Volvo 850 Discussieforum

Off-topic => Webdagboek (BLOG) => Topic gestart door: fieldhof op 28-02-2019 11:37:33

Titel: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: fieldhof op 28-02-2019 11:37:33
Dag mederoffelaars,

Na een tijdje rondneuzen op het forum heb ik besloten om ook maar eens te beginnen met een blog.

Laten we bij het begin beginnen: Hoe is de Volvo hobby ontstaan?
Dit verhaal zullen jullie waarschijnlijk niet zo heel leuk vinden, maar een kameraad van me deed aan autorodeo en die heeft mij aangespoord om het ook maar eens te proberen. Ergens uit Flevoland een Volvo V40 geregeld en deze heeft een aantal rondjes mee kunnen doen. Daarna werd het tijd voor een 850 of V70 want dit is nog wel iets degelijker dan een V40. Vanuit deze hobby is ook de hobby voor het sleutelen aan Volvo's ontstaan, daar gaan we dan!

V70 2.5T '99
In de buurt van Nijmegen een V70 2.5T (nieuwe type blok) gekocht om hem daarna klaar te maken voor de rodeo. Na grondige inspectie bleek de auto met z'n 360k nog bijzonder goed te zijn voor de APK (behalve de uitlaat). Dus dit werd m'n eerste auto om op de weg mee te rijden. Gedurende de korte periode dat ik deze auto had was er een penbobine kapot gegaan, de intercooler was lek geraakt en was de naaf rechtsvoor niet lekker meer. Gelukkig door de autorodeo hobby waren de onderdelen binnen handbereik en kon de auto snel weer op de weg. Nadat ik de volgende auto had gevonden heb ik deze verkocht aan m'n ouders die inmiddels ook al waren overgestapt van de VAG naar de Volvo club.

850 2.5 20v GLT station '94
Na een beetje rondgeneusd te hebben op de betere autosites viel m'n oog op een 850 alter 1. Na een korte onderhandeling was de auto in m'n bezit en kon het klussen beginnen. Allereerst moesten er nieuwe velgen op de auto komen, want die cetus velgen konden natuurlijk niet. Op marktplaats een setje Enzo velgen op de kop getikt die geschikt waren qua steekmaat, ET waarde en naafdiameter (met centreerringen) en dit was al een hele verbetering. Verder heeft de auto een beurtje gehad en kon er weer tegenaan. 4 weken terug alle rubbers vooraan vervangen want er kwam nogal een 'kloenk' van rechtsvoor. En aangezien er inmiddels al 3 ton op de teller stond was het vervangen van de rest van de rubbers ook geen overbodige luxe. Uiteindelijk was de veerrubber de schuldige van het kabaal, want die was helemaal verrot.

Wat is er vervangen (alles FEBI Bilstein, behalve stabilisatiestang):

850 2.5 20v GLT sedan '92
Ik was al een tijdje aan het kijken naar een sedan, omdat ik die toch wat mooier vind dan een station. Op facebook kwam een 850 20v voorbij en die heb ik opgehaald. Het idee was om deze om te bouwen naar een T5, maar dat zijn toekomstplannen. Ik wil deze auto op m'n gemakje klaar maken voor de APK en voorzien van allerlei leuke extraatjes. Daarna nog maar een keer het idee om hem om te bouwen naar T5 overwegen. Inmiddels zijn de volgende 'extraatjes' al binnen

850 2.5 20v GLT sedan '93
Nogmaals via facebook kwam een leuke 850 sedan langs die voor een leuke prijs stond aangeboden, en aangezien de grijze nog geen APK had heb ik deze maar opgehaald om toch in een sedan te kunnen rijden. Deze auto is hier ook al eens langs gekomen in het weblog van ThomasH (Garage de kromme krukas). Dit is de auto waar ik op dit moment mee rijd. Het is een leuke auto maar moet nog heel wat aan gebeuren zodat die echt lekker rijd. Inmiddels zijn de volgende dingen al aangepakt


Wat moet er nog gebeuren

Autorodeo hobby
Velen van jullie zullen dit niet leuk vinden, maar ik wil hier ook af en toe wat opzetten van mijn autorodeo hobby. En ik zal jullie de in elkaar gedrukte auto's besparen, maar het gaat meer om de techniek die er bij komt kijken en de obstakels die we moeten nemen (en zo af een toe een actiefoto). We zijn op dit moment bezig om 5 auto's klaar te maken voor 14 april.

Foto's van sommige auto's zullen nog volgen
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: fieldhof op 01-03-2019 09:25:10
En een aantal foto's:

Volvo 850 2.5 20V GLT AUT
(http://i64.tinypic.com/b5lfm0.jpg)
Bij aanschaf

(http://i67.tinypic.com/10wiu6b.jpg)
Andere velgen

(http://i65.tinypic.com/2rw6haa.jpg)
Off-road op Texel

(http://i67.tinypic.com/xee8ef.jpg)
Samen met 850 GLT Sedan

Volvo 850 2.5 20v GLT MT
(http://i65.tinypic.com/bwlyg.jpg)
Zoals te zien hangt de auto veel naar achteren, tijd voor andere veren en dempers lijkt me.

En dan een aantal actiefoto's van de hobby
Volvo V40 1.8
(http://i67.tinypic.com/2ywekqp.jpg)

Volvo 440 2.0
(http://i65.tinypic.com/23r1dmg.jpg)

Volvo V70 2.5T
(http://i66.tinypic.com/1z2q6nd.jpg)
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: Benny850 op 01-03-2019 10:49:11
Je gebruikt je Volvo’s in ieder geval wel voor allerlei doeleinden ;D
Door de modder rijden vind ik ook leuk maar dan op een andere manier.
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: Vulk op 02-03-2019 07:20:00
Die alter 1 estate is mooi!
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: )()()sT op 02-03-2019 09:23:10
Inderdaad! Met precies dezelfde begon m’n 850 Forum carrière 8)
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: Stefan op 02-03-2019 11:11:03
Die alter 1 estate is mooi!
Nog wel  :eusa_think: Die ga je toch niet in elkaar bonken hè?  ??? Ieder zijn ding hoor, maar ik vind het zo zonde (maar dat heb ik ook al bij een sloper :eusa_shifty:)
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: fieldhof op 05-03-2019 08:51:58
Inderdaad! Met precies dezelfde begon m’n 850 Forum carrière 8)

Welke auto precies?

