Recente berichten

Pagina's: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 10

51   Dieselen / Re: Motor vervangenGepost op 24-06-2019 11:49:42

Gestart door fishman - Laatste bericht door NinaPaul

Mooi om het stuk enthousiasme te zien, maar na 10 jaar je rug en knieën stuk.

52   Webdagboek (BLOG) / Re: De Spaanse Curry: reconstrucciónGepost op 24-06-2019 11:43:22

Gestart door Vulk - Laatste bericht door V70geRwin

Als je hem toch los hebt even een andere leiding er tussen zetten?
En ik zou zeker voor originele dichtingen gaan!

Wat wel bijzonder is dat hij het nog best een poosje goed heeft gedaan.
Of hij loopt langzaam leeg of de verbinding loopt los na verloop van tijd.

Heb het ook een keer gehad met een remleiding, op het oog netjes maar niet afdichten.
Nieuwe leiding en klaar was het. dichtte ook net niet lekker af op de schuine kneldichting.

Gestart door Michaell - Laatste bericht door NinaPaul

Ik heb de tools, maar heb al twee! keer een nokkenasbout afgebroken (beide keren ontstekingskant). (Beide voertuigen hadden een tijd stilgestaan buiten).
Het is dus ook een risico.

Enkel de merktekens gebruiken doe ik voor mijn eigen wagens wel vaker, zorgen dat de getrokken kant bij montage strak staat alsmede de riem tussen de nokkenastandwielen.
Met het handje ronddraaien en controleren.

54   Webdagboek (BLOG) / Re: Het volvo gebeuren bij de knippie'sGepost op 24-06-2019 11:37:17

Gestart door knip - Laatste bericht door V70geRwin

Mooie C70 hoor maar staan die after market velgen niet een beetje ver naar binnen?

55   Dieselen / Re: Motor vervangenGepost op 24-06-2019 11:27:46

Gestart door fishman - Laatste bericht door arjenT5R

Gestart door Michaell - Laatste bericht door arjenT5R

Speciaal gereedschap setje kost nog een eurotje of 70 geloof ik bij vida xl en ebay achtige aanbieders.

Dan weet je iig dat ie 100% op tijd staat, de gene voor jou kan ook al wat aangekloot hebben natuurlijk.

Ik vind de how to leuk maar ik zou niemand met droge ogen aan kunnen raden om het op deze manier te doen.

Er is maar 1 juiste manier en dat is met het juiste gereedschap, dus de blokkeer tool aan de nokkenas-sensor kant.
En eventueel de blokker stift die je achter de startmotor in het daarvoor bestemde gat steekt ;D .

Door het op deze manier te doen hou je toch een soort foutmarge, je gaat er 1 vanuit dat de vorige riem er juist omheen lag en je houdt geen rekening met de eventuele rek van de oude riem tov de krimp van de nieuwe riem.
Verschillen zijn marginaal ik weet het, en ik zou het vroeger ook ongeveer zo gedaan hebben.

Maar nu ik de tools in bezit heb doe ik het altijd op de juiste manier.

Gestart door Michaell - Laatste bericht door volvobug

Goed gedaan, altijd spannend zo'n eerste keer!

Er staan wel degelijk merktekens op de krukaspoelie, zie https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=65248.msg1557554#msg1557554 voor toelichting:



Deze worden nog wel eens gemist bij de controle, dan staat boven op de poulies alles goed ten opzichte van elkaar, maar staat het geheel toch een tandje mis. Nu heb je met die rode plakker alleen de zekerheid dat het net zo terug gemonteerd is als dat het er af kwam.

58   Webdagboek (BLOG) / Re: Bad Decision Works - V70R + 245Gepost op 24-06-2019 10:47:59

Gestart door Barracuda_82 - Laatste bericht door jas

Ziet er strak uit zo!

Als je nog niet echt je leer wilt verven, dan werkt dit ook goed;

https://www.meubelonderhoud.nl/leather-care-color.html?id=75834560

Na aantal tips op het forum dit ook gebruikt, werkt erg fijn

Gestart door Michaell - Laatste bericht door Ries van de Zilverschuit

Haha, dat piepschuim! Wel een idee zeg. Twee jaar terug zelf ook voor het eerst gedaan. Niets mystieks aan zo'n wissel, al doen garages het vaak anders vermoeden.

Gestart door Michaell - Laatste bericht door soumsoum

Goed gedaan en mooi verslag!
Zeer herkenbaar die zwetende handjes bij de eerste start. En de triomfantelijke lach als het motortje spinnend ronddraait  ;D
Pagina's: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 10