Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 10

Gestart door v/db - Laatste bericht door v/db

Intercoolerslangen zijn vervangen voor een standaard do88 set, past perfect en gaat als een speer nu! Er zat dan ook een flink gat in 1 van de slangen. Bedankt voor de reacties!

Gestart door BarryH - Laatste bericht door v/db

Moet je de paravaan geheel losmaken om bij de afvoerslangen te komen en deze schoon te maken? Zijn twee afvoerslangen die je moet schoonmaken in totaal, eentje links en eentje rechts?

Iemand een fotootje toevallig?

43   Webdagboek (BLOG) / Re: Bad Decision Works - V70R + 245Gepost op Vandaag om 08:50

Gestart door Barracuda_82 - Laatste bericht door Barracuda_82

Oja, afgelopen zondag waren we bij een goede vriend van me die een folie bedrijf heeft en hebben we wat delen van de C3 van mijn vriendin gewrapt. Toen we die auto uitzochten vonden we de witte variant met rode details elke keer erg mooi:



Helaas vonden we toen alleen een volledig zwarte die alle accessoires had die we wilden hebben. Dus dan maar zelf de details een kleur geven. Eerste ingeving was zwart met rood:



Maar een standaard kleur is niks voor ons, dus het is Gloss Lemon Sting geworden van 3M. De kleur laat zich niet zo goed fotograferen (het wordt altijd een beetje groenig), maar op deze foto is het redelijk gelukt de kleur vast te leggen:



We hebben dus de spiegels en het vierkantje op de airbumps gefolied nu:



Helaas is het niet gelukt om de kapjes rond de mistlampen in de bumper te foliën. Deze zijn op onze auto ongespoten plastic en dat is bijna niet te beplakken, zeker niet omdat ze zo diep zijn. Mijn maat heeft het nog wel effe geprobeerd, maar zo lang de kappen ongespoten zijn lukt dat niet.

Dus ben ik net effe langs de Citroen dealer gereden en heb de kapjes aangewezen op een auto in de showroom (da's het fijne van zo'n jonge auto, die staan daar dan nog gewoon) en heb voor 50 euro een setje hoogglans zwarte besteld. Die kan ik dan beplakken en dan omwisselen met de ongespoten kapjes die op de auto zitten.



Het dak gaan we niet beplakken omdat onze auto een panorama dak heeft en dat is niet mooi als daardoor het dak maar half gekleurd is. Met de spiegels, dat vierkantje, de mistlampkappen en één paneeltje in het interieur is het ook meer dan genoeg knalgeel. Het moet geen kermis worden, en zo is het net wat meer eigenwijs en past de auto beter bij ons.

Gestart door mario850 - Laatste bericht door mario850

C70 met rolkooi schadevrij

Is gebruikt voor vrijrijden.
Auto bezit nog kenteken. G3 aut dient overgeschreven te worden
Maar is geschorst en leeg van binnen.

Betreft een gelaste kooi van crome molybdeen
Zeer strak en rondom afgelast door. Tech race service. Schoonhoven.
Zit promaxx schroefset onder.
Auto is rollend en sturend.  De remmerij dient weer op orde gemaakt te worden.
De kabelboom binnenzijde is ontdaan van alle opties.
Verlichting en ramen werken wel.
Zit me7 handbak kabelboom in.
500 euro met zelf velgen meenemen
Evt 17 inch borbet en race stoel FIA 2020 en 4 punts gordel 750 euro
Voor intresse of foto. 0653674972

45   Webdagboek (BLOG) / Re: De CrossZeeuwGepost op Vandaag om 08:03

Gestart door Taranis - Laatste bericht door )()()sT

Zo, das een beste klus!
Ik vond die auto inderdaad toen al zo stug en hard, met het gevoel alsof ie helemaal geen schokdempers had; gezien de staat was dat ook zo ;D

46   Remmen / VERPLAATST: Welk merk handremkabels?Gepost op Vandaag om 06:22

Gestart door KIM - Laatste bericht door KIM

47   Webdagboek (BLOG) / Re: De CrossZeeuwGepost op Gisteren om 23:04

Gestart door Taranis - Laatste bericht door T5-4life

Lekker bezig geweest heren!
Met een klein formaat luchtsleutel zijn ook de achter schokbrekers goed te bereiken.

