onder de motorkap, hoe ziet het er daar uit?

Gestart door Lindert Bogers, 17-12-2005 14:21:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

M a r c

#330
Citaat van: Eugene op 13-04-2008 22:52:32
Citaat van: MarkoC70T5 op 13-04-2008 22:46:46
Citaat van: Eugene op 13-04-2008 22:20:05
1 kilo gewicht gok ik, dus niet veel.

Qua geluid doet het wel iets, maar de rubber strip boven op de fiewall weghalen is zéér merkbaar qua geluid.

Loopt er dan geen water en rommel je motor ruimte in? volgens mij is die rand niet zo erg hoog.  Anders zal ik het ook eens weg halen de demping van de motorkap was al goed te horen :-)

Nee hoor, die rand is nog wel een centimetertje hoog hoor. En is beter voor de warmte afvoer zonder die rubber!

ja... alleen gaat alle warme lucht vanonder de motorkap zó ja kachelaanjager in, dus als je langzaam rijdt krijg je áltijd warme lucht via je kachel binnen, ook als ie op koud staat  :-\  Tenzij je airco hebt, die koelt het wél terug.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

MarkoC70T5

Citaat van: M a r c op 14-04-2008 11:27:59
Citaat van: Eugene op 13-04-2008 22:52:32
Citaat van: MarkoC70T5 op 13-04-2008 22:46:46
Citaat van: Eugene op 13-04-2008 22:20:05
1 kilo gewicht gok ik, dus niet veel.

Qua geluid doet het wel iets, maar de rubber strip boven op de fiewall weghalen is zéér merkbaar qua geluid.

Loopt er dan geen water en rommel je motor ruimte in? volgens mij is die rand niet zo erg hoog.  Anders zal ik het ook eens weg halen de demping van de motorkap was al goed te horen :-)

Nee hoor, die rand is nog wel een centimetertje hoog hoor. En is beter voor de warmte afvoer zonder die rubber!

ja... alleen gaat alle warme lucht vanonder de motorkap zó ja kachelaanjager in, dus als je langzaam rijdt krijg je áltijd koude lucht via je kachel binnen, ook als ie op koud staat  :-\  Tenzij je airco hebt, die koelt het wél terug.
Waar trekt die dan zijn lucht vandaan?  waar zit die inlaat?
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

M a r c

In de kunststof plaat (parravanne) onder de voorruit.  Klein typefoutje in mijn tekst (inmiddels) hersteld; altijd warme lucht  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

Citaat van: M a r c op 14-04-2008 12:10:48
In de kunststof plaat (parravanne) onder de voorruit.  Klein typefoutje in mijn tekst (inmiddels) hersteld; altijd warme lucht  :)

Klopt ja. En in de regen kan je de ramen bij lage snelheid of stilstaan met alle moeite van de wereld niet ontwasemd houden zonder airco  :eusa_wall:
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

pieter

Citaat van: mehn op 13-04-2008 16:27:19
Citaat van: thedoctor op 13-04-2008 13:32:24
is een los kapje kan je overzetten.

maak dus niet uit of het after market is.

Citaat van: mehn op 13-04-2008 16:27:19
Citaat van: thedoctor op 13-04-2008 13:32:24
is een los kapje kan je overzetten.

maak dus niet uit of het after market is.

Kapje past niet op alle verdeelkappen.

Klopt, en er zat een scheurtje in daarom is die weggegooid. Ik wil er nog wel een keer een op zetten (op de manier zoals mitsupiet zegt).
weet alleen nog niet wanneer dat er van gaat komen  :eusa_shifty:

GermanR


850 T5 Freak

Ziet er ruig uit onder de kap  :eusa_clap: wel mooizo die rode turboslangen  :) kom je niet vaak tegen  :D
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

pwassink

Citaat van: 850 T5 Freak op 14-04-2008 19:39:37
Ziet er ruig uit onder de kap  :eusa_clap: wel mooizo die rode turboslangen  :) kom je niet vaak tegen  :D

Klopt ..

Pssst. zwarte worden ook exotisch ..   :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Jeff

Bij mij op dit moment zo, dus moet nog hoop gebeuren...





Hoe zou ik alles weer mooi zwart kunnen krijgen en die plaat weer mooi grijs/zilver kunnen krijgen?  :eusa_think:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Domaso

Citaat van: Jeff op 26-05-2008 20:26:44
Bij mij op dit moment zo, dus moet nog hoop gebeuren...

http://i151.photobucket.com/albums/s157/djjefw/DSC_0171.jpg

http://i151.photobucket.com/albums/s157/djjefw/DSC_0172.jpg

Hoe zou ik alles weer mooi zwart kunnen krijgen en die plaat weer mooi grijs/zilver kunnen krijgen?  :eusa_think:

Beginnen met Dasty.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Jeff

Oke heb zelf laats nog wel wat gekocht bij Brezan, dat heet black chrome poets ofzo... en heb al wel met een natte doek gespeeld :) en klein schuur sponsje om die vieze troep eraf te krijgen... dit lukt aardig...

Maar of ik de black chrome poets moet gebruiken om het weer zwart te maken weet niet of dat kwaad kan?

:eusa_think:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

pwassink

Er zit normaliter een soort bescherm-wax op die aluplaten, de kop etc.. das erg vervelend spul en wil slecht oplossen.

Zowel de rail als de afdekplaat vd bougiekabels heb ik met aceton schoongemaakt, alu in de autowas gezet en de kunstofplaat
in  de gekookte lijnolie blijft er prima uitzien dan, rest vd kunstof paravaan, ecu/luchtfilterhuis etc is ook een lijnolieklusje ..
Motorruimte zelf is een typisch dastyklusje ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

haasje

#342
Ook maar even een fotootje onder de motorkap gemaakt:


razorx

 :eusa_clap:
Mooi werk Haasje!
Je kan er van eten.

mitchelli

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....