Nog wel  :eusa_think: Die ga je toch niet in elkaar bonken hè?  ??? Ieder zijn ding hoor, maar ik vind het zo zonde (maar dat heb ik ook al bij een sloper :eusa_shifty:)
Nee, ben je gek! Een alter 1 zal ik echt niet gauw in de rodeo gebruiken, tenzij die echt niet te redden is. En die alter 1 estate is nog prima om een paar jaar in rond te rijden. Hij begint aan de buitenkant wel z'n plekjes te vertonen, roestplekken rond het dakraam, lak van het dak is compleet af, lak van de motorkap laat los, maar ik zie dat allemaal als karakter ;)
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: )()()sT op 05-03-2019 09:08:25
Deze:

(http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/IMG_2077.jpg)

Rijdt helaas niet meer rond geloof ik...
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: elianmars op 05-03-2019 09:34:51
Deze:

(http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/IMG_2077.jpg)

Rijdt helaas niet meer rond geloof ik...

Volgens RDW inderdaad niet meer op de weg.
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: big ben op 05-03-2019 10:36:48
En een aantal foto's:

Volvo 850 2.5 20V GLT AUT
(http://i64.tinypic.com/b5lfm0.jpg)
Bij aanschaf

(http://i67.tinypic.com/10wiu6b.jpg)
Andere velgen

(http://i65.tinypic.com/2rw6haa.jpg)
Off-road op Texel



Staat deze ook wel eens in Goor , op het industrieterrein ?
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: fieldhof op 05-03-2019 10:47:50
Deze:

(http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/IMG_2077.jpg)

Rijdt helaas niet meer rond geloof ik...

Die ziet er op de foto al strakker uit dan die van mij

Staat deze ook wel eens in Goor , op het industrieterrein ?
Jazeker, deze stond altijd bij Yalp op de parkeerplaats, maar sinds een weekje rijd ik met de blauwe rond
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: big ben op 05-03-2019 11:20:56
Oke,

Ik rijd daar nog wel eens langs  ;)
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: fieldhof op 05-03-2019 14:15:24
Oke,

Ik rijd daar nog wel eens langs  ;)
Ik zag je laatst wel een keertje langs rijden, erg strakke bak hoor  8) 8)
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: big ben op 05-03-2019 14:29:29
Ik zag je laatst wel een keertje langs rijden, erg strakke bak hoor  8) 8)
Thnx!  werk je bij Yalp ?
Voor onderdelen evt. wel handig, kan ik ze zo ophalen  ;D
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: FGG op 05-03-2019 14:30:45
Die alter 1 estate is mooi!

Zeker!  :eusa_clap:


Maar euh...

Allereerst moesten er nieuwe velgen op de auto komen, want die cetus velgen konden natuurlijk niet.

 :eusa_naughty:
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: fieldhof op 05-03-2019 14:53:10
Thnx!  werk je bij Yalp ?
Voor onderdelen evt. wel handig, kan ik ze zo ophalen  ;D
Jup, daar werk ik inderdaad. Dichterbij kun je het haast niet treffen, al zit Elferink ook niet ver van je af.

Maar euh...

 :eusa_naughty:
Vind die 16" Enzo er echt een stuk beter onder staan dan de standaard cetus hoor, maar smaken verschillen natuurlijk
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: fieldhof op 06-03-2019 11:47:11
In de advertentie van de blauwe GLT stond dat de radio het niet deed en na een paar dagen rond rijden mis ik toch wel een beetje geluid in de auto. Allereerst de radio er maar eens uithalen, het is een originele CR-90X (exacte nummer weet ik niet) en deze was helemaal niet aangesloten. Op zich niet zo gek dat hij het niet deed dus. Het was een mooi rattennest van kabels achter de radio, dus eerst dat maar eens uitpluizen.

Na een beetje voelen had ik een stekkerblokje van de radio te pakken, op goed geluk deze in de radio geplugt maar helaas, er kwam geen geluid uit. Dan maar de radio uit de zilvergrijze proberen (gewoon eentje met iso stekkers). Deze ging wel aan maar er kwam geen geluid uit, helaas. Dan maar doormeten of er uberhaupt een verbinding was tussen stekkerblok en speaker en die was er dus wel. De stekker van de radio had verkeerde pinnetjes bezet in het stekkerblokje. De aftermarket speakers in de voordeuren zaten trouwens op een behoorlijke beunhaas manier gemonteerd. De speakers in de achterdeuren ook doorgemeten, maar die had geen verbinding met het stekkerblok. Vervolgens de dashboardspeakers gecontroleerd en die had ook geen verbinding met het stekkerblok, allemaal heel raar. Gelukkig stonden er nog wat auto's waar ik kon controleren hoe alles normaal aangesloten zou moeten zijn. Zo zagen die eruit:

(http://i63.tinypic.com/2w7fz9d.jpg)
Tja, wat moet je hiermee?

(http://i68.tinypic.com/2bpdfk.jpg)
Nieuwe type blokjes

(http://i63.tinypic.com/30ngqio.jpg)
Kan ik ook weinig mee

(http://i66.tinypic.com/1hy1qr.jpg)
Zo zag het er in de zilvergrijze uit. Blijkbaar ziet het er zo uit als je alleen maar speakers in de voordeuren hebt?

Na een tijdje nagedacht te hebben klopte er iets niet. Er waren 12 pinnen bezet in het stekkerblok. Als je alle speakers bij elkaar optelt kom je uit op 12 (16?) pinnetjes. (4 dashboard, 4 voordeur, 4 achterdeur, (4 hoedeplank?)). En dan komen de stroom, antenne, etc er ook nog bij. Conclusie: Er mist een blokje! Na lang voelen had ik het tweede blokje te pakken!  :eusa_dance: Dus nog maar een keer doormeten, dashboardspeakers zaten idd aangesloten aan het tweede blokje, maar de achterdeur speakers niet  :eusa_think: Op goed geluk alle draden wat er lagen doorgemeten met de achterdeur bedrading, en ja hoor! De dikke speaker kabels die er achteraf ingezet waren, waren verbonden met de achterdeur speakers. Het plastic aan de b-stijl eraf gehaald en dit is wat ik zag:

(http://i67.tinypic.com/2va09lj.jpg)
Gelukkig makkelijk op te lossen, draadjes doorknippen en weer aan elkaar solderen, zo was de originele kabelboom weer hersteld.

