[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

koeng

Met open ogen gevolgt dit blogje de afgelopen tijd.

Respect!
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

TOHCIM

Zou een DSX12VD voeding geen oplossing zijn?
http://mpegbox.net/DSX12VD.html
Mocht dit je probleem oplossen, ik heb nog een nagenoeg nieuwe liggen.

Meld je maar via PB !
1999 VOLVO V70 2.5D AT coral red 428 bj. 1999. Nieuw gekocht.
520 000 Km 0,216 verstuivers, chiptuning (Total loss 07/2017)

2011 VOLVO V70 D5-205 GEARTRONIC MOMENTUM 105 000 Km

daanium

Citaat van: koeng op 03-04-2015 22:02:10
Met open ogen gevolgt dit blogje de afgelopen tijd.

Respect!
Dankje! leuk om te horen :D

Citaat van: TOHCIM op 04-04-2015 10:24:50
Zou een DSX12VD voeding geen oplossing zijn?
http://mpegbox.net/DSX12VD.html
Mocht dit je probleem oplossen, ik heb nog een nagenoeg nieuwe liggen.

Meld je maar via PB !
Zo een printje heb ik ook nog liggen voor de CAR-PC.
Echter, moet je een moederbord hebben om power te krijgen op je molex/sata.
Of zo een door-verbind-dingetje, maar dan staat die altijd aan.
Voor mijn situatie niet super handig, maar bedankt voor het mee denken :)

Vandaag heb ik vrij, dus lekker lang weekend :eusa_dance:
Vanmorgen lekker gaan sleutelen aan de Volvo.
Helaas heb ik niet verder kunnen gaan met de handbak, omdat het blok er nog steeds niet uit kon.
We proberen dat dinsdag weer op te pakken.
Vandaag dan maar eens de IPD anti-swaybar geinstalleerd.
Het is een simpel klusje, tenminste, de achterste.
Ik zal straks even wat foto's uploaden ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#1503
De achterste 'swaybar' is redelijk simpel te vervangen
In de handleiding (die o.a. te vinden is op de website van IPD USA) staat alles duidelijk omschreven.
Op diverse Volvo forums staan ook uitgebreide how-to's, vooral de zelf gemaakte handleidingen met meer foto's hebben mij geholpen om het klusje te klaren, omdat in de IPD handleiding termen voorbij komen waarvan ik het bestaan niet wist.

Eerste de oude/originele er uit.


De pot van de uitlaat hing in de weg, dus die rubbers heb ik los gemaakt om wat meer bewegingsruimte te krijgen.

Oud naast nieuw



Het was even klooien om die nieuwe er in te krijgen (aan de bestuurderskant) maar na +/- 10 minuten floepte die er in ;D
Daarna is het de boel weer vast zetten, en klaar



Ik heb deze set overgenomen van een forum genoot uit België, daar mag je blijkbaar geen 'niet-originele' onderdelen onder de auto monteren.
Daarom had hij ze zwart gespoten, echter zonder te schuren. Daarom valt de zwarte verf er nu grotendeels vanaf.
Ik heb er nog over gedacht om ze netjes blauw te maken, maar omdat ze niet zichtbaar zijn als de auto van de brug af is, heb ik me die moeite gespaard.
Misschien na 'n paar km rijden is al het zwart er af :P

Het was me al eens eerder opgevallen, maarre... dit is toch niet zoals het hoort he :eusa_wall:


Met die tape om de slangen :eusa_naughty:
Ik vraag me af of ze dat gedaan hebben omdat de slangen niet meer helemaal lekker zijn, of dat er een andere reden schuilt achter deze manier van werken.
Er ligt ook nog een andere brandstofpomp te wachten, dus het brandstoftraject krijgt ook nog een verbetering binnenkort.

Maar, first things first. Dinsdag hoop ik het blok er uit te kunnen halen, dan kan de bak om.
Intussen ga ik vandaag of morgen eens kijken en vergelijken of ik de juiste pedalen/pedaalbak heb.
Het ziet er niet onnatuurlijk uit vind ik zelf.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

koen.s

Die swaybars ga je goed merken   :eusa_drool:
En succes met de ombouw naar handbak, stond al tijdje op je lijstje  8)

daanium

#1505
Citaat van: koen.s op 05-04-2015 12:22:12
Die swaybars ga je goed merken :eusa_drool:
En succes met de ombouw naar handbak, stond al tijdje op je lijstje 8)
Ik ben wel benieuwd naar die swaybars, de bevindingen zal ik hier posten ;)
De handbak staat inderdaad al een paar jaar op mijn verlanglijstje ;D
Nu ik de tijd, plaats en moed bij elkaar had, moest het er toch maar eens van komen 8)

Zoals de meeste weten, gaat bij mij nog wel eens bijna altijd het ene project dwars door het andere
zoals de swaybar, terwijl ik met de handbak bezig ben, en eigenlijk de hele handbak ombouw die weer door het Tomtom project schiet :eusa_shifty:

Dus traditiegetrouw kom ik weer even terug op de Tomtom ;D
Via circuits online raden ze de LM7805 af, omdat deze te warm zou worden, zelfs met het koelblokje.
Ze stellen voor om een apart printje te bestellen op ebay --> klik hier (na enige tijd zal deze link niet meer werken, het staat omschreven als 'LM2596 Buck Step-down Power Converter Module DC 4.0~40 to 1.3-37V LED Voltmeter' )

het ziet er zo uit;


Wat vinden jullie hier van?
Het kost nagenoeg niets en dan heb ik eigenlijk twee printjes.
Eentje voor de flip-flop, en een aparte voor de usb te voeden.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

MarkoC70T5

Dat zijn fijne printjes. Deze heb ik vaker gebruikt in mijn modelbouw modellen om van 6 volt 12+ volt te maken.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

daanium

#1507
ok bedankt, dan ga ik er eens eentje bestellen.
intussen denk ik dat ik de schakeling van Jan (van Circuits Online) ga maken om te testen.


