swaybar ]

Emiel

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9280
  • Geslacht: Man
  • S60 & S70 AWD
    • NordicTurbo.nl
Re: [C70] Daanium (koelvloeistof probleem)
« Reactie #339 Gepost op: 04-12-2012 21:25:23 »
werkte perfect! m'n hele inhoud van de emmer zit weer terug in de Volvo ;)
vanmorgen ben ik nog bij de dealer een carter bescherming gaan ophalen, die ga ik er morgenochten onder zetten.
dan ook een begin maken aan het afronden van de remmen upgrade.
ik moet nog één remklauw zwart spuiten, maar intussen kan die andere er natuurlijk wel al op :)

Wat voor remmen heb je gekocht?
330mm setje 4 pot, van een forumgenoot.
hij zei dat de set direct bij IPD besteld was, maar daar heeft blijkbaar nog nooit iemand van gehoord, dus zal wel een imitatie setje zijn ofzo
maar ongetwijfeld beter dan de originele, maar om eerlijk te zijn, zijn ook de remmen meer voor de 'looks' dan uit noodzaak ;)

Staat er geen merk op de klauwen?
Helaas niet, in een eerdere post staat beschreven dat ze verdacht veel lijken op 993TT imitaite set

CJ Yother heeft die klauwen destijds uit China gehaald en ze doorverkocht aan IPD. Op VolvoSpeed rijden er ook een aantal mensen mee.

Yother maakt (maakte?) voor IPD de brackets voor de sets, net als de brackets voor de BBK voor de achteras.

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2249
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • Heico #39
Re: [C70] Daanium (koelvloeistof probleem)
« Reactie #340 Gepost op: 04-12-2012 21:32:28 »
werkte perfect! m'n hele inhoud van de emmer zit weer terug in de Volvo ;)
vanmorgen ben ik nog bij de dealer een carter bescherming gaan ophalen, die ga ik er morgenochten onder zetten.
dan ook een begin maken aan het afronden van de remmen upgrade.
ik moet nog één remklauw zwart spuiten, maar intussen kan die andere er natuurlijk wel al op :)

Wat voor remmen heb je gekocht?
330mm setje 4 pot, van een forumgenoot.
hij zei dat de set direct bij IPD besteld was, maar daar heeft blijkbaar nog nooit iemand van gehoord, dus zal wel een imitatie setje zijn ofzo
maar ongetwijfeld beter dan de originele, maar om eerlijk te zijn, zijn ook de remmen meer voor de 'looks' dan uit noodzaak ;)

Staat er geen merk op de klauwen?
Helaas niet, in een eerdere post staat beschreven dat ze verdacht veel lijken op 993TT imitaite set

CJ Yother heeft die klauwen destijds uit China gehaald en ze doorverkocht aan IPD. Op VolvoSpeed rijden er ook een aantal mensen mee.

Yother maakt (maakte?) voor IPD de brackets voor de sets, net als de brackets voor de BBK voor de achteras.
hopelijk bevallen ze me goed  :eusa_pray:
@koen.s daar zullen ook nog wel een paar vragen over komen hier op 't forum ;) ik heb in ieder geval al een powerbleeder, dat zou de boel wat makkelijker moeten maken
@Emiel thnx voor de info. Vette foto van je volvo midden op de weg.. nice!!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en Heico#39
[ S60 3.0 T6 MY2011 | Heico #39 | TFT Upgrade | IPD DP | IPD Swaybar ]

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2249
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • Heico #39
Re: [C70] Daanium
« Reactie #341 Gepost op: 10-12-2012 15:00:25 »
Vandaag het koelvloeistof verhaal afgerond :eusa_clap:
* koelvloeistof aftappen
* koelsysteem flushen
* koelvloeistof (aan-)vullen
kosten:
10 euro voor flush-goedje
5 euro voor 'n liter groene koelvloeistof (om aan te vullen, indien nodig)

Eerst de vuldop los halen


plaats een emmer (van minimaal 5 liter) onder de schroef (zie rechter foto)
Daarna met een steeksleutel '13' de schroef loshalen


Als de koelvloeistof klaar is met druppelen, kun je via het tankje blazen, zodat alle koelvloeistof er uit loopt.
Als je weinig tot geen weerstand meer voelt tijdens het blazen, is de vloeistof er uit.


Zet daarna een andere, lege emmer onder de auto.
De schroef waar de koelvloeistof uit loopt, kun je weer aandraaien.
Daarna kun je met een frisdrankfles (of iets anders) het koelsysteem weer aanvullen met (kraan-)water.
Bij de Coupe ging er +/- 3 liter water in.