(http://i65.tinypic.com/2rqeds0.jpg)
Zo zag het rattennest van kabels er ongeveer uit.

Helaas had ik geen ISO stekker voor deze kabelboom, dus die heb ik direct maar besteld. Nu maar afwachten of die werkt.

PS, heeft iemand een idee welke speakers er misschien in het dashboard kunnen? Er zit nu niks in, en was wel benieuwd of er een bepaald formaat in de houders (metalen plaatje) past?
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: big ben op 06-03-2019 13:27:02
Je kunt ook tweeters van een classic proberen. Dan heb je meteen de originele aansluiting.
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: fieldhof op 08-03-2019 14:28:43
De radio en luidsprekers werken weer, nu alleen nog tweeters ergens vandaan toveren. Die van een classic past er niet zo 1, 2, 3 maar de aansluiting is inderdaad hetzelfde. Ik had nog een setje tweeters liggen van een alter2, maar die zijn blijkbaar weer anders dan die van een alter 1 / 1,5.
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: fieldhof op 08-10-2019 18:55:29
Ff mijn Blogje weer opfrissen.

Mijn nieuwste aanwinst:

Volvo 850 2.5 20V GLT.

(https://lh3.googleusercontent.com/sXVspxgN4FscWf7v1uU9d_tF1dtcUsDBFLikW70nxQpDptTsd2qOmBegS2zqQPofKv-52XWxKUUZrfYnBnkzJR_hemhI5nJu-yezzc0pHzAnySRPXGmZkLyPs7CAI_mN-VZGCAszvg=w1250-h937-no)

Wat is er nou anders aan dan die andere grijze GLT? Eigenlijk niet zo heel veel, alleen de airco die er in zit.

Wat is er al aan gedaan?
- hele onsteking vervangen, op de bobine na (bougies org. Volvo, verdeelkap en rotor van Bosch en bougiekabels van bougicord)
- oliefilter incl olie
- luchtfilter
- benzinefilter
- leren bekleding (voor zover ik weet uit een alter 1, inclusief elektrisch verstelbare bestuurdersstoel)

Wat moet er aan gebeuren om hem weer super fijn te krijgen
- Dashboard moet vervangen worden vanwege scheuren bij het aircopaneel
- 'Dome licht' (lampjes en schakelaars in het plafond) moet nagekeken / vervangen worden
- Lampjes van het tellerhuis en alle knopjes moeten vervangen worden
- Tripcomputer moet er nog ingebouwd worden
- Armsteun met bekerhouders
- Airco moet gevuld / gerepareerd worden
- Remmerij moet nagekeken worden i.v.m. piepende remmen. Waarschijnlijk is opschuren voldoende
- Cruise control wil niet altijd aangaan, waarschijnlijk te maken met de knop in de schakelaar
- Dakhemel begint iets te zakken, dus die moet ook een keer vernieuwd worden
- Remvloeistof moet vervangen worden
- Trekhaak moet gemonteerd worden

Verdere plannen
- Verlagen m.b.v. Eibach veren
- Monroe ride levelers monteren (gaat dit goed i.c.m. verlagen of moet er nog zo'n afstandsbus bij komen)
- 17" velgen monteren
- Elektrische ramen achter
- Spoiler van alter 2 of alter 1 monteren (ben ik zelf nog niet helemaal uit welke het wordt)

Ook zit er bij de nieuwe een groter stuur in met airbag (~39 cm). Ik vond die van de blauwe, zonder airbag, een stuk fijner rijden (~37,5 cm). Dit zal wel niet 1 op 1 over te zetten zijn?

Als ik nog zaken over het hoofd zie dan hoor ik het graag natuurlijk.
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: fieldhof op 17-11-2019 17:35:55
De laatste 850 GLT heeft niet lang mogen fungeren als 'daily', want er is inmiddels weer een nieuwe aanwinst:

(https://lh3.googleusercontent.com/LeTdpDHsz7FGItCpE1-U41dWbCnvwn-hdTS41DxfqWUzwunnbJxV4mzsbJ2_WT3Uz8FZjsMMz2nouRQWLF5wHjSZxxU1qHAWQji8YzdEZ7eiiqrBRl_HREwA90xHR4VZJDcC3Pl7zIk4h0LN8LVrOf0U22984cehaKeBN19W6YpA_Se24SpKKp2Bfzw6IGwdyEvHmpU6pfSdoyk0jKy9FT0DbWcoJTeQNTQYA7CdVtY9Dx2GYlG_IYOpDf25HjGy3PR9YZdNe3EK6I5Ga21Qyjrt7Eh0q1U3Ali0y2Ua42umLwgLEAown5pTdapdvaQerYXWBEEbReBwukftdiPlrTphMfbBIInpbx-Z6GmR7CLtZxSGXYs1muu_RqFH13DhCKHlknLYbNThWzbBxyOxD5nkI6M8XJrBdYRI51k8lntc7teCK2nru7MnclNbI8L1DRm59adCHAKxB7P9bH8e7KmsoaJNVwTyGwQOTAiFSRFhR2EyzONtRif4kfqsqpczuyevS3ju7VAO_uJ4q78UIMdcOg3hk1m8VzobfzqcGR0VhvOtajanYifn97YhaxjwtW8PKqLt49Nbb2ajDV6Oczy3Gect8joYzYmU6V_l9uIeVxC7GIf8OyC87EDjuyo4v5lRcwL3ARLrsx5ZSqr_uutw4UcJOQqxwaJif7g5V0yrHuQBoP5M4TZk63e132cE3XE-0xCVXuP8uxhsI3t3X3OSJ-kghv9xtSY2di1Q31PIdfAz=w872-h654-no)

Het gaat hier om een 850 2.3 T-5 die in 2002 is geïmporteerd uit Dubaï

Pluspunten:
- R-bumper
- Beige alcantara interieur
- Bestuurders- en passagiers stoel elektrisch verstelbaar
- Schuif / kantelraam
- Voor en achter elektrische ramen
- Cruise control
- Airco

Minpunten:
- Kilometerstand klopt geen ene hotemetoot van (staat nu op 328xxx maar tot 2017 had die nog maar 164xxx gedaan)
- ABS module is kaduuk (is al opgestuurd voor revisie)
- Velgen zijn krom
- Lampjes in het dashboard werken niet allemaal meer (waaronder ABS lampje)
- Ruitenwisser achter werkt niet
- Schuif/kantelraam wil alleen nog naar boven. Naar achteren schuiven gaat niet (kwestie van afstellen of reviseren?)
- Zelf openend dashboard kastje
- Lijkt erop dat de spiegelverwarming rechts niet werkt of niet aanwezig is (knopje waar je normaal de spiegelverwarming mee aanzet geeft alleen de achterruit aan)
- Bovenkant dashboard is kapot (zie foto's)

(https://lh3.googleusercontent.com/RdGpqRZU2ZJuTsCkoVAGcPzbEHTV_JB0yhfkkw275mIPJywWSrZKo5o63tGZkDK_tUuaMTHCiL2bnRFNLxSC5E0BBQvfhHUYk42uuiKzf7YTuANLN_ZAKLazyzatwn3LI83LTM3ITkuROirWeotVpFTzUP4ww6oLAcVApZAa_wL78d7siUC7Kk-fMEOPutA5pACMPYI_gBuwvK92Co6hfvNCiNEkm5zekh6l3oEJ22gxxImLuD_2JarOX2dBtf3FDx7GmkL-brdIIjsgvQCgKGf-_9ydaQSKfVibpnyJwVosA2iUd3e6z_zCt_hgYqH_whyM-sqxmny3oq9TxpkKrd9PEv9lzvyCVd4Z_fwe_PLAbIMGUtc9cDtr4UfNfiCRLJb00A2ApBC4FuMBtfIpqyEVVEmAWLpPMJFqfTnDjPGPTVJS0Be1CqBuz1xkljLLnRV0XceyANq6H3v0o0A_ywAQth44ihnVYkeCFBphpy94QzwlRTIJNtx2sv66n0YcOWjBEsjXvZ08yNDEZCp3yQw-pFW6L4EtnrVt4DSd8_ADMF89qPqCHC-s3FjYjDEfuzaae_1_SkB0g70mLkl8EF1PtO7zckDXGIulFvMQ6TpK2Ee409f8TWLtyPq4J-jn8bScARkHBTGE-R6bAduKoVuwdIIiVgOddVsY2-sEkL6-dYKkB0pDbZtsUpP4x2xsPrQnNi17taNp_ZOrJBGEKG-Nr5ySgEoX0Cxj8Akjvpf1GYpc=w872-h654-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/AxOKfPG7AbFLnIvNeMGOgRZvFmaYGg8MG9UFqbs0Gajs9_nXtd8hOx9ubsh3eMyyzx2_JsdJJ1QwWL5GMAydAHYLcLsh7e4ZkpIrckQC1ko7pCysxF3B_GdiioBn9hcrF09rB8FSC94De_6Rq8oRPzbh6sCH-rsu9irbgESGkG2ircjPUc7I_POzkS19-mOVzFprHBb00kWE3r0IBK1NKViBJFMPflzmDo2MixJwgHJlWSnML0Us9qGFIYDoKJ9j1WB6MktkZRrdPw6Og6n_fRYyAy0gs44vL2fpzdE2ZcWd92ZvSYCV-_E_lBd8xGEzPey0gmjl_Sp9BRoO70No33reenqiqv5H3sICNsD4-HFth1ULsBnjC4SRgQF9pOf-8SF8bFvwQyrvxgF30A8odez8s3NACWiRFLp6ijhJ_Sr1LqzhHyN0rHPOlEhm86wZnUmnH5V6u6WAU_qfKQlhS2KZ9pnY3sM8EaMW9rvIp_jFp2GZbzCYZNDbyW4QCBBqZVFaJfcmOfisRE3jPuR4kqKXOBY642WXn0YYimmmtm6wsAJ5yjNnQydQ2631Mypa4ICQvTlgkXIMYnlyITZ5GVYloWj1Z2Q6hfO9neZIlCGUl16q0Y-5YhmlUNG-Z0crpUHgVEb9H6A7Ec7XIMOQf-r2vvksN7hhJ3loycyLDicZPaqYT0Kj0_mgXSjcyjMuzcNqSP0I2x-6NlxFd7cZrFRGNKRiRYVc6ekds0DjS9Gsjm8l=w872-h654-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/QUjqdPHf780xgA3KBKcZrdoorIBVNegshzH6VQkeIGFwnsf3yyfBrPZDuO4b9pnVUYCQf8xZSEEch6BN9Kxj1-LgDmqoN-GApSYDZ2pOokiAJ7Hy_tgYEzehQ3qOPVKe8_t9SL8DlQlaUZrvzwcdUjLALDbs64z3LvVl_SiUm3B-dK6kHWG5ask4iU4rciSdubalJJ87IkjHjW1zOsYzfK6wIX7amhU7XC6fZ5ty54MVRIVsWB4NQQMM_edAfw-hk5GflKLG7mV6pIzJEoMGo0eedt_wOytloqmeCEyRZDdXZ55Gpk_kznFe-zfE9G7r46DnyFIwxI2H5dVgaAZqYk-15Es-6mFnKUhxLuo9t2C9iPypjWN7GJZRN9qTvRB-L-WRaVgjSziHl5G1q7IlMI-kJEKVJNTdGW7dOu96sUOWDQmmukpvCeivpkK7U9mp3hbqSKhIQcNa5PspNMeUb_1TgG_VgQ6TzoRF00RVvwjRgyOg4I_piFmqZz379VwsK8gblsUEjikO9CxDh0hyiU_LtNZZD_0LZaPFRfdy6C1YxJ-gc5UWuvUaSJuff2aIiyI7Lczm-vAETKJRAp9Qcod9l_17tUv04yiLc0InuHAOI6_-pXWUdIV3csPZLlatBwbMpWl9zp7DO1iUdb62-NcX-sLqZr8vkIiP-IW48iIAvG6gH90sH4gKhEi8ujFs_lUmX8RLSHlZANt8wM0K06man5_FLUnSSvqz_jP2V2dnQ1m2=w872-h654-no)
Is het mogelijk om een bovenkant te plaatsen die geen airbag heeft? Deze zijn namelijk veel makkelijker te vinden dan eentje met airbag. Hoe zou je dan de airbag kunnen 'omzeilen'?
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: Died850 op 17-11-2019 19:01:54
Gaaf, nog een Midden-Oosten 850. Helaas kan ik je plaatjes niet zien maar klinkt alsof ie goed uitgevoerd is.
Het klopt dat je spiegelverwarming niet werkt. Dit zit niet op 850's uit het Midden-Oosten vandaar ook het plaatje op de knop voor slechts de achterruit.
Schuifdak kan een kwestie van stellen zijn of misschien dat een van de afdekplaatjes aan de binnenkant die mee scharniert niet goed zit. Echter zijn ze vaak wel toe aan revisie.
Bijrijders airbag is te omzeilen met een weerstand. Echter met beetje zoeken kun je vaak nog wel een bovendek vinden. Heb er zelf bijvoorbeeld nog een liggen in beige die netjes is.
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: fieldhof op 18-11-2019 08:55:38
Kun je de plaatjes nu wel zien?

