Auteur Topic: The Beginners Guide to owning a V70  (gelezen 85927 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stuuraandeverkeerdekant

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
  • Geslacht: Man
  • 2000 V70 2.4
    • www.wassinklundgren.com
Re: The Beginners Guide to owning a V70
« Reactie #630 Gepost op: 28-01-2017 21:09:13 »
Jammer, heb ik je net gemist  :-\
Ik zat net je post te bekijken ja! Fijn dat de trekhaak er zo vlot op zat  :D  Moet je dat nu doorgeven bij de RDW?

Wellicht tot een volgende klus in Zutphen?   ;)
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

T5-4life

  • Hugo
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Geslacht: Man
Re: The Beginners Guide to owning a V70
« Reactie #631 Gepost op: 28-01-2017 21:49:15 »
Dan stem ik voor de auto in 431!
C70 T5 coupé LPI 1998 290.000 km
C70 T5 cabrio 2000 233.000 km
S80 D5 2005 250.000 km

stuuraandeverkeerdekant

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
  • Geslacht: Man
  • 2000 V70 2.4
    • www.wassinklundgren.com
Re: The Beginners Guide to owning a V70
« Reactie #632 Gepost op: 28-01-2017 21:55:36 »
Dan stem ik voor de auto in 431!
Dat wordt dan een lente én zomer klusje!

 ;D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

626Ronin

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 247
  • Geslacht: Man
  • From the rising sun to the northern lights
Re: The Beginners Guide to owning a V70
« Reactie #633 Gepost op: 29-01-2017 14:15:22 »
dan stel ik voor dat je er eerst een paar blauwe deuren in hangt, dat spaart je zoveel lagen grondverf
(en dan weet ik een mooi plekkie voor je linker deuren)
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, inmiddels op 291K.
"koken" doen we op hout of kokosnotenschalen!

Paulsson

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 455
  • Geslacht: Man
  • Geef mij maar 5 cilinders
Re: The Beginners Guide to owning a V70
« Reactie #634 Gepost op: 30-01-2017 12:25:25 »
Heel mooi dat je een VPB hebt geplaatst!

Ik had zoveel goede verhalen op dit forum gelezen dat ik ook een VPB wou plaatsen en ik moet zeggen:

WAT EEN VERSCHIL.

Bochten en rotondes zijn gewoon veel strakker en met meer snelheid te nemen. Mijn auto is werkelijk stabieler. 'Zelfs' mijn vriendin merkt dit als ze zelf aan het rijden is, en die doet het altijd rustig aan. Gewoon een hele fijne upgrade die er ook nog eens mooi uit ziet. Geniet ervan en laat maar weten hoe die bochten nu aanvoelen  :eusa_dance:


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

stuuraandeverkeerdekant

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
  • Geslacht: Man
  • 2000 V70 2.4
    • www.wassinklundgren.com
Re: The Beginners Guide to owning a V70
« Reactie #635 Gepost op: 30-01-2017 22:56:31 »
Piep uit het stuur halen (deel 1)

Vanmiddag even gekeken of ik die piep uit het stuur kon halen. Na een link van Paulsson had ik een een afgebakend gebied om te onderzoeken en dat werkt motiverend. Maar ik waarschuw vast, dit is een post met veel foto’s maar weinig actie!

Schopbord losgehaald.



Stekkertje van het lampje eruit, een beetje friemelen (omdat het haakje voor de motorkap door een opening moet) en dan kun je hem aan de kant leggen.



Eindelijk de ruimte om de smerige boel daar beneden eens goed te bekijken.




En zo vies is zo'n ringetje dan dus.




Na wat poetsen met een wc-papiertje zag hij er al snel zo uit… Om door een ringetje te halen! Al zeg ik het zelf    :eusa_shifty:




Omdat het een glad materiaal was heb ik hem niet met vet ingesmeerd. Van mijn vader wist ik dat hij eens een pookje in het eendje probeerde te smeren en het toen alleen maar erger maakte. Het bleek nylon dat je niet moest smeren omdat het dan alleen maar meer stof aantrekt. Mijn gedachte hier was dat het weleens eenzelfde soort materiaal kon zijn, dus alleen schoongemaakt en daarna terug op zijn plek geduwd + het rubber eroverheen getrokken (ging allemaal heel soepeltjes).




