Auteur Topic: The Beginners Guide to owning a V70  (gelezen 85929 keer)

stuuraandeverkeerdekant

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • 2000 V70 2.4
    • www.wassinklundgren.com
Re: The Beginners Guide to owning a V70
« Reactie #645 Gepost op: 01-02-2017 21:57:06 »
Ik heb een drupje vet wat normaal vrij stevig van structuur is, verwarmd met een aansteker op een mespuntje en dat ertussen laten vallen....
Weg was het zeehondje van het stuur. Dat is nu ruim een jaar geleden, binnenkort nog maar een keer herhalen. ;)
Verjagingstactieken, klinkt goed!

Ruikt vast ook beter dan die oude vis van vincen tdi  ;D ;D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

daanium

• Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • Heico #39
« Reactie #646 Gepost op: 01-02-2017 21:58:13 »
Zojuist weer een beetje 'bij' gelezen :D
Gaat goed hier, zou het piepen dan toch van bij het stuur komen?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en Heico#39
[ S60 3.0 T6 MY2011 | Heico #39 | TFT Upgrade | IPD DP | IPD Swaybar ]

stuuraandeverkeerdekant

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • 2000 V70 2.4
« Reactie #647 Gepost op: 02-02-2017 19:29:41 »
Met een foto zoals dit is een titel voor deze post overbodig...

Volgens mij heeft iedereen nu wel door wat hier gaat gebeuren....

Precies!

Gasveren vervangen

Vanmiddag had ik gereserveerd voor het schrijven van een aantal hele saaie teksten... Voor de kunstacademie waar ik werk zou ik de studiegids teksten herschrijven. En dat is nou echt een klusje dat ik graag voor me uitschuif. Liever dan betaald worden voor het schrijven schrijf ik hier voor nop deze blog vol... Dus toen rond een uurtje of drie de UPS man met twee gasveren langskwam had ik mijn excuus gevonden   :eusa_angel:

Ik had eerst nog even gezocht naar een setje tweedehandsjes, maar op bandel-online.de zijn ze niet eens zo duur dus toch maar voor nieuw gegaan.

Er staan al veel uitgebreide How-To's op dit forum (Onder andere hier en hier) dus dit zijn hoogstens wat aanvullingen of foto's vanuit een ander perspectief.

Zo, dat was de disclaimer. Nu aan de slag!

Met een torx 15 bitje kunnen de schroefjes in het plafond eruit. Daarna kun je de hele strip met behulp van een klein schroevendraaiertje en wat gevoel voor het fragiele materiaal zo los wrikken.

Rechtsonder in beeld zie je dat ik het luikje voor de speaker eruit heb gehaald, maar dat is eigenlijk nergens voor nodig. Aan de andere kant heb ik die dus lekker laten zitten.

De gasveer eruit wippen kost wat kracht. Met behulp van de klauw van een hamer en een extra voetje om de druk eraf te halen lukt het uiteindelijk wel (ipv van deze gymnastiek oefening zou een iets hoger trapje trouwens ook prima werken).

Als je de achterkant los hebt is de voorkant van de gasveer een eitje.

g]

De bolletjes waar de gasveer overheen gaat heb ik even schoon geveegd, en daarna klik je de nieuwe veren er vrij gemakkelijk in.

En klaar!

Ben heel erg blij dat ik de klep nu niet meer met kracht naar boven moet duwen, maar dat hij weer zijn oude hulpvaardig zelf is geworden.

Omdat het de veren er zo snel inzaten, en ik nog niet aan de slag wilde met het 'echte schrijven', heb ik ook meteen maar even wat vet tussen de stuurkappen gesmeerd (het dikste wat ik kon vinden was kogelagervet) maar het zeehondje blijft voorloppig koppig zitten. Misschien binnenkort eventjes schoonvegen en wat kaarsenvet ertussen. En als dat niet werk ga ik grover geschut inzetten (weet nog niet wat, maar ik wil dat de zeehond weet dat het menens is nu).

Ook heb ik even gekeken naar deze bevestiging, links onder de vooruit zit ie. De strook die tegen het raam aan zit rammelt af en toe een beetje, maar toen ik hem wilde aandraaien kwam ik erachter dat het geen schroef is en dat je hem dus niet kunt aandraaien...