De buitenkant van de auto heeft zeker wat TLC nodig, op veel plekken is de lak niet heel mooi meer.

Spiegelverwarming aan de linkerkant doet het wel, misschien dat de linker spiegel ooit is vervangen voor eentje met spiegelverwarming.

Die weerstand, zit die in de auto's waar het bovendek zonder airbag is uitgevoerd? Persoonlijk vind ik diegen zonder airbag mooier. Ik heb nu een zwart/grijs bovendek, ik weet zo niet wat mooier is; beige of zwart.
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: Vulk op 18-11-2019 09:13:28
De plaatjes zijn prima zichtbaar hier.
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: Died850 op 18-11-2019 10:47:23
Op mijn iPhone werken de plaatjes wel, op mijn andere telefoon weer niet. Ach nu ik de plaatjes kan zien ben ik wel benieuwd nar interieur foto’s. En het wordt tijd voor andere velgen ;) of het moet je smaak zijn natuurlijk haha. Qua weerstand voor de airbag is het volgens mij een algemene weerstand die je kan gebruiken, voor de details zou je even dieper op het forum moeten zoeken. Qua bovendek of beige of zwart mooier is is ook weer een kwestie van eigen smaak. Zelf heb ik een zwart bovendek wat ook minder in de voorruit weerkaatst in de zon.
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: fieldhof op 18-11-2019 11:20:52
Op mijn iPhone werken de plaatjes wel, op mijn andere telefoon weer niet. Ach nu ik de plaatjes kan zien ben ik wel benieuwd nar interieur foto’s. En het wordt tijd voor andere velgen ;) of het moet je smaak zijn natuurlijk haha. Qua weerstand voor de airbag is het volgens mij een algemene weerstand die je kan gebruiken, voor de details zou je even dieper op het forum moeten zoeken. Qua bovendek of beige of zwart mooier is is ook weer een kwestie van eigen smaak. Zelf heb ik een zwart bovendek wat ook minder in de voorruit weerkaatst in de zon.

De velgen moeten er sowieso af, die zijn zo krom als wat. Wat betreft het bovendek:

(http://images.gtcarlot.com/pictures/46466324.jpg)
(http://images.gtcarlot.com/pictures/46466624.jpg)

Vind persoonlijk de beige veel mooier overlopen dan de zwarte. Is het verschil tussen weerkaatsing zo groot dat ik beter voor zwart kan gaan?
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: 850blues op 18-11-2019 12:58:41
Is het verschil tussen weerkaatsing zo groot dat ik beter voor zwart kan gaan?

Via een tip hier op het forum ben ik bij de Lidl terecht gekomen. Daar verkopen ze soms van die dashboarddoekjes (varianten: glans en mat) Die mat-versie helpt bij mij goed, weerkaatsing is duidelijk minder. 'k Herhaal dat elk half jaar.
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: fieldhof op 19-11-2019 08:53:36
Ach nu ik de plaatjes kan zien ben ik wel benieuwd nar interieur foto’s.

Excuses voor de niet al te goede foto's, maar moest ff snel gebeuren. Als ik met niet vergis zijn dit V70 stoelen toch?

