Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blastaway

Wat een gave foto's zeg! Prachtige auto
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

KIM

Leuk dat je nu ook eens live de goedkeuring kunt ontvangen voor al je noeste arbeid toch?
De alter 1 blijf ik mooier vinden dan de alter 2 en ik ben blij dat jij m in ere houdt waar de rest een T-5, T-5R of R wil.
Echt een enorm mooie alter 1 die de standplaats heeft verdiend.

big ben

Jazeker is dit een fantastische erkenning!   :eusa_dance: :D  bijdeze wil ik de mannen van het bestuur bedanken voor de uitnodiging  :eusa_clap:

Ik kan me zeker vinden in de ervaring van jouw Kornelis en Dirk dat er erg weinig te vinden is voor de 850/70 series  ::)  ;). Maar gezellig toch om met veel "lotgenoten" een praatje te maken  ;D

big ben

DAP + Oranje/ Mezzo- Wit/Finale- Zwart/Deep reflections- XP-collinite 845 :






Shiny  8) :




Toyota lak is makkelijker te bewerken dan de Volvo lak.......... ondanks de combinatie oranje/mezzo op de 20v ben ik niet helemaal "swirlvrij" . Met welk product heb ik beter resultaat ??  :eusa_think:
:D

peteRRR

Als je vrij wildt zijn van swirls op een 850 moet je er heel wat uren in stoppen Ben.
MartijnB is toen eens 11uur kwijt geweest op 1 kant van de auto en dat zie je gelijk,....maar de vraag is tevens
hoeveel blanke lak heb je nog over,...en wat is er nog uit te halen,..ga je te ver dan zit je door je laklaag heen.

Misschien als je 3 keer met de Poorboys BH ( een vuller ) en dan 2 keer de wax dat je dan heel wat minder swirls hebt. ;)
Het mooiste is dat je alles er uit krijgt met polijsten dat is wel zo.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

razorx

Kwam deze VKB foto's nog tegen:




Ik hoop dat je al het kweil va de voorbijgangers van je wagen af hebt kunnen krijgen. ;)

big ben

Citaat van: razorx op 04-10-2014 21:07:13
Ik hoop dat je al het kweil va de voorbijgangers van je wagen af hebt kunnen krijgen. ;)

.......... het is in ieder geval wel goed voor de glans :-X  ;D

cornelis-b

Om achter de lakdikte te komen is een lakdiktemeter een uitkomst Ben.

http://www.ebay.com/itm/CCT01-Digital-Paint-Coating-Thickness-Gauge-Meter-Auto-F-N-Tester-1300um-51-2mil-/251549842987?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a9189fe2b

Mocht je met Mezzo op oranje niet het resultaat behalen wat je wenst zou je kunnen overwegen Veloce op geel te nemen, Veloce heeft een cutting factor 5 uit 5 en "slijpt" dus wat meer van de toplaag dan Mezzo met een cutting factor 3 uit 5.
Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om door de lak van een Volvo heen te polijsten en Rick ( RickGriem ) heeft toen hij net zijn DAP had "geoefend" op een oude motorkap en die heeft echt uren staan poetsen op een stukje van 50 bij 50 zonder door de toplaag heen te gaan.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

elianmars

Toch moet je volgens mij op randen en knikjes wel uitkijken. De zwarte T-5R die Sander ooit gekocht heeft (en daarna gesloopt) was door op de motorkap.

cornelis-b

Citaat van: elianmars op 04-10-2014 21:43:21
Toch moet je volgens mij op randen en knikjes wel uitkijken. De zwarte T-5R die Sander ooit gekocht heeft (en daarna gesloopt) was door op de motorkap.

Klopt randen zijn er vatbaarder voor dan liggende delem maar de meeste swirls zie je op de liggende delen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

peteRRR

Kan je met die meter van ebay ook de laklaag zelf meten,...of meet die alle lagen bij elkaar,..primer/kleur/blankelak en dat door 3en delen?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

big ben

#957
Collinite 854  :D





maruska

prachtig ! eigenlijk zou je zoiets met sterren erin willen :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien