De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Wel knap dat je dat zo even fixt langs de weg met beperkte middelen. Je lijkt Macgyver wel.

volvobug

Citaat van: Vulk op 21-12-2019 18:15:58
Wel knap dat je dat zo even fixt langs de weg met beperkte middelen. Je lijkt Macgyver wel.

;D

Ik moet eerlijk zeggen, nadat ik na de eerste kilometers het vertrouwen in mijn fix had gekregen, ik breed en luid heb zitten lachen achter het stuur dat het gelukt was.  :D
Was allang blij dat ik zelf naar huis kon rijden in rustig tempo, ben ook geen lid van de ANWB o.i.d. en had ook geen zin in gedoe met sleepdiensten en zo. En dat rustig tempo werd naar mate het vertrouwen groeide gewoon ook weer "gas op de lollie"  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

Tip voor nieuwe: Koop die van Do88. Die zijn de helft van de prijs van Volvo en van silicone. Heb je alleen nog de aansluitingen aan de kachelzijde van je oude nodig en 2 slangklemmen.

volvobug

Citaat van: KIM op 22-12-2019 01:45:20
Tip voor nieuwe: Koop die van Do88. Die zijn de helft van de prijs van Volvo en van silicone. Heb je alleen nog de aansluitingen aan de kachelzijde van je oude nodig en 2 slangklemmen.

Aansluitingen hergebruiken? Hoe dan? Dus zo'n Do88 set is niet plug&play?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

Nee, je moet de buisjes uit de originele leiding halen en die met slangklemmen weer vastzetten.

volvobug

Citaat van: KIM op 22-12-2019 11:53:44
Nee, je moet de buisjes uit de originele leiding halen en die met slangklemmen weer vastzetten.

check! Heb zojuist ook een plaatje gevonden. Thnx.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

Het mooiste werkt het met een dremel: Die koppelingen bij je kachel zijn aan de originele slang geperst met zo'n kneltang. Als je die over de lengte open slijpt, trek je de pijpjes er zo uit.

volvobug

Citaat van: KIM op 22-12-2019 16:10:11
Het mooiste werkt het met een dremel: Die koppelingen bij je kachel zijn aan de originele slang geperst met zo'n kneltang. Als je die over de lengte open slijpt, trek je de pijpjes er zo uit.

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Mooi verduidelijkend teamwork.  :eusa_clap:
Do88 slangenwerk is goed verkrijgbaar voor een leuke prijs bij https://www.jendvandenbosch.nl/
Schatten van mensen bovendien.

volvobug

Citaat van: razorx op 22-12-2019 22:54:51
Mooi verduidelijkend teamwork.  :eusa_clap:
Do88 slangenwerk is goed verkrijgbaar voor een leuke prijs bij https://www.jendvandenbosch.nl/
Schatten van mensen bovendien.

Twee zielen, een gedachte Yits. Daar sta ik morgenochtend om 9 uur in de winkel  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Citaat van: volvobug op 22-12-2019 23:00:55
Twee zielen, een gedachte Yits. Daar sta ik morgenochtend om 9 uur in de winkel  ;)
Leuk!

volvobug

Zo, ik heb weer verwarming in de R! Gisterochtend meteen deze slangenboel opgehaald en gisteravond gemonteerd:



Eerst alles goed gespoeld om het slootwater eruit te krijgen en daarna verse koelvloeistof erin. Wel zo prettig idee.
Heb alleen inmiddels begrepen dat er ook voor twee kleinere stukjes slang achter het blok ook nog een Do88 variant is, die moet ik dan nog binnenkort even toevoegen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Ja de slangetjes van en naar de turbo idd, die ontploffen ook vanzelf een keer :P zijn net zo berucht.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Een diepte investering gelijk!
Netjes hoor. Die turboslangetjes zijn wel heeeeel beroerd bereikbaar.

rob850/480

Als je het blok er uit haalt kan je er makkelijk bij.
Overigens is er nog maar 1 kachelslang leverbaar origineel volvo, weet effe niet meer of het links of rechts is.