(https://lh3.googleusercontent.com/o-2ReyFApRiTOM7Q90XuxP6c7_QLSIV1f9vjt6zMAph8qZOvmk-3IIL_9_w2jxAf5YwD0NZx5l9nIqlcK8qunVjFXhN7u0TeUXLUrWAKDNsx7-1HHRy4ElrG534HNLsZ16DWLHlHtICC0-KE1Hz9KwxUJkFGkkP8G8PLZb047_ni8SeXIb7-kTQ0ZqKr98UYTfVb-DZEyvilvr8PMPHCkwEanWFpcs_UTxUtZyYkCjJidZ8-pA0D6WCuOn8TpkIyCxq3ZJ0trgjcf2nAvXaKae7xwj9R_m8BX3qUJlgVRHXD3Qd5E-K0B-4tGKPE1-DB9btaUeEAraaDDUHc_ZbXBVwvFepVyrxfkEmPpHHQCTlDJ0NQBgCP5dgA3oEQ00tEDNIFzKpF_584tUR5vOlhd1zrDvEboLwbMHRuojX5sOC5r7dJC701VstJZOimFSyNEHWkClwdnoPsf8MSMxEX1hqdgVaC0NT1i-HwWWs6lc2o8Mt5DnggJ47hQPoHAWqf4EpEWYDJ2VeQay59zW1YXWtnbpuot30SqnIo8ov8Mp9QhsFkQgw3zwHbOUkahs0oewn0RvLi8HC7e6WyQp5JO3tqtpreIZZp_jCxyTeTC2j1R7KVg0TjDVZfi6WIi-cOK3CtcSBFz7htBxnnejmAkrVmCmruAinW0pVCmCC6G6Ik4ToG_IQZYdKvgiEC629jAUFyIKKr2wZmSIliBHiUfM3IjuNLLy6VvXy4biAtT2Ol-h_Q=w1600-h900-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/3LNHD_8PPtEv1aNhk5cjhaAjWbX_yxvR7AjyY7Axme7da31Zn2WpBq0gP9WS4cX5B4B7tlS5xQVVc2fx8lYukDeWvBb9lRLf94D1KZJZJYcBu9y5uCtVdSn82rSW6r0l84-OVZu3zrG4Nv9pzdlhzC6w0aaf23d7xO71zLsTotX9WqtgxkPgQY3WLNpSuPPtnK2dmUQT7p08dRTyZ0ad_fAxNtGWuijUyBA6ep8huavfpOlGYKzXuEJg5Xy_Z4ixAnLU7-Cp8vW85M5b7_0pLHZyvoAosCF_4TrQTgHRLprj675KNIuaUDqL-Fkadvp9ZsLAQJB4RzIuT9zgtOwDI8L8hV72SQTpNn75Ned_4EB9TBQhRkpuQ0hTzxCaXPWqPbp116E6fpo4XVzNjCnadzMZGuiaTR3rpQpyV-6xWqf3wgdHBvXbwdVMdgS5gduNhbQ75bpbUHKwJCSzpNaHLFhzZFVj_gXkw3o-9UnenJSPOHTCGjXNS6dj6wgvRovQKf-pDuYi27PiMFr-JPcqFMmch0_O0v_xYQAjLvmKLmlRf_Ux4c406BWc0LJLkfjCOSvgeubr2akGVRxkXpFOnEj1T8XWdFvitfQ1EWNSXmJZwHz_WlIvi7Z7bwHLXQ_7mGsZLaU0DkS93WGoANM0fAHc_d1Bwym0DKtOozgPPhQEsroq3PZOK5qR2lYLGo8l9qcQWUD75YuEKDirYSUrvNnoCZgawwRhchRqR-_wNsNYpwyE=w1600-h900-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/qFfJQaAw7GC84XpxwWzdzhF05sT6lw7eGlZxwDOff-CZqnFrDsIOCL95BohJd6mDTYxQh3gMyXT41AbZSGPNeIH3E4DxgGn6tY7SGjerY9oZw7tNpObL9k7AQcqoiOQtcIUm30h3W2DaoFO3UModKUnWSm5WKE53Fa62HOw4qddJsEY2bPVHFIe9yTxPJErCGpWdgdk-v00GI6ToX9_Qv0tWnGaIOFI54jrLIbOYXbF6H1vBa23HrUI5PGLoHmxV5YKRA6leZuucTC5POgB4RvN_RycRtAgb1rpD0WdpjWdb3mjP8gN7-wATzAmrX6pleuOk3TrAJjW1KFhpRcIX2H1jHMwHHkfCKqAX62uIo-rznYNbZiW53zSg6k35WEzE-a7TMYt5eNx3PZb9gWXicTn7QBVJw_Y9P3OhK04j58qzhtfPt5UANFyiPvDYF4tQiuwgO7Z15Qnt5kfeAh23hS7B8YQ0mnxoAy0necBpRx-VVv2qYodYEpXWb5NFwtW7VxWxQe4w8a0gJN3RUr7WMuqOiNhGsIKlDq9G7N4a8lamod-zxBRe75YZFY6Klls4Eunk4UeFfHRgZOqTim4oDD_JSBl2dXcde0GO7WPD6KAXK-U6G9meyqe_eNn5i_wy5hn8BJ5TcEAnngdptrVoYae8A53zCdJBUgBwirjNV6qZdmwvJ6ZGlW4GlXDQ6zK9WY-13zvJTWZTY2BlnSet3P_ySkhZOga9t236GoBAXX0PBOR6=w1600-h900-no)
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: volvobug op 19-11-2019 09:29:32
Yep, V70R stoelen en bank.
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: Died850 op 19-11-2019 10:01:29
Ziet er nog netjes uit! Is inderdaad V70R interieur. Mbt dashboard. Bij mij was het origineel al zwart en ik vind dat wel mooi en prima. Creëert een soort van 2tone. Maar compleet beige dash staat ook wel chique.
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: fieldhof op 19-11-2019 13:02:04
Ziet er nog netjes uit! Is inderdaad V70R interieur. Mbt dashboard. Bij mij was het origineel al zwart en ik vind dat wel mooi en prima. Creëert een soort van 2tone. Maar compleet beige dash staat ook wel chique.

Ik heb mijn vraag voor een beige bovendek al uitstaan op de verschillende facebook pagina's, hopelijk heeft iemand hier in de buurt van Twente er nog eentje liggen. Misschien dat ik nog wel een keer in de buurt van Weesp kom, dan zou ik die van jou op kunnen halen. En anders druk ik er gewoon een zwarte in, moet ik er nog wel eentje vinden met airbag natuurlijk. Wil liever niet met weerstandjes aan het klooien gaan op de airbags
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: fieldhof op 20-11-2019 10:15:17
Gisteren de ABS controller terug gekregen van Henk. De service is echt ongekend. Tijdens de revisie een heel arsenaal gekregen aan foto's waar werd uitgelegd wat er mis was en hoe het opgelost werd. Top Service!

Tijdens het demonteren van de ABS controller zag ik dat de draden van de pomp niet al te best waren.
(https://lh3.googleusercontent.com/YLtp0WhosmnXLaIwAs1cCP8QKTe2WVSizr8eCo4FS-BstQ1N8xq1mRHUXbOSZLtCpKUfXfAw34UGrlH_yEbvxP_MF15l8TUo1R0tUVXiOsbo0Q3CVrHyrfLaw8feU5oUFl9whX87-BTP_5LP3NXABicBmDX2uAQ3JFSxO95H71m37mOhrwX9DYDJUg5fU3rbnF7GT81KJPEVyQRIE-0260Y2av_pciqyHh3UV2F5fsruYAOs-hTRTNXMnbp6UFq-hWJlCSscalUPF5xLK04fobyGKPEJ5xLOjYAsR9On3Z5WP1vRnihghz47_0GWkeLzZqplYyLrNh0TCAE9dhhTYu_TWM7Pk0N6kfhRVZqr3yAPO2Yig8d4loluIz5m6Tx2B0sHA0vuJjUHPj8CZ5AhaDS-CagNMO97PCfugmIFhRv67SVjCw7LV-BBUmZRghoWB-3-8qejgckI6jp13w5TFJgrnz_g-37kF2Gi7sl8RTvaRLDAGy2ToWQdrAXP2-K-UQJbHJMugoD-AJ2LkrrZyR020qDPFDsWl9r8URXTrQRa_Z7EuPAekrnA9Cbyjcyn49YOjInOhZ2x6pu3bPWGeuZqv9TRO_ikOJvkFUdm6AGamX5CvcZekcBNcCmclrFxeBvQkPOF8DvJWjj75w9-ahesImA-4ds0K8KQPucMfeMIk8xJG00gqfgs3gN6ZkH3zJTLiKZlvbnzCZkDFo0FyBYv4bhDv3_ip9432_qQSF2HCkx3=w280-h530-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/9F_tpCXmsxzU2l8hxRY3yBYWwLu9ShDtMN1VDmkPl9LsZ3qZVpQS51OCcoGv08hB7LS6lKS4gftGbinyP9XRj8LxtE1JBaxSEACVdggQ1A3G9W_778GS37DjFa_X2-t3pa8aoDS501fkDzQERKrXgrmPJ9JOPx7GdJ5Qz_685fmsKb4PDFfMFzAe4Y-YCaUh6XH0NcT0jgGeXLGu19V4iy5GqGifFqc7o4hvPintTCUol7LEYrYUOri96-EO6dd8M9I3MDLyqlAK28OpmwvI5DibDiRRgTMNoJTut-RFNY2Jg0v2dqAsP_7tTazvIY5_HD0DpARNWVdGvMOuZtJD9IZbLQWX0dPliswNTowbLxveu0O62rouR5c2lFiaXHTZF2rMIUreOw-o0yK2ldOrLR3UikbIpEXCbZqxKEEMiAXsDCGXm87evCdzlTvJSSKfRi2oN9HMwCnGpFzo1t8Y2hNO22FFVscuxvV8geUATqua0MFSnyNYDOKPqOE_So-bXahtojKpnWyYAO8AakmLI9bf9qQQCYzx1igtt-1pJ4oMw5PFxhK6vuKjfL6Qy-Qe8YaWs31O-70wdg1Q671IWqOixQesWQuZX9uKZtQP0-Pcm0spMf2HVhrnH7Wi5tWx1LutKTffFD7lWgsb71hcMOWa5IqD6UolrBcrcfF-2qj3tOt6YQgCoxWz5i1fwjevwMfo_2V-VtuKBTu1ezWYn3CtL0KJ8AoBDfZahDl7l6LsS_u6=w280-h530-no)

In eerste instantie was het de bedoeling om het te repareren met vulkaniserende tape, maar uiteindelijk is dat niet echt een hele goede oplossing. Later bleek dat dus de hele isolatie aan gort was.

(https://lh3.googleusercontent.com/TpqwOnYL69ahk6A5On4yFYwRZHMIOatm0dpkuUwHz--mxeICNf55dPzn5Xc78_1iuEgX90ULL2EO3fjcBcaf5RlhNPrTSpfmilzY6msM9avQLImoQq0x5rhyWWxTVzuXORHVMnheI9EsmLxBUFfZAiqvOeHjsTl9RRkqDsHFrNPLu5sUwqCbAeH1siZWpePpEvurWOSjbm_Jzz96b78bN6hdGhP0P1MXEc2-G4_jY2KGxWDYOB7Nh_brfMyb7vMLO-9Z2V4iPtrjtQNLP1A40AzW3e6nGc2I1eXg5wYCDYVmzHcNZE3zEpp7srNWtTzJi4-omrDbhd1bqS3Ftb3t3Lh8u3vtlZpCtvFPJNyQSwCd3axZa38yRGnq41Mm9A4odiA4HL7-L0Mnfa96NT0I7DOV161JJSkcqU6BsicyNrxhH0ZB2hV90SVTgnsbuUS6vc9RRtZp9at2Z5ovyVhBPjU92x9Rm0Ev5uPCiGhB96ZuXlv3rnVxlvyu2q7WE3h5Cwy6TUtnqjf4Uau3DyW-DsM8-0vncH9y2yRDHABGKwIcnJTKn8kXyfKMCC6ya-YyhkjmXixbC6HR1pB7uXKJFZrqRLGYCWjaFgkvuWcyZ7PmSaLgmX7PSwVWRyh-XTZoHa5pJZ0qyeVABTgLCc0AUvjhiE1lFhMuqaVmMM25D_glZd-vpAljx2yftbkVw4bTkXKaRU4B0DtCVZDnoiIz-q6WPFUrNpnApzEIP_j0aT21yItX=w280-h529-no)

Toch maar gekozen om er een andere pomp op te zetten. De oude pomp had artikelnr: 9140254 en de nieuwe 9140254B (uit een V70 '97). Qua uiterlijk verschillen de pompen nog wel iets van elkaar, maar aangezien de artikelnrs nagenoeg hetzelfde waren heb ik de gok gewaagd. Pomp gewisseld, ABS controller erop, Remmen ontlucht en codes gewist en er is geen ABS storing meer. En de auto remt ook nog goed, wat op zich ook wel fijn is. Dan kan dat in ieder geval weer van het lijstje af.

De auto is redelijk goed uitgerust, maar nu wou ik dus ook elektrisch verstelbare koplampen inbouwen (heb nog een setje liggen), maar nu past de knop (die in het dashboard hoort) niet op de stekker die achter een van de dummy covers zit. Heeft dit er mee te maken dat deze auto niet uit Europa komt?
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: fieldhof op 26-11-2019 08:43:56
Nou, het leven met een turbo is begonnen hoor:

De turbo van de Dubai T5 komt niet meer tot z'n normale boost waardes. Hieronder een zeer slechte foto gemaakt met een baksteen, maar met een beetje fantasie kun je zien dat de druk niet op het normale niveau komt (2/3 als ik het goed gelezen heb).

(https://lh3.googleusercontent.com/9ZmdnM-BNJZ_MBlYgxIfEZXaR1T7nEuirJ8shPcECGxpQ1L6yTEuK7E3Q5S9rHNHyLAz9vhVnuVokuz8R-BJ9nWnZbQRPgqzKYIA9SI6gxrk4esBYjqeyDcGX233d2bbVxZNpseozUWZuz3zqDvfzLhAYrn7imetRiOKrs07X_Qk2nlih8TK4gx7XeeogrbdjWhGYOSHC2XrkFL9JsulPeWwNgJJ-Byp8bk-4SqXYwcKKvkWQQt6hxczjqSJ35YINzJ4PzzXIz00bCac3P91TbFWyZVjvn7xxr3z3Y2k90UAK2ItOrdljH4CnjdHQwDMlSO0MeQD1E0VN1F-ZIzFGWwqueKgpyrFCkVBa2tSpWn0W4bPqDpZkC8tzGtBQGVcPeAtJ2IhPz0LmZ_IrB-JVw8VQK9NdL6nPpSada7c2Kj315p1gwmkHdui0DLdDHFAxwemWDlmq-GzJ7qHhr5ju4sPA94eZKj7K4DPouQZz8UrCr4RqMVTAnC9I_WrCg1x8F0oWRmgatCTmbztRPWdCYLg5SyTYnC_4y8SBGlpD__lSykH2-ptCTbyABghoEoxyT3EwgYB5xR_Ru__r0YHBhN_KNvvprIy6tjR3eg7uoStvezixR55LXSrEUtm14rL6iWlftomd8txTOaD7GzPZdke2VaDI7uGr1OHG81kqeRGlIxMo2-qHPacPDshchnJUHNLb5t59NvJu_Pb2FRo6NJAF8vzXmENcgweCMGhYkMoPv1W=w1250-h937-no)

Wat heb ik al gedaan:
- Slangen op de TCV verwisseld, deze zaten verkeerd om. Helaas leverde dit niet het gewenste resultaat.
- Slang van de Wastegate afgehaald en voorzichtig gekeken of de turbo toen wel op druk kwam, en dat kwam die.
- TCV verwisseld voor een andere, maar ook dit zonder resultaat (Werking van de andere TCV onbekend).

Wat valt op:
- Vacuum staat zo'n beetje helemaal in het zwarte, ik weet niet wat normaal is
- Tijdens schakelen wordt de druk wel iets hoger, maar zakt daarna weer terug
- Als de auto van de 1 naar de 2 ga met WOT, dan trekt die lang niet zo hard meer en lijkt het net of de turbo een klein beetje aan het "flutteren" is

Vervolgstappen:
- Vacuumslangen vervangen
- Drukmeter nakijken (misschien geeft die niet de goede waarde)
- Hopen dat iemand op het forum een goed idee heeft
Titel: Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
Bericht door: fieldhof op 20-01-2020 21:43:44
Vorige week een aantal zaken vervangen, omdat de auto niet helemaal lekker meer liep. Tijden accelereren en afremmen deed de motor het prima, maar bij constante snelheid (of toerental) sloeg de motor af en toe over. Dit werd met de weken erger. De volledige ontsteking (muv bobine) was al vervangen, dus daar zocht ik het probleem niet. Wat heb ik allemaal vervangen:

- Carterontluchting systeem (estate service). Ben niet echt te spreken over het spul wat geleverd is. Wappie wappie slangklemmen en bochten wat niet passen op de aansluitingen. Al met al wel alles voor elkaar gekregen, dus daar wel blij mee
- TCV vervangen voor eentje van een Porsche. Werkt precies hetzelfde als die van een Volvo, alleen een stuk goedkoper (en ik kan zeggen dat ik porsche onderdelen in m'n auto heb)
- CBV vervangen. Echt een super ding om te vervangen, je kon mooi overal bij en het klusje was zo geklaard (niet dus)
- Vacuumslangen vervangen voor China silicone slangen.
- Intercooler slangen vervangen voor China spul. Paste niet helemaal perfect, maar gelukkig was het te lang ipv te kort dus het kon gefixt worden met een mes
- Inlaatfilter vervangen
- Olie ververst + nieuw oliefilter
- Brandstoffilter vervangen

Verder kwam ik nog een afgebroken stekker tegen van de nokkenassensor, dus die ook maar vervangen voor eentje die hier nog op de plank lag.

Hier ben ik zo'n 3 avonden mee bezig geweest om te vervangen dus ik baalde als een stekker toen de auto niet meer wou starten. Bleek dat de bobinekabel was losgeschoten. Na het terugplaatsen was het starten lopen. Het overslaan van de motor tijdens constant toerental is verholpen, alleen wil de auto stationair nog wel eens iets hoger in de toeren gaan. Om de 10 a 15 seconden gaat die dan van 850 rpm naar zo'n 1000 a 1100 rpm.

Ik heb uit voorzorg ook maar vast een lambdasensor besteld, en wil de stationair regelaar schoonmaken. Waar zou het omhoog gaan van het toerental nog meer aan kunnen liggen? (Ik ga er vanuit dat het vacuum traject nu dicht zit)

Ik baal er wel een beetje van dat ik verder niks kan uitlezen van de 850, dus ik zit er over te denken om over te gaan naar M4.4. Ik heb hier nog wat computers liggen van V70's, maar dat zijn allemaal 2.5T. Ik heb al ooit eens een 2.0 T5 ECU van een V70 geflashed naar 2.5T, maar dat was voor een crossauto, dus of dat echt goed is gegaan weet ik niet (Auto doet inmiddels al wel een jaartje of 2 mee, maar dat zegt natuurlijk niks). Ik heb al een heel deel van het Tuners Rejoice forum doorgelezen, maar het is een behoorlijke kluif.

Waar moet ik allemaal rekening mee houden, of is er iemand die ik kan raadplegen als ik er niet uitkom. Voor de duidelijkheid: Het gaat er dus om dat ik meer kan aflezen, STFT, LTFT, Lambda waardes etc.
- ECU is aanwezig
- 850 is een automaat dus dan moet ik een standaard 607 bin hebben. 607_rev5b.bin op de m44 wiki lijkt me prima? Deze heeft in ieder geval wel logging, en daar gaat het mij voornamelijk om.
- 850 heeft airco, dus de software mod eroverheen gooien
- Welke XDF heb ik nodig? De Rev5b.xdf lijkt me de juiste, maar zeker weten doe ik het niet
- Welke ADX file heb ik nodig? rev5_test.adx lijkt me de juiste, maar rev5tmm9AFRa.adx lijkt me 10x duidelijker af te lezen. Kan ik deze ook gebruiken?
- Waar haalt de M44 de boost eigenlijk vandaan? Er zit toch geen drukmeter op?

Vooralsnog bedankt voor de info

Fieldhof