Recente berichten

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10

21   Webdagboek (BLOG) / Re: Bad Decision Works - V70R + 245Gepost op Vandaag om 10:16

Gestart door Barracuda_82 - Laatste bericht door Barracuda_82

Hmm, ik zou zweren dat ik een heel stuk getypt had over de vorderingen aan de 240, maar er is ergens iets mis gegaan met het posten. Effe overnieuw dan maar:

Anyway, omdat het zondag zo'n mooi weer was heb ik de deuren uit de 240 gehaald, zodat ik die de komende dagen klaar kan gaan maken in de werkplaats:


De gaten van de sierlijsten moeten hier natuurlijk ook dicht gelast, maar de voordeur had linksonder ook een lelijke roestplek (zie de foto hierboven) die ik ga fixen:




Dat bleek alleen wat lastiger dan gedacht. Ik had mooi tot vlak voor de felsrand van de deur alles weggeslepen en een nieuw stukje gemaakt, maar nu blijkt er ín die felsrand door Volvo een bepaald goedje (een soort seam sealer?) gebruikt te zijn wat enorm reageert tijdens het lassen. Wat goed te zien is op deze foto. Rechts gaat alles goed, links is elke las een krater:


Om dit te fixen moet ik dus de hele hoek er uit slijpen en opnieuw opbouwen. Wat meer werk dan gehoopt, maar dat overleven we wel.

Verder heb ik een doos met spulletjes ontvangen waarmee ik de 240 én de V70 netjes kan maken. De V70 heeft wat plekjes in de lak die ik ga fixen en voor de 240 heb ik een paar liter Thinner (voor de plakresten) en een kilo plamuur om al het plaatwerk superstrak te krijgen, zodat de wrap er heel mooi op komt.



En ik was maandag deze mooie V70R nog tegen gekomen. Verder helemaal niet relevant, maar ik vond het de moeite waard om er een foto van te maken:

Gestart door arjenT5R - Laatste bericht door arjenT5R

Mooie gelegenheid om pagina 300 in te luiden! :)

Alweer een tijdje niets gepost hier maar m'n 244 hoardings (voor de belg) gaan verder :D
Heb ondertussen van mr. Fietscafe een mooi platensper weten te scoren dus de ratchet locker is beschikbaar voor de liefhebber.
Had niet verwacht dat ik voor schappelijk geld een platensper zou vinden maar is toch gelukt!

De achterlichten zijn ondertussen ook binnen via European Tuning toch voor een schappelijk geldje kunnen kopen :)



Dan heb ik nog een kopje laten klaarmaken en flowen van Jelmar ;D
Heel blij mee is heel netjes geworden.
Kopje is dus klaar voor pk's, zijn dus 38mm rvs uitlaatkleppen in gekomen ;D
Oh en niet te vergeten met IPD nokkenas dus, van 2500 tot 6000 rpm koppels en pk's in overvloed, niets extreems gewoon een mooie allround turbo cam.








Turbo had ik bedacht dat een K24 wel leuk was, heb ik eens ingeruild op een 18T en ik wist dat er leuke compressorwielen voor te krijgen waren.
Dat is dus een 54/71 7+7 compressor geworden moet dus ook wel lekker lucht gaan verpompen.





De K24 turbinewielen zijn erg lomp en erg dicht origineel, wel mooi van formaat 59/49! Maar de flow laat wel te wensen over. Daarom zou ik niet zomaar een K24 nemen.
Ware het niet dat ik een half jaar heb lopen zeuren om een 9 blads turbinewiel bij m'n vrienden van Mamba, en jahoor begin 2019 is die uitgebracht.
Heb er dus gelijk 1 aangeschaft :) Zoveeeeeel mooier dan het originele wiel, erg blij mee en goede verwachtingen van!





En niet te vergeten een 110mm dikke bar en plate front mount intercooler.



Verders heb ik veel zitten praktiseren over bakken, een M47 is kachelhout een M46 met OD eigenlijk ook... een M90 is weer beter maar eigenlijk ook niet je van het...
Nu ben ik niet te beroerd om wat te doen, maar eigenlijk heb ik niet zoveel met zelf schakelen....
De AW50-42LE in m'n V70R kan me eigenlijk wel bekoren dus waarom geen automaat?
Goed plan! Heb dus twee AW71's gekocht eentje met en eentje zonder lockup... een met ombouw kit voor een 740 en 1 met ombouw kit voor de 240.
Hier moet dus zeker wat van te maken zijn toch? ;D 
De AW71's schijnen best prima te zijn na wat aanpassingen zoals de actuator mod... dat gaan we dus allemaal doen incl nieuw filter en wat pakkingen.
Dan laat ik de koppelomvormer aanpassen en versterken, aanpassen zodat ik op een stall van ongeveer 3000 a 3200 rpm uit kom.
Dit vangt de klappen op de bak wat beter op, reduceert het koppel wat en is vele beter voor turbo spool en bandenrokerij... :P
Ahhh en niet te vergeten een dikke koeler scoren om de boel cool te houden.
Ahja en een ombouw setje van een olde BW bak met telleraandrijving om m'n AW71 om te bouwen naar mechanische teller aandrijving!

Dan... ook nog veel nagedacht over de motor, wel versterken of niet? En watvoor motor gaan we gebruiken?
De originele B21ET die er bij hoort heeft wel mijn voorkeur, heb overlegd met oa tinustuning en de originele motor moet echt wel goed zijn voor 350pk.
Nu was ik in het begin toch niet van plan om meer pk's te maken dan die 350 dus de originele motor reviseren en terug in bouwen lijkt meer dan prima.
Zou hou je ook nog een beetje een matchende set, het is tenslotte een originele 244T :D

Keuzes keuzes... veel gezocht naar motor management systemen en dan loopt je toch wel tegen een boel veel dingen aan.
Ik zit er redelijk diep in qua motronic 4.4 en dat is toch eigenlijk wel een fijn systeem.
Dan kom je ervarings gewijs op een wensenlijstje voor de 244T.
- Wideband regeling
- Luchtmassa meting en map
- Knock detectie
- 4 cilinder sequentieel benzine inspuiting
- 4 cilinder sequentieel cops / cnp (coil on plug / coil near plug)

Dan komt je dus op een vrij duur systeem zoals ecumaster emu classic of emu black, een maxxecu voldoet ook wel redelijk maar je bent zo een rooie verder en dan heb je nog lange niet alles bij elkaar.
Toen heb ik nog druk met Jeroen Bosma zitten mailen over zijn mooie EFI systeem maar wil je dat wideband draaien en met knock detectie dan moet je er ook eea aan handel bij kopen en zit je ook zo weer vrolijk voorbij de 1000 euro te kijken.
Ook speeduino heb ik me in verdiept lijkt ook erg leuk te zijn maar ook erg beperkt, en wideband en knock detectie is ook nog niet erg common.

Maar mijn Olde V70R uit 1998 heeft dat dus wel allemaal al...! Incl cops en wideband regeling!

En eigenlijk wil ik maar 1 ding en dat is m'n (ja huib ONZE 244) op Motronic 4.4 hebben draaien dat zou echt kicke zijn!
Voor mij ook een stukje gemak omdat ik M4.4 wel kan dromen maar ook omdat het zo compleet is en er zoveel mee kan.
Je kan er werkelijk alles mee loggen je kan alle sensoren live uitlezen en grafieken mee maken etc etc ... COPS en Wideband kan dus tegenwoordig ook allemaal!
Verschillende mapsets draaien is ook mogelijk, evenals 5 extra log kanalanen voor extra sensoren zoals EGT, Oliedruk, Olietemp, LPG druk???!! noem maar ff wat.

MAAAARRRRRR M4.4 is een 5 cilinder systeem Arjen... dat ken helemaal niet.... nou heb ik dus net als bij mamba heeeeeeeeel lang bij Piet aan z'n hoofd lopen zeuren ;D ;D ;D en nu is hij toch eindelijk overstag en wil mij gaan helpen om de boel 4 cilinder ready te krijgen. Aan mij dus de schone taak een kabelboom te bouwen en er een M4.4 ecu aan te prikken en aan Piet om de software werkend te krijgen :)

Ben hier ergggg enthousiast over en heb er veel zin in :)

De 244T moet ook op lpg gaan draaien ja zeker, maar ben nog niet helemaal uit over welk systeem.
Vialle LPI heeft m'n voorkeur heb er al een systeem voor liggen voor de 244T maar het heeft ook beperkingen, hier ben ik nog mee bezig om die te elimineren met de V70R.

