Recente berichten

Pagina's: 1 [2] 3 4 5 ... 10

11   Off Topic Algemeen / Re: Motorgekken ?!?!?!?!Gepost op Vandaag om 11:43

Gestart door Paco - Laatste bericht door RoelNL

Momenteel bezig met groot onderhoud aan mijn VFR vtec 2015, beetje noodgedwongen omdat ik in de bocht over olie heen reed/gleed :eusa_wall: en mijn voorwiel dus onderuit klapte. Gelukkig alleen een beetje schaafplekken op de kuipen en verder niks.

Denk ik inderdaad aan je rijbewijs, met mijn 105 pk is het tempo na de 230 er wel uit, daarna gaat die nog door richting de 250 maar dat duurt lang, maar met zo'n 2 pitter 150+ pk heb je dan nog een schop onder je kont zeg maar. Veel bocht plezier ermee. Ga je er nog het circuit mee op want dat is veel leuker dan hard rechtdoor.

Gestart door emiljan - Laatste bericht door cornelis-b

Ik weet niet wat de mening van ander is, er zijn toen best veel schijven gekocht, maar bij mij stopte deze combinatie van schijven en blokken prima op mijn ex 855R. De handel gewoon goed inremmen en geen trillingen gemerkt.


Deze schijven: https://www.mister-auto.nl/remschijf-voor/ferodo-ddf1031_g900007_a062DDF1031.html?_t=default

Deze blokken: https://www.mister-auto.nl/remblokset-voor/ferodo-fdb1285_g900005_a062FDB1285.html?_t=default

Gestart door emiljan - Laatste bericht door volvobug

gewoon Ate en vooral zorgen dat de zuigers en geleidepennen van de remklauwen gangbaar zijn.

Gestart door Barracuda_82 - Laatste bericht door Barracuda_82

Kleine update aan de werkplaats kast. Aan de kant die het dichtst bij mijn werkplek is heb ik een gereedschapbord gemaakt voor de tools die ik het meest gebruik. Eerst een reeks blindklinkmoeren er in:



En dan een stuk MDF er tegen met een berg schroeven om het gereedschap aan te hangen:



En aan de andere kant van de kast heb ik alvast drie schappen gemaakt waar stafmateriaal op komt te liggen:

15   Remmen / Re: merk van ge-upgrade remmen.,Gepost op Vandaag om 01:41

Gestart door MaxC70 - Laatste bericht door KIM

Ik ben ooit met een set bezig geweest voor de R en die waren gelijk aan de ET set. Dat merk suggereerde dat 320 mm achter de Titans/Volans zou passen dus heb ik hun tekening op ware grootte geprint om te passen in een velg. Paste dus niet zonder spacer... Ik weet alleen niet meer het merk. Ik kan ook geen documentatie meer terug vinden er over. CTF is niet wat me bij staat.

16   Remmen / Re: merk van ge-upgrade remmen.,Gepost op Vandaag om 00:40

Gestart door MaxC70 - Laatste bericht door V70R^2

Is het geen K-sport set? ET heeft ze gewoon met plakkers uitgerust.

Dat lijkt mij niet, dat aluminium hart met die groef erin is echt typerend voor de oude Volvo BBK's, die heb ik enkel bij CTF gezien en kom je nu nergens meer tegen.

Dit zijn ze:

https://www.centertecnofreno.it/

Gestart door emiljan - Laatste bericht door V70R^2

Hoewel Ate origineel levert aan Volvo, wil dat absoluut niet zeggen dat als je online een ATE schijf besteld dat van dezelfde kwaliteit is al wat Volvo levert.

Ik vind de 302mm Ate powerdisc i.c.m. een ferodo DS2500 ook erg fijn rijden, het is een leuke upgrade over origineel maar ik ga toch een maatje groter binnenkort op de 850 10V (ze zitten er nu drie maanden op).

Eventueel kan je dat overnemen, dat is net iets beter van kwaliteit dan origineel Volvo, en bied toch al snel 20% meer rem capaciteit.

18   Remmen / Re: Advies gevraagd: welk merk remschijven monterenGepost op Gisteren om 23:12

Gestart door emiljan - Laatste bericht door Ries van de Zilverschuit

Ik ben ondertussen al met een tweede setje Ate bezig binnen een half jaar tijd. Eerste setje raakte krom met stevig trillen tot gevolg bij remmen op hogere snelheid. Na demontage bleek er een haarscheur in een van de schijven te zitten. Garantieclaim ligt bij Autodoc. Duurt twee maanden zeggen ze daar.

Tweede set kan ik nog weinig over zeggen. Gaat nog goed.

19   Remmen / Re: Advies gevraagd: welk merk remschijven monterenGepost op Gisteren om 22:55

Gestart door emiljan - Laatste bericht door Peultje

Ik heb lekker ATE 302mm eronder en die doen het prima. Niet trillen en bovendien komt de bolide als ik op het rempedaal druk binnen een redelijk korte afstand tot stilstand. Best wel prettig allemaal. Bij montage de aanlegvlakken goed ontroest en schoon geborsteld en verder niks bijzonders.

20   Remmen / Advies gevraagd: welk merk remschijven monterenGepost op Gisteren om 21:59

Gestart door emiljan - Laatste bericht door emiljan

Dag mensen,

Af en toe zit ik op dit forum rond te neuzen. De laatste tijd ben ik vooral draadjes aan het lezen over remmen.
De één heeft bij alles wat niet origineel Volvo is, niets dan problemen (trillen, kromtrekken, enz.), terwijl de ander prima ervaringen heeft met bijvoorbeeld ATE. Met alle ervaring die ik heb als het gaat om het vernieuwen van de remmen bij andere auto's (Peugeot 205, BMW Z3, MB C klasse), heb ik eigenlijk nooit problemen gehad. Altijd Bosch, Febi, enz. gemonteerd en nooit gezeur gehad.

Ik zie dat er een erg groot prijsverschil is tussen Volvo origineel en bijvoorbeeld ATE schijven.
Het lijkt mij dat als de naaf en het wiel goed worden schoongemaakt en de remschijf goed gecentreerd wordt, er toch geen problemen zouden moeten ontstaan? Zeker als je remmen ook nog een tijdje "inremt"? Moet er echt origineel Volvo op?

Ik vraag dit, omdat de C70 van mij en mijn vader toe is aan nieuwe remmen. Het gaat om een T5 uit 1999 en die heeft dus al de 302mm schijven. De C wordt alleen gebruikt voor op de weg en meer rem performance is voor ons op dit moment echt niet nodig.

Alvast bedankt,

Groet Emil

Pagina's: 1 [2] 3 4 5 ... 10