(klik om groter te maken)

Dit is nog de versie mét LM7805, maar dat rechter stuk wordt dus vervangen door het 'ebay printje'.
Door een omslachtige uitleg van mijn kant, lijkt het nu dat bovenstaande print direct op de accu zit.
Dat is echter niet zo, ik ga 'm voeden via de radio, dus het werkt alleen als de auto op contact staat.
Deze keuze heb ik gemaakt, om er zeker van te zijn dat ik niet met een lege accu kom te staan (veroorzaakt door de navigatie)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#1508
Bij CircuitsOnline wezen ze me er op dat bij de bovenstaande schakeling de mogelijkheid aanwezig is dat er een sluiting kan ontstaan bij een haperend ic, dit moeten we natuurlijk voorkomen.
Ze stelden het volgende voor;


Als ik het goed zie, hebben ze T1 en T2 er bij gezet, de rest gelaten zoals het was.
Wat is jullie mening? Kan ik nog ergens verbeteringen maken?
Of is het zo goed (genoeg) :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#1509
Nog een update :eusa_dance:
Dit gaat 'm zeer waarschijnlijk worden, helemaal compleet



Echt helemaal te gek, iedereen heel erg bedankt voor het mee denken!
Grote stappen gemaakt deze paasdagen met het Tomtom project.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#1510
Nu mijn Tomtom zorgen bijna voorbij zijn, had ik weer even plaats in mijn hoofd om wat ruimte te maken voor de handbak.
Zoals al eerder geopperd werd, verschillen de pedaalbakken in een 850 ten opzichte van een C70.
Eigenlijk is dat geen probleem, want de pedaalbak van de C70 heb ik natuurlijk al (daar is ruimte voor extra pedalen)

Op de linker tekening zie je de layout van een 850, rechts een S70/C70



Voor de oplettende lezer is te zien dat de rempedaal hetzelfde is bij beide auto's, het koppelingspedaal echter niet.
De 850-versie heeft een soort beugeltje halverwege zitten, de S70/C70 versie heeft dit niet.
Andersom heeft de S70/C70 versie een pin uitsteken naar links, wat de 850-versie weer niet heeft.
Al met al vallen de verschillen dus wel mee, alleen de koppelingspedaal is anders.
Eens kijken of iemand op onderdelenlijn nog een pedaal heeft liggen ;)
of iemand van hier natuurlijk :angel:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

leons850

Lekker bezig weer Daan,
Ben echt benieuwd hoe het allemaal gaat bevallen.
Die Tom Tom is al helemaal gaaf als dat allemaal lukt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

daanium

#1512
De afgelopen dagen heb ik wat rond zitten neuzen om aan een koppelingspedaal te komen.
Dit valt nog niet mee, via de dealer zijn ze niet meer nieuw te bestellen, mensen die bij mij in de buurt wonen hebben geen over, en de auto-demontagebedrijven hier in de buurt hebben ook niks meer liggen :-\
Nog maar even afwachten, misschien dat het toch nog via dit mooie forum geregeld kan worden :eusa_whistle:
Tot die tijd ben ik lekker bezig met de rest van de handbak én ben ik bezig met het Tomtom project.

Vanmorgen zijn we begonnen met het laten zakken van het blok. 'We' is eigenlijk niet de juiste term :eusa_liar: want ik had gisteren en vanmorgen niet de mogelijk om aan de Volvo te klussen, dus gisteren heeft de garagehouder die tafel omlaag gehaald en vanmorgen is de stage jongen begonnen met het los halen van het subframe :angel:
Aardig dat ze me zo veel willen helpen, ik ben daar heel erg blij mee!
Morgenvroeg ben ik zelf wél weer van de partij en dan zal ik ook wat foto's schieten.

Het Tomtom project is ook nog beter gemaakt, volgens mij nu helemaal zoals het zou moeten.
dit is een kleine afbeelding van het geheel, ik zal een link naar een PDF er bij zetten, die is wat beter te lezen ;)

link naar pdf

Echt super tof dat beide projecten een behoorlijke schop onder hun kont hebben gekregen en dat er schot in de zaak zit :eusa_dance: :eusa_clap:

[edit]
Zojuist een telefoontje gehad van een sloop in de buurt, die hadden een V70 staan met handbak, hopelijk met de juiste pedaal :eusa_pray:
Maandag ga ik even kijken :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

Gisteren ook nog bericht van de dealer, dat er een koppelingspedaal onderweg  :eusa_clap:
Inmiddels krijg ik ook van diverse forum genoten tips en hulp aangeboden om een pedaal te bemachtigen.
Zomaar opeens keuze  :eusa_whistle:

Gisteren waren ze al begonnen met het laten zakken van het blok, echter hing de ecu-bak-kabel nog vast en ze konden zo snel niet zien waar die nog vast zat.
Hebben jullie een tip waar die naartoe loopt? Als ik het goed begrepen heb, dus van de ECU bak naar het blok.
Intussen zal ik google ook gaan raadplegen
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

mitchelli

He, lekker bezig. Wat betreft het benzinefilter met tape...

CiteerHet was me al eens eerder opgevallen, maarre... dit is toch niet zoals het hoort he eusa_wall

Tape zit er vanaf fabriek ook. Dit voorkomt vuil tussen de nippel aansluiting. Dus juist wel zoals het hoort  ;)

Succes met de conversie!

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....