stoelverwarming defect?

Gestart door onnaj, 17-10-2005 10:10:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Dus bij iedere automaterialenzaak te koop, zelfs bij Halfords ;D

ANLS

Vandaag in orde gebracht met dank aan denkweb! Anders had ik véél langer liggen sukkelen.

Nu volgende uitdaging: achterbankverwarming doen werken...  :laugh:

kawa11

Toch wel fijn zo,n forum heb vandaag mn stoelverwarming gerepareerd ik weet niet of dit een volvo ziekte is maar bij de mijne waren de bestuurders en de bijrijders kant beide stuk.En aan allebei de stoelen de draadjes van de stekker er af liggen dus het maar gedaan zoals thuur het geschreven had twee nieuwe stekkers er op gestoken en voilla beide stoelen doen het weer.

Jacks70

Inderdaad, mooi forum.
Ik heb nu mijn stoelverwarming weer aan de praat gekregen.
Wat mij wel op valt dat alleen de zitting warm wordt, in de rug voel ik niets warm worden. Hangt dit van de auto af?
Klopt het ook dat de stoelverwarming alleen werkt indien er iemand op de stoel zit?
Behoren de schakelaars verlicht te zijn? Nu brand alleen het oranje lampje als ze aan staan.

thuur


Jacks70

Thuur,

Bedankt, is duidelijk.
Heb de lampjes ondertussen vervangen (losse draadlamjes gehaald)

760volvo850

idd, zoals thuus schrijft, lampje heeft niks te maken met de temperatuur, tenzij het ook vies ruikt(sluiting)
Kabels en zekering controleren en weer billen grillen! ;D

fzrfrans

Ander vraagje:
Ik zag dat er bekabeling in de stoel zit en er een kabel in de bodem verdwijnt, maareh...... Waar zit de bediening en hoe ziet die er uit( zegt diegene die er na een maand achterkomt dat de spiegels ook electrisch zijn)

F.

Wilvo

Ik ga van de week ook maar eens stoeien met de stoelverwarming. Valt me wel op dat dit veel voorkomt.
Weet iemand inmiddels al wat zo'n matje eventueel kost?

groets

Driver

Jazeker ook ik een kapotte sterker onder stoel

tevens gelijk L+R thermostaat a 45 graden besteld

Lekker bakken nu

Hommel26

ik ga morgen eens kijken voel onder mijn bestuurdersstoel een draadje los hangen en mijn stoel word niet zon fijne warme hoop stof en leer als de passagiersstoel heb menig bijrijder laten denken dat ze een opvlieger kregen:)

maar effe tot de kern :|

is bij zowel de MY voor 94 als erna de montagewijze van de thermostaat gelijk zoals in dit topic afgebeeld ???

dan weet ik wat mij morgen te wachten staat namelijk

Grtn

Driver

Ja dit is precies het zelfde,

zet je stoel naar voren en zo hoog mogelijk en als je dan evt met een spiegeltje kijkt zie je de thermostaat onder in je stoel zitten met een beetje pielen heb je hem eruit.

en kan je controleren als hij nog werkt en als de stekkers nog goed zijn

ulkeman

je ziet dan waarschijnlijk al wel een los draadje ja.
of je thermostaat is kapot maar dat kun je doormeten:)


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Hommel26

Het draadje zat los inderdaad,

maar vast gezet en hij deed het nog niet nu een tweede thermostaat geregeld bij de autosloperij even kijken of die goed is zo niet zit het probleem in het matje of niet ??

of kunnen die draadjes ook los zijn gaan zitten ???

veel vragen ik weet het maar het zit erop dus het moet werken !

bedankt alvast

cas

Citaat van: Hommel26 op 14-01-2011 18:04:21
Het draadje zat los inderdaad,

maar vast gezet en hij deed het nog niet nu een tweede thermostaat geregeld bij de autosloperij even kijken of die goed is zo niet zit het probleem in het matje of niet ??

of kunnen die draadjes ook los zijn gaan zitten ???

veel vragen ik weet het maar het zit erop dus het moet werken !

bedankt alvast

heb geduld he! het kan even duren voor je iets merkt..... heb overigens ook het idee dat hij bij warm " weer" minder verwarmd. In de winter was het echt grillen die billen, maar nu beetje warm, maar niet zo van, laat ik hem nu maar weer uitzetten  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....