Recente berichten

Pagina's: 1 ... 7 8 9 [10]

91   Wie ben ik??? / Re: vin c70 Gepost op 20-10-2018 11:34:23

Gestart door wolffy - Laatste bericht door wolffy

sirieus is dat iets wat jullie zouden willen zien. dacht eerder dat jullie het willen zien als i klaar was. was niet de bedoeling hem om te bouwen naar 4 wiel aandrijving. maar een maat van me die een v70 had had hem vorige week totaal los gereden. voorkant in puin, en de motor was kapot. maar de versnellingsbak en de vierwielaandrijving was nog intact. en mocht van hem omdat we goede vrienden zijn. de bak en kompleete aandrijving met subframe voor en achter voor 150 over nemen. hoef daar niet lang over na te denken. gaat het eind november er onderuit halen
 want hij gaat op vakantie naar Amerika voor een paar weken. weet dat in zweden deze ombouw veel gedaan word. en had pas. op een Amerikaanse forum een jongen gevolgd die deze ombouw ook gedaan had. bleek heel makelijk te zijn. we zullen zien.

even een vraagje zou die dan opnieuw rdw gekeurd moeten worden, ben daar met me vrienden in discussie daar over. ik denk zelf van wel. want je gaat van 2 naar 4 wiel aandrijving of hoeft dat niet?? want ga deze blok ook tunen er een turbo op bouwen, in de toekomst. ergens volgend jaar in de zomer. en zal die ook gekeurt moeten worden. weet dan niet of het verstandiger is dan alles in 1 keer te doen. maar vraag is kan ik in de tussen tijd met de vier wiel aandrijving kunnen rijden. of kan ik daar beter mee wachten. wil de rdw niet wakker maken nog

Gestart door glenfiddich1983 - Laatste bericht door henry classic v70

lampjes vervangen in de tellerunit   

Heb niet het hele bovendek eraf gehaald (omdat dan de airbag los moet en de accuspanning eraf etc.) maar de torxen aan de linkerkant en middelste luchtrooster eruit gedraaid. Op deze manier is er net genoeg ruimte om de tellerunit eruit te krijgen.
- uiterst linker zijkant zit één torx verborgen achter een afdekplaatje met een gat erin
- onder het kapje van de dash-speaker zit er één
- achter het linker ventilatierooster zit er één
rooster haalt je eruit door met een schroevendraaier tegen één van de beugels aan te duwen, de beugeltje zie je door het rooster heen zitten, geldt ook voor het middelste rooster
- bovenste rand van de tellerunit zitten twee torxen
- achter het middelste ventilatierooster zitten er ook twee
(en in mijn geval heb ik de centerspeaker eruit gehaald zodat het bovendek makkelijker "meebuigt")







Het is een beetje zelf uitproberen hoe ver je moet gaan om de tellerunit eruit te krijgen. Ik heb een paar stukjes hout gebruikt om het bovendek op zijn plaats te houden.
De stekkers eruit, de klemmetjes los, dan de teller eruit manoeuvreren (let op dat het knopje van de dagteller heel blijft)

Er zitten overigens geen 24 kleine steeklampjes t-5 1.2w in maar 25 (wil je ze allemaal vervangen bij een x70) de blauwe fittinkjes en 4 wat grotere steeklampjes t-10 3.0w de zwarte fittingen



...meeste werk is de lampjes vervangen, de kleintjes kunnen wat vast zitten maar als je deze eerst flink heen en weer beweegt komen ze zo los.
Alles doet 't weer, zal wel een flinke tijd zo blijven denk ik  :D

93   Alarmsystemen / Re: Alarm gaat ineens willekeurig afGepost op 20-10-2018 10:43:14

Gestart door Barracuda_82 - Laatste bericht door elianmars

Zoek eens op microswitch. Deze zitten in de sloten.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,44901.msg911521.html#msg911521

Helaas staan er veel foto's niet meer bij in dit topic.

94   Alarmsystemen / Alarm gaat ineens willekeurig afGepost op 20-10-2018 10:16:46

Gestart door Barracuda_82 - Laatste bericht door Barracuda_82

Sinds gister gaat mijn alarm ineens willekeurig af. Ik heb niet echt iets gedaan aan de auto (alleen remblokken gewisseld). Vannacht viel me alleen op dat ook de binnenverlichting aan was toen het alarm af ging. En ik heb al een keer eerder gehad dat de binnenverlichting aan ging tijdens het rijden. De auto dacht dat er een deur open was. Toen heb ik de deur een keer open en dicht gedaan en was het weg.

Ik heb geen ultrasone sensors in de V70 (denk ik).

Is er een manier waarop ik kan achterhalen welke deur het alarm triggert? En waar en hoe wordt de deur geschakeld? Ik heb net effe snel gekeken, maar zag geen schakelaar bij de deur zoals op mijn 240.

Gestart door Manga - Laatste bericht door arjenT5R

Ik weet uit betrouwbare bron  :angel: dat het onderblok evenals de automaatbak nog origineel is, kop is wel al eens gereviseerd ca. halverwege.

Kan ook gewoon als je t maar een beetje netjes behandeld en echt netjes de olie beurtjes doet enzo.

Gestart door Vulk - Laatste bericht door arjenT5R

Zit 850 gram in bij jou toch? Es wat uit halen kijken of t dan minder is?

Gestart door Miyel - Laatste bericht door Miyel

Heeft hier iemand interesse in een dashboard van een 850R automaat.
Dus hele Dash met middenconsole. Versie met het dark wallnut hout als in de T-5R.

Ik kan deze overnemen maar heb alleen de asbak nodig. Jij krijgt dan de niet-obd asbak van mijn t-5r erbij.

~250,-

Gestart door glenfiddich1983 - Laatste bericht door BBS

En alweer op naar het volgende euveltje: verlichting achter de snelheidsmeter kapot  :azn:

Morgen komen hopelijk de nieuwe lampjes, wordt dus een zondagje tellerbak uit- en inbouwen ;D
Als het goed is heb ik dan voldoende lampjes om in een keer alles te vervangen, anders zul je -mijn geluk kennende- zien dat het ding er net weer in zit en volgende week het lampje achter de toerentalteller uitvalt.

En als je dan heel slim bent, -en dat ben je!- vervang je gelijk alle lampjes in de tellerbak.
Dus ook de SRS, olie, versnellingsbak, lampje-stuk-lampje etc..... ;)

Gestart door Vulk - Laatste bericht door Vulk

Maar is het normaal dat die zo vaak op de hoogste stand staat te draaien?

Gestart door Manga - Laatste bericht door Martijn84

197d op mijn 850 T5.  :eusa_dance:
Pagina's: 1 ... 7 8 9 [10]