Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10

Gestart door rob850/480 - Laatste bericht door classicT5

Ben gestopt om me druk te maken over al die instapdeukjes, in de loop der jaren al zoveel gehad. Slecht voor mijn gezondheid om daar (nog steeds) boos over te worden, het is meer verbaasd hoe lomp sommige mensen zijn.

32   Webdagboek (BLOG) / Re: Het leven na Roetmobiel.....Gepost op Vandaag om 13:40

Gestart door elianmars - Laatste bericht door Taranis

Stoer karretje!

Er zijn ook turbo-kits voor verkrijgbaar  :angel: :eusa_whistle:

33   Webdagboek (BLOG) / Re: De CrossZeeuwGepost op Vandaag om 13:39

Gestart door Taranis - Laatste bericht door Taranis

Dank jullie wel! :D En klopt, de C70 moet rijden: daar hebben we 'm voor. Niet om in een hoekje te laten staan en meer waard te laten worden maar er niet van te genieten. Daarom net ook maar een nieuw onderstel voor de C70 besteld :eusa_whistle:

De C70 staat ondertussen nog steeds bij de dealer met het dak in een onmogelijke pose. Toen ik er vrijdag even was, had de systeemtester de geest gegeven en was men naarstig op zoek naar een andere. Wordt vervolgd dus. Voorlopig heb ik er geen haast mee, ik ben komende weken toch grotendeels van huis.

Gisteren de XC70 een 270.000 km beurtje gegeven. Geen bijzonderheden 8)
De V40XC meteen een 60.000 km beurtje gegeven ook al staat ie nog maar ergens op 56.000 kilometer maar nu was ik toch bezig. De remblokken aan de voorzijde zijn versleten (beetje snel :eusa_think: , op de XC zitten ze er al 120.000 km op) en de automaatbak geeft een foutmelding. Nu had ik afgelopen week al gemerkt toen ik voor het eerst in weken weer eens in dat ding reed dat ie echt kwalitatief uitermate teleurstellend schakelt, vooral bij afremmen gaat het terugschakelen alsof iemand in een te lage versnelling de koppeling op laat komen zonder het motortoerental te laten stijgen. Binnenkort dus maar even olie wisselen (is de fabrieksolie nog) en zien of het dan beter gaat of dat er meer aan de hand is  :-\

Gestart door arjenT5R - Laatste bericht door V70R^2

Beetje solderen in de voet van de ECU, en een extra bung in de uitlaat lassen.

Zelf zag ik er tegenop, dacht dat de bedrading mij duizelig zou maken, maar het stelt niks voor,zeker omdat het al zo uitvoerig beschreven is hier.

35   Webdagboek (BLOG) / Re: Bad Decision Works - V70R + 245Gepost op Vandaag om 12:47

Gestart door Barracuda_82 - Laatste bericht door Barracuda_82

En veel eelt op je handen? ;)

Dat heb ik al, dus dat valt wel mee :P

Maar kan je er ook een bierflesje mee openen ;-)

Een beetje vent kan met alles een bierflesje openen, toch? ;)

Back to business na een weekendje bruiloften (niet de mijne) en wijn drinken. Vanochtend om 9 uur stond Edwin op de stoep met zijn S70R voor een demper-delete zoals ik ook op mijn V70 heb gedaan. Niet veel later, omdat alles lekker gangbaar was, stond de auto op bokjes en was de uitlaat al gedemonteerd:



En ondanks alle wijn (of dankzij?) zijn de lassen toch best prima geworden :P



En niet veel later was de pijp klaar:



Bekijk hier een filmpje van toen Edwin vertrok op mijn Instagram: https://www.instagram.com/p/BxpBJm2oyum/

Ik heb zelf ook even een rondje om het dorp gereden met de S en het klinkt in zo'n sedan écht supergoed. Echt een wereld van verschil met die grote klankkast van mij. Als je het mij vraagt echt een perfecte mod op een S70. Buiten de auto lekker luid, zonder dat het tokkie is (er ligt natuurlijk ook een fatsoenlijke motor aan de basis van het geluid) en niet te luid als je gewoon rustig aan doet en in de auto al helemaal lekker rustig.

Dus als er nog meer gegadigden zijn: voor 100€ inclusief materiaal en montage heb je ook zo'n mooi geluidje  ;D Klaar terwijl je wacht (ongeveer 3 uur werk) en je hoeft alleen af en toe wat gereedschap aan te geven als je er dan toch bent. Of je gaat effe wandelen door ons monumentale dorpje :)

36   Webdagboek (BLOG) / Re: WEBBLOG: Frankenstein 850 projectGepost op Vandaag om 12:28

Gestart door Wouter96 - Laatste bericht door de Boeing

Leuke Cannondale! en hij matcht (toevallig?) ook goed met kleur van de Volvo  ;D

Zit ook nog met een half oog te kijken naar een leuke gebruikte Trigger 29er, die toch iets comfortabeler is dan de Scalpel...


Mijn ervaring is dat 320mm onder mijn donor V70N wel heel fijn remde, maar toch zie ik af van die upgrade onder mijn 850R vanwege het gewicht. Ik ga wel nog upgraden naar 305mm (nu nog eens tijd en zin vinden om ze eronder te schroeven).

Gestart door elmarconi - Laatste bericht door elianmars

Ik twijfel ook nog steeds over de ringen in het carter. Zowel de V als de C zijn blijkbaar risicogevallen  :eusa_think:

Gestart door rob850/480 - Laatste bericht door de Boeing

Idd, verbaas me er ook altijd over hoe sommige mensen parkeren en dan denken de enige ter plekke te zijn door hun deur open te gooien...  en daar heb ik als fietser, maar ook als autobestuurder, last van...

Gestart door rob850/480 - Laatste bericht door MikeyQR

verbazen, boos worden om al die rukid!oten die met in /uitstappen de deur bij je erin gooien!!!!

Herkenbaar, daarom zet ik mijn auto altijd ergens neer waar er wat meer ruimte is.
Heb het vaak gehad en soms nog dat dat vooral lease rijders zijn die het toch niet interesseert. 

Gestart door arjen850 - Laatste bericht door BBS

Ik lees het wel met belangstelling Arjen. Vind het ookwel interessant om te volgen en het beloofd een leuk project te worden.
Alleen heb ik niet zo veel zin om nog heel actief bezig te zijn.
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10