EEN 3'' CATLOZE DP UPDATE en VRAAG- Page 9

Gestart door The Driver, 15-11-2005 12:31:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emielC70

Heb je stephane nog de groeten gedaan van me!!!

Aardige gozer he onze hobbist!!

The Driver

Ja cker Emiel. Echt een goude gozer!! Ik kan hem iedereen aanbevelen!!!!!

JCviggen

CPI = cells per inch
Hoe kleiner dat getal hoe beter de flow
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

M a r c

Citaat van: ed op 15-11-2005 16:07:17
Citaat van: MH op 15-11-2005 14:55:35
Kemira racekat. = 100CPI

Een normale keramische katalysator zal +1000CPI zijn....

Dus bedenk maar even hoeveel tegendruk dit scheelt  :)

Wat is dat CPI Marc? Zal wel iets met tegendruk zijn.

Kun je overigens uitleggen wat het verschil is tussen de verschillende racekats? Ik heb namelijk wel eens begrepen dat er verschillende kwaliteiten leverbaar zijn, en dan bedoel ik niet het verschil in staal. Levert een betere mataal cat minder tegendruk op dan een slechte metaalcat of zit het verschil ergens anders in?

Een metaalkat. is samengesteld uit duurder materiaal die met een meer open structuur toch dezelfde zuiverende werkzaamheid heeft als waarvoor een keramische kat. veel dichter van structuur moet zijn. Een metaalkat. is echter veel duurder dan een keramische en daarom passen de meeste autofabrikanten die af-fabriek niet toe. Porsche en Ferrari passen wel standaard al metaalkatalysatoren toe.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

Citaat van: JCviggen op 15-11-2005 13:49:23
Citaat van: mehn op 15-11-2005 13:26:25
Hij komt gewoon zonder kat (nee, geen lege kat, helemaal géén kat) door de keuring.

Idem bij mij...ze hebben 'm zelfs ff op 3000rpm gehouden ;) geen opmerking, alles OK

Moet je toch geluk mee hebben... lukt misschien op de oudere types maar volgens mij val je met een V70 zonder kat door de mand... (emissietest kan dan wel goed zijn...)

Het is al minstens 2jaar zo dat je op de jaarlijkske keuring ff rond de 3000 toeren moet houden.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

#20
Ik begrijp alleen niet waarom je de kat gesloopt hebt. Je had toch beter gewoon de dp langer kunnen houden, dus lengte inclusief de kat?

Dan had je eventueel bij een afkeuring het originele spul er onder kunnen schroeven, of op je eigen kat twee flensen kunnen lassen.

Ik zou iig nooit m'n kat slopen. Die dingen zijn stervensduur....  :o

Vreemd trouwens dat je bij het stationair draaien geen verschil hoort.
Ik hoor bij allebei m'n wagens met een dikkere dp een heel ander geluid dan voorheen. Ik hoor als het ware de uitlaatgassen echt door die dp gieren.

The Driver

CiteerMoet je toch geluk mee hebben... lukt misschien op de oudere types maar volgens mij val je met een V70 zonder kat door de mand... (emissietest kan dan wel goed zijn...)

Het is al minstens 2jaar zo dat je op de jaarlijkske keuring ff rond de 3000 toeren moet houden.

Waarom zou het wel bij een oudere volvo lukken en niet bij een V70  ???

Overigens wordt er meer dan 90 % fout gekeurd bij de belgische keuring.


Het was mss slimmer geweest de kat te houden. Maar er worden ook zat volvo's per total gereden dus je kan bij de sloper nog altijd een oude kat halen voor een paar knaken.

M a r c

Citaat van: The V70R Driver op 15-11-2005 22:22:12
CiteerMoet je toch geluk mee hebben... lukt misschien op de oudere types maar volgens mij val je met een V70 zonder kat door de mand... (emissietest kan dan wel goed zijn...)

Het is al minstens 2jaar zo dat je op de jaarlijkske keuring ff rond de 3000 toeren moet houden.

Waarom zou het wel bij een oudere volvo lukken en niet bij een V70  ???

Overigens wordt er meer dan 90 % fout gekeurd bij de belgische keuring.


Het was mss slimmer geweest de kat te houden. Maar er worden ook zat volvo's per total gereden dus je kan bij de sloper nog altijd een oude kat halen voor een paar knaken.

Maar zit die lege kat nu in je 3"DP dan? Want dan is ie geen 3".... de aansluitingen aan de originele kat. zijn namelijk amper 2,5" in diameter.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

Citaat van: The V70R Driver op 15-11-2005 22:22:12
CiteerMoet je toch geluk mee hebben... lukt misschien op de oudere types maar volgens mij val je met een V70 zonder kat door de mand... (emissietest kan dan wel goed zijn...)

Het is al minstens 2jaar zo dat je op de jaarlijkske keuring ff rond de 3000 toeren moet houden.

Waarom zou het wel bij een oudere volvo lukken en niet bij een V70  ???

Overigens wordt er meer dan 90 % fout gekeurd bij de belgische keuring.
.

Omdat toen nog niet alle wagens kat.'s hadden...

En waar haal jij dat cijfer van 90%??? Ik weet dat er soms rare vaststellingen zijn... maar 90%...

Trouwens die opmerking van een kleine financiële tegemoetkoming wil ik jou wel eens zien proberen...  ::)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

The Driver

#24
CiteerMaar zit die lege kat nu in je 3"DP dan? Want dan is ie geen 3".... de aansluitingen aan de originele kat. zijn namelijk amper 2,5" in diameter.



Die 3'' buis loopt door het lege catalisator omhulsel.

CiteerEn waar haal jij dat cijfer van 90%??? Ik weet dat er soms rare vaststellingen zijn... maar 90%...

Trouwens die opmerking van een kleine financiële tegemoetkoming wil ik jou wel eens zien proberen...  

Dat van die 90% was nog groot in het nieuws gekomen, medio de zomer. Ze zaten er aan te denken de hele keuring op te doeken en het gewoon bijn de dealer te laten doen.

En die financiele tegoedkoming. Daar heb ik wel een aantal mooie verhalen over. Ik heb het overigens ook zelf 2 keer mogen meemaken dat iemand zo door de keuring kwam.

Zo ben ik zelf met gefotocopieerde documenten, het ontbreken van stadslichten, een kapotte lampbeugel en een gat in de catalisator die zo groot was dat je een echte leek moest zijn wilde je dat niet horen, door de keuring gekomen.

Brinky

Citaat van: elianmars op 15-11-2005 21:37:09
Ik begrijp alleen niet waarom je de kat gesloopt hebt. Je had toch beter gewoon de dp langer kunnen houden, dus lengte inclusief de kat?

Maar dan weet je zeker dat de auto niet door de APK komt (visuele controle op aanwezigheid van kat).

elianmars

Citaat van: Brinky op 15-11-2005 23:16:19
Citaat van: elianmars op 15-11-2005 21:37:09
Ik begrijp alleen niet waarom je de kat gesloopt hebt. Je had toch beter gewoon de dp langer kunnen houden, dus lengte inclusief de kat?

Maar dan weet je zeker dat de auto niet door de APK komt (visuele controle op aanwezigheid van kat).

Okay, maar dan de tweede optie, twee flensen aan de kat gelast en die er voor de keuring tussen zetten is toch betere dan de kat slopen?

Eugene

je hebt nu dus een catloze originele DP ???

If it's not blown, it sucks...

Zippo


The Driver

nee ik heb een custom 3'' catloze DP met een dummie ;)


EN JA HET WAS ACHTERAF SLIMMER GEWEEST DE KAT TE HOUDEN. :)