En dan de motor aan zodat ik met behulp van wat stuurbekrachtiging eens lekker aan het stuur kon draaien terwijl ik met ingehouden adem mijn oren open hield....

En wat denk je? De piep is er nog!

Bij nader inzien (of luisteren) klinkt de piep eigenlijk meer op een zeehondje dan op een kuikentje. Ik denk dat ik de vorige keer op het verkeerde pad was gebracht door het veertje dat ik daar bij de pedalen vond.

Ook komt de piep van hoger. Niet bij de pedalen vandaan, maar dichter bij het stuur zelf.

Dan de beschermkappen rond het stuur er maar eens af. Drie torx 25 schroefjes aan de onderkant loshalen en met een beetje wrikken komen de kappen er netjes af. Benieuwd wat daar allemaal te vinden is.




Tussen de zwarte en witte ring wat wit vet gespoten in de hoop dat dat wat zou helpen , maar had er al niet zo veel vertrouwen meer in. Het geluid klinkt mij wat plastic in de oren (zonder dat ik dat kan onderbouwen) en dit leek me niet het punt van frictie. Wat heen en weer draaien aan het stuur bevestigde dat: Pieterburen mist nog steeds een zeehondje...




Wel leuk om alles even open gehad te hebben. En vooral ook leuk dat het allemaal netjes en in korte tijd weer dicht ging. Ik beraad mij nog even op de geluidsoverlast maar tot zover is dit dus een How To om een geluidje NIET weg te halen. Ook prima uit te voeren door iemand die geen enkel mankement aan zijn wagen heeft maar toch lekker wil klussen   ;)

Tot zover dit verhaal dus.


Daarna nog wel even wat nuttigs gedaan. Ik heb namelijk het relais 103 dat ik van T5-4life had gekregen (nogmaals bedankt!)  erin gezet. Het afslaan met een doorverbonden relais leek zeker minder, maar ik heb nog steeds het idee dat mijn toerental af en toe wat laag zakt. Niet extreem storend, maar ik hou het in de gaten (net als die zeehond) en kijk of ik er in de toekomst wat mee kan. Of dat ie vanzelf weggaat natuurlijk.

Toch wel fijn zo’n relais. Vond het stiekem ook wel een klein beetje storend dat de pomp nog ruim twee minuten blijft doorpompen nadat ik de sleutel uit het contact heb gehaald. Staat zo verdacht als je van een zoemende auto wegloopt...




« Laatst bewerkt op: 24-07-2017 12:38:28 door stuuraandeverkeerdekant »
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Paulsson

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 455
  • Geslacht: Man
  • Geef mij maar 5 cilinders
Re: The Beginners Guide to owning a V70
« Reactie #636 Gepost op: 30-01-2017 23:06:10 »

En wat denk je? De piep is er nog!


Ik las vol verwachting je mooie verslag maar het blijkt niet te hebben geholpen. Sorry :( Bij mijn auto is het een iewat kreunend geluid als je het stuur draait en overeenkomstig met het koude weer lijkt het echt van die witte ring te komen. Fijn dat je die in ieder geval mooi schoon hebt gemaakt. Kan je nader beschrijven hoe je het geluid kan reproduceren en wanneer het optreedt?

Ik moet zelf maar eens die witte ring gaan schoonmaken, wie weet blijft mijn 'zeehond' ook nog in de auto ondanks een dergelijk schoonmaak haha


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

stuuraandeverkeerdekant

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
  • Geslacht: Man
  • 2000 V70 2.4
    • www.wassinklundgren.com
Re: The Beginners Guide to owning a V70
« Reactie #637 Gepost op: 30-01-2017 23:41:05 »
Nu weet ik in ieder geval hoe het er daar onder die platen uitziet. En ik weet ook wat het niet veroorzaakt - en dat is ook wat waard!

Het geluid(je) steekt meestal de kop op wanneer ik inparkeer of wegrijd van een parkeerplek. De keren dus dat ik flink aan het stuur moet draaien.

En wat die locatie van de piep betreft, dit bewijst maar weer: je weet het pas zeker als je het zeker weet  ;)

Ik zoek rustig verder.
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Paulsson

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 455
  • Geslacht: Man
  • Geef mij maar 5 cilinders
Re: The Beginners Guide to owning a V70
« Reactie #638 Gepost op: 30-01-2017 23:42:19 »
Nu weet ik in ieder geval hoe het er daar onder die platen uitziet. En ik weet ook wat het niet veroorzaakt - en dat is ook wat waard!

Het geluid(je) steekt meestal de kop op wanneer ik inparkeer of wegrijd van een parkeerplek. De keren dus dat ik flink aan het stuur moet draaien.

En wat die locatie van de piep betreft, dit bewijst maar weer: je weet het pas zeker als je het zeker weet  ;)

Ik zoek rustig verder.

Succes! Ik ga mijn ring tzt schoonmaken en zal hier terugkomen met mijn bevindingen.


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

stuuraandeverkeerdekant

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
  • Geslacht: Man
  • 2000 V70 2.4
    • www.wassinklundgren.com
Re: The Beginners Guide to owning a V70
« Reactie #639 Gepost op: 31-01-2017 14:50:15 »
Bezoekje aan de sloop

Na de auto gister met de hogedrukreiniger even onder handen genomen glimt hij nu weer mooi. Jammer genoeg mis ik nu wel een rubberen raamstrip   :o  :eusa_shhh:

Hij zat al wat langer los en de druk van het water zal hem eruit hebben gewipt. Die ligt dus ergens op een eerlijke vinder te wachten. Omdat ik niet precies weet wáár dat stukje rubber ligt te wachten, ben ik zo net maar even langs Elverink in Enter gereden. Mijn eerste bezoekje aan de sloop. Mooie plek met behoorlijk wat oud ijzer waar je lekker in kunt wroeten.

Heb er nu dus een nieuw stripje op zitten - wel zo fijn. Ook nog een portierlampje meegenomen want die was bij mij ook kaduuk gegaan (plastic was gebarsten).

In de toekomst maar eens terug met een boodschappenlijstje en wat gereedschap   ;D
« Laatst bewerkt op: 31-01-2017 16:18:42 door stuuraandeverkeerdekant »
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11915
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: The Beginners Guide to owning a V70
« Reactie #640 Gepost op: 31-01-2017 18:47:21 »
Zit dat zeehondje niet gewoon knel tussen je stuur en één van de stuurkappen?
Daar bewaar ik de zeehondjes altijd.

stuuraandeverkeerdekant

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
  • Geslacht: Man
  • 2000 V70 2.4
    • www.wassinklundgren.com
Re: The Beginners Guide to owning a V70
« Reactie #641 Gepost op: 31-01-2017 19:18:27 »
Zit dat zeehondje niet gewoon knel tussen je stuur en één van de stuurkappen?
Daar bewaar ik de zeehondjes altijd.
Grappig genoeg had ik vandaag onder het rijden precies dezelfde gedachte! En hoe haal jij hem daar weg dan? Iets ertussen smeren of de kappen wat ombuigen?
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11915
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: The Beginners Guide to owning a V70
« Reactie #642 Gepost op: 31-01-2017 19:22:28 »
Tot nu toe vergat ik het zeehondje systematisch bij het klussen. Ik zou het even moeten zien met de kappen eraf wat de mogelijkheden zijn om die kappen iets op te schuiven.

vincen tdi

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 701
  • Geslacht: Man
  • DOP T-5R
Re: The Beginners Guide to owning a V70
« Reactie #643 Gepost op: 01-02-2017 11:05:48 »
Of een haring in je dashboardkastje leggen en hopen dat de zeehond genoeg honger krijgt om te verkassen  :eusa_shifty: ;D ;D
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

BBS

  • "Bert - Jan," Clublid: 85011464
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5340
  • Geslacht: Man
  • 2.3RN T5
    • BBS Blog: v70 2.5T AWD Whapp, 0681927007
Re: The Beginners Guide to owning a V70
« Reactie #644 Gepost op: 01-02-2017 20:49:26 »
Ik heb een drupje vet wat normaal vrij stevig van structuur is, verwarmd met een aansteker op een mespuntje en dat ertussen laten vallen....
Weg was het zeehondje van het stuur. Dat is nu ruim een jaar geleden, binnenkort nog maar een keer herhalen. ;)
Volvo V70 2.3t-T5 AWD 1997 op LPi.
Van handhark naar automaat én het fijne van een 2,5T gecombineerd met het lekkere van een T5 is een 2,3t-T5.