Neem je Landi of (choco)Prins... LPG Tech dat soort spul dus met dampgas dan heb je veel meer mogelijkheden dan is de sky echt de limit.
Enfin later meer over de lpg perikelen en thinkerings.

Ohhhhjaaaa en heb nog een AEM 340 liter per minuut fuel pompie gekocht voor de brandstof toevoer voor de 244T :) evenals voor de Rrrrr

Want ja de Ali pomp was toch iets minder een succes dan gehoopt  ;D

23   Off Topic Algemeen / Re: Wat heb je gedaan vandaag?Gepost op Vandaag om 09:41

Gestart door JohanR - Laatste bericht door rpakuypers

De 740 weer uit de garage gehaald en eens lekker in een sopje gezet. Wordt al 33 jaar en nog steeds starten en lopen ......... nog nooit enig onderhoud aan die Pierburg laten doen  :eusa_naughty: De hemel wordt nu wel wat minder maar dat begon bij dit type meestal al rond de 15 jaar dus wat dat betreft mag ik niet klagebn over dat oude Zweedse spul.

Groet,
Roger

Gestart door arjenT5R - Laatste bericht door freefall

Whoaa...dikke plannen baas. Ben toch wel benieuwd waar dat M4.4 verhaal op uit gaat draaien...
Mooi dat je mamba hebt kunnen overtuigen van de good cause heheh

Gestart door FristString - Laatste bericht door arjenT5R

Of slechte verbranding door slechte bougie ;D

Gestart door arjenT5R - Laatste bericht door arjenT5R

Tijd voor een update!  ;D

Gestart door FristString - Laatste bericht door rjverbrugh

Zojuist de bougies vervangen, 4 van de 5 zagen er ok uit, beetje wit uitgeslagen, maar de laatste was zwart geblakerd.


Ik zou toch even verder gaan zoeken naar de oorzaak waarom die ene bougie zo zwart geblakerd is, want daarin kan ook wel eens de reden van je probleem in zitten. Wrs krijgt die cylinder te veel benzine, dat kan door een niet lekker werkende injector komen. Je kan ook even compressive meten en kijken of die cylinder veel afwijkt, want het zou ook nog olie verbruik kunnen zijn.

Gestart door FristString - Laatste bericht door arjenT5R

Hahaha nou een how to om bougies te vervangen is wat mij betreft niet perse nodig hoor, denk als je dat nodig hebt je misschien beter naar de garage kunt gaan maar goed.

Aan jou verhaal te lezen was het nodig ja, meer vermogen en regelmatiger motorloop hoort op zich niet na het vervangen van je bougies, nuja laat ik het zo zeggen normaal gezien vervang je ze net even voor de boel zo versleten is dat hij er mottig van gaat lopen... preventief onderhoud zeg maar ;D

Ik zou die lambada sonde nog even laten zitten een tankje dan je verbruik meten en daarna lambda sonde vervangen dan kan je aan je verbruik wel zien dat het nodig was ;D

Een 10V die slecht loopt... dan is de boel wel echt ver heen ja :P

29   Off Topic Algemeen / Re: Wat heb je gedaan vandaag?Gepost op Vandaag om 05:49

Gestart door JohanR - Laatste bericht door BBS

He bah Henk, dit is nou niet iets waar je op zit te wachten.
Hoewel ik je strijdlustigheid in dezes echt kan waarderen, ga je toch weer een rotperiode in.

Heel veel sterkte kerel!

30   Off Topic Algemeen / Re: Wat heb je gedaan vandaag?Gepost op Gisteren om 23:37

Gestart door JohanR - Laatste bericht door T5-4life

Das weer heftig nieuws Henk. Sterkte!
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10