Iemand enig idee hoe deze steviger te bevestigen?

Ok, nu zijn mijn excusen op.

Ik ga meer weer eens verder met schrijven...
« Laatst bewerkt op: 24-07-2017 12:41:26 door stuuraandeverkeerdekant »

T5-4life

• Hugo
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #648 Gepost op: 02-02-2017 23:52:42 »
Goed bezig geweest Thijs!
Over het uitstellen van bep. werkzaamheden: eat the frog
C70 T5 coupé LPI 1998 290.000 km
C70 T5 cabrio 2000 233.000 km
S80 D5 2005 250.000 km

razorx

• Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
« Reactie #649 Gepost op: 03-02-2017 00:45:11 »
Hilarisch die foto met die voeten!
Tja wat dat zoeken naar dat geluid bij het sturen aangaat: Jij kan tijdens het rijden het geluid niet goed lokaliseren.

In dit soort situaties en dat is goed voor het huwelijk is het verstandig dat je je vrouw er bij betrekt. Jij gaat rijden en zij luistert tijdens het rijden en sturen bij de stuurkolom en andere plekken. Weest voorzichtig bij het remmen of gasgeven.

Mocht je tijdens dit onderzoek aangehouden worden door oom agent, kan je altijd naar dit topic verwijzen.

Succes bij de speurtocht!

Miyel

• Club lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 T-5R Black Stone.
« Reactie #650 Gepost op: 03-02-2017 08:46:03 »
Bij de 850 zit het dashboard met bouten vast die onder de parafaan/voorruit zitten. Deze montagepunten aan het Dash willen wel eens breken met rammels tot gevolg.
Je zou ze een keer kunnen proberen vast te draaien, maar niet te vast! Dan breekt er sowieso wat af. Misschien vind je wel een losse bout.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 MY05 (Gezinsbak)

Died850

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 Turbo AT 1994 (411)
« Reactie #651 Gepost op: 03-02-2017 10:47:31 »
Volgens mij is die schroef links onder bij het raam voor de bevestiging van het VIN nummer bij Amerikaanse varianten. Bij mijn 850 zitten er ook 2 schroeven maar beide hebben geen nut gezien er geen VIN plaatje is gemonteerd.
Zeg maar zoals hier te zien is: https://youtu.be/IkfKmEw8sEY?t=31s

stuuraandeverkeerdekant

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • 2000 V70 2.4
« Reactie #652 Gepost op: 03-02-2017 22:46:48 »
Over het uitstellen van bep. werkzaamheden: eat the frog
Ziet er interessant uit dat boek. Hoewel ik ook wel geloof in het nut van een beetje uitstelgedrag. In je achterhoofd ben je toch bezig met datgene wat je eigenlijk moet doen en zo ontstaan er ideeen. Een beetje creatief voorborrelen als het ware  ;)

Volgens mij is die schroef links onder bij het raam voor de bevestiging van het VIN nummer bij Amerikaanse varianten.
Dat lijkt me een logische optie! Ik keek er vandaag nog even naar en het zit inderdaad alleen aan de linkerkant en de afstand komt overeen met een VIN plaatje. Geeft wel weer aan hoe snel ik tot conclusies kom zonder echt goed te kijken  :eusa_naughty: (want dan had ik me wel gerealiseerd dat schroeven enkel aan de linkerkant geen logische manier van bevestigen is).

Bij de 850 zit het dashboard met bouten vast die onder de parafaan/voorruit zitten. Deze montagepunten aan het Dash willen wel eens breken met rammels tot gevolg.
Je zou ze een keer kunnen proberen vast te draaien, maar niet te vast! Dan breekt er sowieso wat af. Misschien vind je wel een losse bout.
Daar zal ik eens gaan zoeken dan, kijken of het bij de V70 op dezelfde manier vast zit.

Mocht je tijdens dit onderzoek aangehouden worden door oom agent, kan je altijd naar dit topic verwijzen.
Moet ik nog de groeten doen?

stuuraandeverkeerdekant

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • 2000 V70 2.4
« Reactie #653 Gepost op: 05-02-2017 19:44:08 »
Een tijdje terug heb ik het knipperlichtje naast de rechter voordeur vervangen. Vandaag zag ik dat dit lampje het alweer heeft begeven... Heeft er maar een maandje of twee ingezeten  ???