Gestart door Blok70 - Laatste bericht door arjenT5R

Luchtspleetje checken van de magneetkoppeling is minder werk en goedkoper dan airco's vullen.. zeker tegenwoordig.

Ik zou gewoon makkelijk en goedkoop beginnen ;D

49   Webdagboek (BLOG) / Re: De CrossZeeuwGepost op Gisteren om 22:28

Gestart door Taranis - Laatste bericht door Taranis

Graag gedaan Ronald, was een leuke klus. Wat me erg tegen viel was de achterzijde. Ik was een S70/V70 gewend en daar wissel je de dempers zo.

Ik hoor je nog zeggen dat de achterkant een stuk sneller zou gaan dan de voorkant ;D

Wat overigens ook niet mee hielp en dat vergeet ik bijna te melden: Volvo heeft om 1 of andere reden "andere" achterdempers toegepast waarbij het laatste stukje boven de demper zelf, het draadeind geen draad meer heeft. Daar kom je achter nadat je met sleuteltje 7 en sleuteltje 15 een kwartier aan het pielen geweest bent om de moer erop te draaien en ongeveer een halve liter bloed hebt achter gelaten. De truc is om er 2 carrosserieringen overheen te leggen, dan werkt het prima. Het was fijn geweest als Volvo dit ook even had gemeld..... ofzo.... ::)

Zo dan, met die veerzittingen en de motorsteun was je eigenlijk al te laat  :eusa_naughty: maar goed, nu heb je extra eer van je werk.  ;) En de garagevloer is eindelijk ingewijd denk ik met deze eerste klus?

Klopt, het was te laat maar dat is een bewuste keuze. We zijn éérst naar Sicilië geweest met z'n fantastische wegdek (NOT!) en daarná pas het onderstel gewisseld en de motorsteun omdat ik dit m'n nieuwe onderstel niet aan wilde doen. Daarnaast is de C70 een auto voor erbij en ondanks dat onder andere Ewout het niet wilde geloven toen ik 'm kocht: ik ga hem niet in nieuwstaat brengen, dan loop je er op leeg. Er mankeert altijd wel wat aan zo'n oud lijk en dat moet je ook maar accepteren. Als ie door de APK komt, veilig is en fijn genoeg rijdt voor vakanties en plezierritjes, is het mij goed. Wat mij betreft gaat ie nooit meer weg dus ik heb nog genoeg tijd om alle ellende te repareren (waarna er weer iets anders naar de ratsmodee gaat :P )

De garagevloer heb ik tijdens wat onderhoudsbeurtjes ook al wat bevuild maar volgens vriendinlief hadden Sander en ik er zo'n bende van gemaakt dat ze 'm vrijwillig gedweild heeft en de muren heeft af staan soppen ;D Wat dat betreft is het echt ideaal: maakt niet uit hoeveel roest, olie en andere troep er op de vloer ligt maar een beetje Dasty, wat water en een dweil en je veegt alles zo naar het schrobputje (waar natuurlijk netjes een olie- en vetafscheider achter zit :eusa_liar: ) en klaar.

@ de rest: thanks :) Het was veel werk maar je hebt er echt eer van. Het ding rijdt echt 30x beter.

50   Webdagboek (BLOG) / Re: De CrossZeeuwGepost op Gisteren om 22:00

Gestart door Taranis - Laatste bericht door volvobug

Zo dan, met die veerzittingen en de motorsteun was je eigenlijk al te laat  :eusa_naughty: maar goed, nu heb je extra eer van je werk.  ;) En de garagevloer is eindelijk ingewijd denk ik met deze eerste klus?
Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 10