Als het koeltankje half vol is, kiep je het flush-goedje ook in de tank en draai je de dop weer op de tank.


Zet de kachel (in de auto) op 'warm' en laat 'm rustig blazen.


Start de auto en laat 'm 10 tot 15 minuten (onbelast/stationair) warm draaien.
Zet de auto dan weer uit en laat hem afkoelen.

Let op dat het blok afgekoeld is voordat je verder gaat
ik was zo 'slim' om de dop van het tankje los te draaien terwijl het systeem nog warm was.
er staat best wat druk op het koelsysteem als het warm is, dus pas op!
het warme water/koelvloeistof zal onder druk langs de dop er uit spuiten


Als het blok afgekoeld is, kun je de dop van het tankje weer los draaien en daarna via de schroef (onder) de mix van flush-spul en water af laten lopen.

Draai daarna de schroef (onder) weer aan, en vul het koelsysteem weer met water.
Laat daarna via de schroef de boel er weer uit lopen.
Blijf dit herhalen totdat alleen nog heldere vloeistof (water) uit loopt.
Bij mij heb ik het tot wel vijf keer moeten spoelen.

Als je de laatste keer het water er uit hebt laten lopen, kan de schroef er weer in en kan het systeem weer gevuld worden met (nieuwe/schone) koelvloeistof.
De koelvloeistof zakt altijd nog wat, wacht daarom na het vullen een kwartiertje of een half uur, zodat je het nog verder aan kunt vullen.
Houd ook de komende dagen het koelvloeistof niveau in de gaten, en vul bij als het nodig is.

morgen weer verder met de BBK...
ik heb één remklauw gespoten, de andere moet ik nog deels ontvetten.
de gespoten klauw gaat er morgen op, hopelijk eind van de week tijd om de andere ook te spuiten en te monteren.

Vanmorgen ook minder goed nieuws gekregen;
de garagehouder gaat stoppen op de huidige locatie.
dat houd in dat ik deze maand alles klaar moet maken waar ik een brug voor nodig heb

het goede nieuws is daarentegen dat ik mezelf motiveer om meer aan de Volvo te werken  :eusa_dance:
« Laatst bewerkt op: 14-02-2020 08:12:26 door daanium »
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en Heico#39
[ S60 3.0 T6 MY2011 | Heico #39 | TFT Upgrade | IPD DP | IPD Swaybar ]

Marty__Mouse

  • If not, then toch!!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1261
  • Geslacht: Man
  • Standaard V70? Al lang niet meer.... ;-)
Re: [C70] Daanium
« Reactie #342 Gepost op: 10-12-2012 15:41:56 »
Mooie uitgebreide how-to! Top!!

Ga ik van het voorjaar ook maar eens doen..  :eusa_clap:
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2249
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • Heico #39
Re: [C70] Daanium
« Reactie #343 Gepost op: 10-12-2012 19:48:59 »
thnx voor de leuke reacties.
ik wist niet of het 'te simpel' was, maar voor beginners (zoals ikzelf) is het misschien wel handig :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en Heico#39
[ S60 3.0 T6 MY2011 | Heico #39 | TFT Upgrade | IPD DP | IPD Swaybar ]

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2249
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • Heico #39
Re: [C70] Daanium
« Reactie #344 Gepost op: 10-12-2012 20:05:45 »
ik ben achter de schermen ook stiekem bezig met een dual-color led, die ik wil gaan plaatsen bij de voorste knipperlichten.
zie ook dit topic, waar ik mijn inspiratie vandaan heb (USA knipperlichten X70 met dual color LED, van innocenti)

Nu vraag ik me alleen af, welke weerstand moet er nou tussen om te zorgen dat het 'kapotte lamp detectie systeem' zich rustig houd?

Als ik diep graaf, staat me iets bij van:
U = I x R
P = U x I

Als ik het goed heb, is het standaard knipperlicht lampje 21 Watt (op 12 Volt natuurlijk)
dus volgens P = U x I, zou ik op een stroom van 1,75A uit komen
Als ik vervolgens via U = I x R reken, zou ik een weerstand van 6,86 ohm moeten hebben?
klopt dat ook? of moet ik het stadslichtlampje ook mee tellen?
of heb ik gewoon niet diep genoeg gegraven, en klopt er geen ballen van m'n theorie? :eusa_naughty:

« Laatst bewerkt op: 10-12-2012 20:07:27 door daanium »
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en Heico#39
[ S60 3.0 T6 MY2011 | Heico #39 | TFT Upgrade | IPD DP | IPD Swaybar ]