Wie steelt mijn stroom?
Gisteravond kwam mijn multimeter per post binnen en omdat ik mijzelf niet kon houden, meteen even meten

De regen weerhield me ervan om uitgebreid aan de slag te gaan, maar kon wel zien dat de accu nu 12.2 volt in zich had.
Vanochtend scheen de zon én mijn zusje was op bezoek, dus samen de accu wat grondiger bekeken.
De accu gaf nu 12 volt aan. Dus dat is een verlies van 0.2 volts in 12 uur. Als je t mij vraagt gaat dat veel te snel!
Toen ik de motor startte zakte de waarde even tot in de 9 volt (wat volgens
ChrisFix het teken van een slechte accu is, maar in dit geval begonnen we dus ook op een wat lager niveau, wellicht dat dat een verzachtende omstandigheid genoemd kan worden?).
Gemeten op de rode kabel van de dynamo en een stuk metaal van het chassis kwam ik uit op 13.9 á 14 volt. Dus daar lijkt het me nog allemaal in orde. Met draaiende motor gaf de accu nu een waarde van 13.8 volt aangaf. Even vergeten te meten met de toeren op 1500, maar dat geloof ik wel, volgens mij zit het daar allemaal wel goed.
Om de accu weer een beetje op pijl te krijgen hebben we een uurtje gereden. Beetje kletsen, stukje snelweg, wat uitzicht en af en toe even flink gassen. Bij terugkomst de motor uitgezet, sleutel uit het contact, deuren op slot en na een minuutje of tien opnieuw meten. Nu gaf hij 12.46 volt aan. Nog niet waar hij zou moeten zijn, maar al wel wat beter.
Toen kijken of er ergens lekstroom was. De min pool los en de multimeter er tussen gezet. Ik was even kwijt wat ook alweer een onacceptabele waarde was dus heb voor de zekerheid even alle zekeringen los getrokken om te zien wie nog wat gebruikte. In het totaal ging er nog zo'n 0.015 A door het systeem.

De gebruikers waren:
nr 6 (central locking unit) - 0.004
nr 7 (radio and amplifier) - 0.005
nr 8 l(ight switch immobilizer) - 0.001
Maar na een beetje bladeren door dit forum zijn dit dus geen waardes om van wakker te liggen (ik heb nu de zekering van de aftermarket radio er even uitgetrokken om het gebruik tegen te gaan, maar kan m dus weer terug stoppen?).
Als dit geen grootgebruikers zijn, waarom verlies ik dan 0.2 volt in 12 uur? Dus toch een slechte accu?