Auteur Topic: Acht keer is scheepsrecht.  (gelezen 6415 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V702.5T

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 271
Re: Acht keer is scheepsrecht.
« Reactie #60 Gepost op: 27-10-2017 17:21:34 »
En wat foto's van de cabrio:






Tinypics werkt weer, dus nu zichtbare foto's
« Laatst bewerkt op: 01-11-2017 22:08:25 door V702.5T »

V702.5T

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 271
Re: Acht keer is scheepsrecht.
« Reactie #61 Gepost op: 05-06-2018 22:10:10 »
Inmiddels zijn we weer flink wat maanden verder, ook Volvo 10 heeft zich gemeld:
Mijn dochter rijdt inmiddels in een USA 855 GLT aut. met een T-5 blok. Verder weinig over de auto bekend, behalve dat deze in 1997 is geïmporteerd, waarschijnlijk als huisraad. Auto heeft altijd in regio Den Haag gereden (iig tot 2013) en tussen 2013 en 2017 is de inbouw van het andere blok gedaan. Mijlenteller staat ook 'pas' 5 jaar stil dus vaag... Maar auto loopt prachtig, komende maanden maar eens stage 0 uitvoeren te beginnen met nieuwe voorschijven.

De cabrio heeft inmiddels nieuwe raammechanismen van de voorportieren in het vooruitzicht. Ze staan al klaar in de gang, nu nog even tijd vinden / maken. Bij Hunter voor € 200 2 stuks aangeschaft. Helaas heeft iemand wat schade aan de auto veroorzaakt bij het linkerachterwiel. Waarschijnlijk een lullige parkeerschade, laten we nog even zitten tot we de hele blanke laklaag die paar mindere plekken kent vernieuwen (en ook de Triton's opnieuw laten poedercoaten).

De rode T-5 maakt als altijd zijn kilometers. Wel het nodige vervangen, na een vastzittende remklauw nieuwe schijven achter en een revisie aan de klauwen uitgevoerd. Nieuwe schokdempers achter, een veerpootlager achter en nieuwe veerpootlagers en stuurkogel voor. Ach, 't hoort bij ruim door de 4 ton heen zijn. Momenteel worden de bussen van de achteras vervangen, de oliekoeler leidingen lekken en gaan er ook onderuit.
Dan morgen ook nog even de APK er op en dan kunnen we weer een jaartje door.
Er was ook nog een uitdaging met hoog brandstof verbruik en niet lekker lopen, dat is met het vervangen van de bobine opgelost.

Binnenkort even foto's maken van het T-5 trio.
« Laatst bewerkt op: 05-06-2018 22:11:41 door V702.5T »

V702.5T

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 271
Re: Acht keer is scheepsrecht.
« Reactie #62 Gepost op: 30-04-2020 08:52:10 »
Even een korte update... Na ons Afrika avontuur met de V70 TDI (Daughter & Dad) is de rode T-5 weer even in gebruik genomen van december tot eind februari. Helaas, op de dag dat de T-5 uit de stalling kwam, voor vertrek naar Dakar klapte de verwarmingsslang tegen het schutbord en brak bij reparatie een tuitje van de doorvoer af. Dat laatste hoorde ik pas bij terugkomst, had gerekend op een reparatie van een 2-300 euro, dat werd 'iets' meer. Ook de kachelradiateur is gelijk vervangen omdat toch alles open lag. Had het liever zelf gedaan, maar ik was zandhappen ;-)
Na een kleine 12000 km in die 3 maanden de auto nu definitief stilgezet want het olieverbruik was niet leuk meer.... liter rond de 500km.... Die staat nu te wachten op een reanimatie door Adriaan, waarvoor ik maar eens ga belllen..
Als vervangend vervoer lang gezocht naar wat anders, omdat we dit jaar niet met de tent zouden weggaan maar naar de states zouden trekken (tja, wie had de lochdown toen al echt verwacht..) breder dan breed gezocht. En uitgekomen op een Jaguar S-Type V8 in de zeldzame specialorder kleur wit, wat de auto bijzonder goed staat. Inmiddels daar alweer 10000 km in genoten, onvergelijkbaar met de 850 wat een heerlijke bak om mee te sturen. Aangeschaft als tijdelijke auto, maar inmiddels zijn we overtuigd dat ie mag blijven naast de 850 om bij toerbeurt dienst te gaan doen.