Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10

1   Webdagboek (BLOG) / Re: De CrossZeeuwGepost op Vandaag om 22:46

Gestart door Taranis - Laatste bericht door Claudia



Thanks! :D En inderdaad, ook al verzoek ik nu waarschijnlijk de goden, de XC70 kost momenteel niet veel.

Ojeeeeeeeeee :eusa_shhh:

Gestart door san - Laatste bericht door Wouter1973

Door een tegemoet rijdende vrachtwagen kreeg ik een steentje op mijn voorruit geslingerd. Flink putje in de voorruit met een beginnend sterretje.  :eusa_wall:
Morgen even ergens zo'n doe het zelf reparatietje halen (want alleen WA-verzekerd en geen zin 85 euro neer te tellen bij Carglass).

Gestart door rob850/480 - Laatste bericht door Hans Duiven

 ;D
En nu zoek je redenen om dit te vergoeilijken:

1) "liever spijt van de dingen die je wel gedaan hebt dan spijt van de dingen die je niet gedaan hebt"
2) de "wife acceptance factor" kan erg hoog zijn
3) slopen verkopen kan altijd nog
4) klimaatverandering laat vaker open rijden toe
5) .......

(naar believen aan te vullen).



1. Ken ik nog wel van de butthole surfers - Sweat Loaf   ;D ;D ;D

4   Webdagboek (BLOG) / Re: De CrossZeeuwGepost op Vandaag om 22:00

Gestart door Taranis - Laatste bericht door Taranis

Een luchtsleutel begint sneller met draaien dan de pen. Eventueel een paar keer starten achter elkaar.
Heb er na de 1e x prutsen met steeksleutel 7 al een aantal met gemak en plezier op deze manier gedaan. Scheelt ook tijd  ;)

Ok. Zo'n ding moet ik dus ook hebben :P
Welke heb jij? :)

Sodeknetter zeg, die schokdempers waren slecht. :-X Hoe heb je daar mee kunnen rijden. Waren ze nog origineel?

Voor zover ik na kan gaan, waren het inderdaad de originele nog. Het reed inderdaad niet heel comfortabel meer maar je kunt maar 1 ding tegelijk. Dit stond dit jaar op het lijstje :)

Misschien niet helemaal terug naar nieuwstaat, maar om de auto weer goed en veilig te krijgen ga je toch al een flink stuk die kant op. Als je veel plezier beleeft aan een auto en je hebt er nog een naast staan die heel weinig kost, wat maakt het dan uit? :)

Het blog blijft leuk om te lezen op deze manier. :eusa_clap:

Thanks! :D En inderdaad, ook al verzoek ik nu waarschijnlijk de goden, de XC70 kost momenteel niet veel. Dan mag de C wel iets meer kosten.
Nu de C een nieuw onderstel heeft en nadat ik laatst een rondje in een nieuwe model 3 heb gedaan, heb ik inmiddels wel in de gaten dat het onderstel van de XC70 ook niet okselfris meer is. Op zich geen schande na 274.000 kilometer maar wellicht volgend jaar daar eens een nieuw onderstel onder steken, mits de auto er dan nog is: volgens de berichten in de media deze week worden de voordelen voor elektrische auto's voor particulieren afgeschaft dus als dat echt waar blijkt te zijn, dan denk ik dat we eens gaan kijken hoe ver de XC70 komt. Wie weet haalt deze het half miljoen dan wel. (of in een impulsaankoop staat er alsnog iets elektrisch voor de deur :P )

Gestart door Gerwald - Laatste bericht door Gerwald

Die van mij heeft al eens een reparatiesetje gehad en is niet meer te redden.

Liefst in de regio Utrecht/Veenendaal/Amersfoort/Gouda.

6   Webdagboek (BLOG) / Re: De CrossZeeuwGepost op Vandaag om 21:36

Gestart door Taranis - Laatste bericht door Ewout Schalkwijk

Sodeknetter zeg, die schokdempers waren slecht. :-X Hoe heb je daar mee kunnen rijden. Waren ze nog origineel?

Misschien niet helemaal terug naar nieuwstaat, maar om de auto weer goed en veilig te krijgen ga je toch al een flink stuk die kant op. Als je veel plezier beleeft aan een auto en je hebt er nog een naast staan die heel weinig kost, wat maakt het dan uit? :)

Het blog blijft leuk om te lezen op deze manier. :eusa_clap:

7   Webdagboek (BLOG) / Re: The Swedish Red 850R Gepost op Vandaag om 21:32

Gestart door MikeyQR - Laatste bericht door MikeyQR

paar straten verder op richting Het Anker..   ;D

Wou al zeggen ;D


En een kleine update verder nog.
Zondag was ik bezig met de uitlaat om deze weer met dubbele pijp te maken.
Dus wiel eraf om te kijken waar ik moet zagen om het dubbele deel eronder te maken.
Ik draai dus de bouten los van het wiel en wil dan de slotbout (geen fan van) eruit draaien en knak zegt die zonder ook maar iets van kracht te gebruiken, het kopje was afgebroken en de rest zat nog in de naaf :eusa_doh:
Ik heb de rest van de bout er gelukkig zonder moeite uit kunnen halen.
Ik dus zoeken in mijn kleine Volvo magazijn maar helaas geen wielbout te vinden :eusa_snooty:
Met mijn oproep al hier kwam @Big ben met een heel mooi setje wielbouten aan en deze zitten er nu in, niks slotbouten, vind het sowieso ondingen die bouten.



Dan de uitlaat.
Deze zit er weer onder, het laatste deel dan wel van de JT, ik heb dit nu van 2,5 inch naar 3” inch gemaakt met de rest wat ik nog had om er een dubbele uitlaat onder te maken.
Van de JT heb ik nu nog de demper over dit zal ik ook niet gebruiken, dus als iemand er iets mee kan PB maar.

Ik heb nu dus onder de R een 3 inch DP met 100 cel cat, een standaard turbo demper, en 3 inch dubbel na de demper.
Ik vind de 850 toch wel het mooiste klinken met 3 inch DP en standaard demper, de roffel is goed te horen maar niet overheersend wat je met een Feritta veel al hebt.
Met enkel pijp klinkt het al goed, maar nu met dubbel klinkt het nog even wat zwaarder wat ik persoonlijk wel mooie vind, toch best apart dat het met O-O pijp echt anders klinkt.
Of ik de oem demper eronder hou weet ik nog niet maar voor nu is het prima en bevalt het goed ook in combinatie met de automaat geen gebrom waar ik bang voor was.





Gestart door rob850/480 - Laatste bericht door henry classic v70

5) toegeven aan de midlife-crisis

9   Off Topic Algemeen / Re: Wie ben jij?Gepost op Vandaag om 19:15

Gestart door Hen3 - Laatste bericht door elmarconi

V70 rood Metallic op de Industriestraat H'lo. Forumsticker :laugh:

Gestart door ddvries04 - Laatste bericht door ddvries04

Te koop aangeboden:

Volvo R-uitlaatspruitstuk.

Spruitstuk is in nette/goede staat, geen afgebroken tapeinden oid.

R-spruitstuk flowt beter dan een origineel uitlaatspruitstuk en scheurt ook niet. Ideaal voor wie zijn gescheurde spruitstuk wilt vervangen en/of graag meer vermogen uit zijn 850 of V70 wilt halen.

Spruitstuk past op de 850, S/V/C70 classic en de V70/S60N modellen.

Spruitstuk wil ik €150 voor hebben, prijs is vast!

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10