Waarschijnlijk ergens iets niet goed met de bedrading is mijn eerste gok. Welke route is het beste te bewandelen om achter de oorzaak te komen? Wat zou jullie volgorde van zetten zijn?

classicT5

• Jeroen
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #654 Gepost op: 05-02-2017 20:08:38 »
Vocht i. Het huisje? Daardoor corrosie op de aansluitingen?

de geneRaal

• Black stone leerling
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Er was eens...........
« Reactie #655 Gepost op: 05-02-2017 20:18:07 »
Contactjes van het steeklampje schoonmaken, megaklus  ;D
Blackstone under construction

stuuraandeverkeerdekant

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • 2000 V70 2.4
« Reactie #656 Gepost op: 10-02-2017 19:18:32 »
Zijknipperlichtje vervangen

Huh, alweer?!

Een krappe drie maanden geleden had ik het zijknipperlichtje vervangen. Lampje kapot, kan gebeuren. Afgelopen week deed hij het echter weer niet. En dat kan dus echt niet   :eusa_naughty:

Ik heb het zijknipperlichtje er weer even uit gehaald en die zag er behoorlijk vochtig uit. De andere kant was in ieder geval een stuk droger. Nu dacht ik eerste ik eerst dat er aan die kant meer water binnenkomt (lek bij parafaan? Geen goede afsluiting van kappen achter het wiel?). Of dat echt zo is weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat de aansluiting van de stekker niet meer helemaal lekker is. Toen ik hem eraf haalde zag het er zo uit....

Eventjes schoon gemaakt met wat contact cleaner en een wattenstaafje, en daarna de andere kant van de stekker proberen schoon te maken. Eventjes geprobeerd, maar gezien de corrosie erg lastig. Gelukkig had ik nog een stekkertje liggen (van toen ik het lampje aan de binnenkant van de deur had vervangen). Hier zie je naast elkaar.

Het lampje knippert in ieder geval weer   ;D

Daarna even een diepvrieszakje eromheen gewikkeld en vastgeplakt om de aansluiting helemaal goed af te sluiten.

Ik denk dat hij het zo wel even uithoudt, maar de volgende keer op de sloop knip ik toch even een verse af. De stekkertjes klikken niet zo lekker in elkaar waardoor er volgens mij wat speling overblijft waar het vocht en vuil zich dan in nestelt. Yuk!

Anyway. Fietsers van rechts, u bent weer veilig!

« Laatst bewerkt op: 24-07-2017 12:43:04 door stuuraandeverkeerdekant »

razorx

• Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
« Reactie #657 Gepost op: 10-02-2017 19:31:52 »
Dit is inderdaad een beruchte die zijknipper. Een flinke klodder vaseline geeft je wat uitstel.
Dat voorborrelen ben ik het wel mee eens. Ik noem dat gisten. Duidt vermoedelijk op het zelfde proces. ;)

Historik

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
« Reactie #658 Gepost op: 13-02-2017 16:18:54 »
Over de piep in het stuur (precies zoals ik zelf ook nog steeds heb). Op het V70 forum lees ik over het flushen van het stuurhuis. Zou dit kunnen helpen? Heb je dit al eens laten doen of heeft iemand hier ervaring mee?
Daihatsu Cuore 1997 116.947 km
Daihatsu Sirion2 1.0 2008 38.000 km
Volvo V70 10V Classic 1999 373.000 km

Paulsson

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • Geef mij maar 5 cilinders
« Reactie #659 Gepost op: 16-02-2017 21:22:17 »
Over de piep in het stuur (precies zoals ik zelf ook nog steeds heb). Op het V70 forum lees ik over het flushen van het stuurhuis. Zou dit kunnen helpen? Heb je dit al eens laten doen of heeft iemand hier ervaring mee?

Heb je dit al eens geprobeerd? Ik neem aan van wel, maar voor de zekerheid:

http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/steering_alignment/steering_bearing_lube.html

Ik heb het vanmiddag gedaan aangezien na mijn verhuizing de afstand tussen de volvo en mijn voordeur nu nog maar 2 meter is! Mijn zeehondje is weg! Het heeft dus gewerkt :D

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier