Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

big ben

Vanaf vanmiddag klapt zekering nr 15 (interieurlampjes/radio) er elke keer uit  :-\.......... ik heb geen multimeter oid, iemand ideeen?

Wat zit erachter de radio (SC 805) :

1) originele volvo versterker op de console
2) bluetooth nokia

Ik heb niets verandert  :eusa_think:

razorx

Misschien heeft een plug achter de SC805 zichzelf gedemonteerd. Die dingen hebben een soort van lock systeem op de pennetjes. Klikt die lock open, kunnen de pennetjes naar buiten schuiven. Ik bedoel aan de kabel kant. Kijk ook even de plug bij je versterker na.

Dit is even een puur statistische speculatie.

big ben

Vanavond "even" alle gebruikers achter zekering nr 15 verwijdert:

Interieurlampjes
SC 805
Volvo versterker
Lampje handschoenenvak
Lampje kofferbak

Deze elektra-spaghetti goed nagekeken  :eusa_shifty:....... wat is dit oa bluethootset, blitzsafe,volvo versterker.



6 zekeringen later nog steeds "pets"   :-\, nog voor de laatste keer een zekering ............. en toen,
ROOK  :o (vreemd dat deze er niet doorheen is) deze kwam binnen boven het dashboard bij de bestuurderskant .
Ik heb de zekeringkast er nog niet uit gehad ivm tijdgebrek.
Zou dit bij de 20v ook een mogelijkheid zijn, wie zou in zijn glazen bol willen kijken;

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,50487.msg1286001.html#msg1286001


:eusa_think:

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

big ben

Citaat van: Jack v op 27-08-2013 21:52:38
oh jee Bennie. Sinds wanneer rook jij ?

Nee Jack dat was:

Hier had ik weer zin in een sigaret  ;D........... maar wat er vanavond gebeurde was echt niet grappig  :eusa_naughty:



ik denk toch echt aan kortsluiting in het zekeringkastje, ik heb de boel maar laten liggen  :eusa_eh:. Heb er helemaal "tabak " van  :eusa_wall:

elianmars


big ben


Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

big ben

Citaat van: Jack v op 27-08-2013 22:21:00
Niks beschadigd bij die ombouw?

Nee, dat is alweer ruim een jaar geleden Jack, maar zou het mogelijk zijn dat ook een 850 dezelfde problemen heeft als het voorbeeld van Marco zijn  x70  ???

razorx

He bah.
Je kan je lol op. Zeker als je ook wilt checken op naschade.

Succes er mee!

Jack v

Ik denk dat als er ooit vocht in is gekomen het wel kan.
Maar er kan ook een draad losgetrild zijn.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

big ben

Citaat van: Jack v op 27-08-2013 22:51:55
Ik denk dat als er ooit vocht in is gekomen het wel kan.

Vocht kan kloppen,toen we 3 weken geleden vanuit Belgie terug reden heb ik door de overvloedige regen overstroming gehad in de parafaan  :eusa_think:.
De afvoer aan de bestuurdeskant was verstopt, en deze los gemaakt, de kans is groot dat er water via de zekeringkast zijn binnengekomen  :-\.
Ik denk dat ik in de garage terecht kom .................

maruska

toch maar loshalen en doormeten is denk ik de eerste en meest verstandige keuze Ben.. Naast visueel gadeslaan wat er mis kan zijn. Vocht is een van je ergste vijanden als het om bedrading gaat..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

big ben

Citaat van: maruska op 28-08-2013 09:50:19
toch maar loshalen en doormeten is denk ik de eerste en meest verstandige keuze Ben.. Naast visueel gadeslaan wat er mis kan zijn. Vocht is een van je ergste vijanden als het om bedrading gaat..

Dat moet ook maar, alleen ik ga het niet doen dat is voor mij "te veel"  ::).
Kan ik voor het gemak de zekeringkast vervangen door een 2e exemplaar? of zeg ik nou iets.....  :eusa_shifty:

maruska

#644
dat zou moeten kunnen, maar dan heb je het probleem misschien niet getackled. kortsluiting (en de daarbij behorende rook van het smelten van de draden wrs) moet je afvangen, anders loop je risico's. wat je zou kunnen doen is een visuele inspectie, kijken of je het probleem kunt zien. haal daarbij desnoods de zekeringkast los, zie ook de blog van de wederopbouw van Dole (mijn ex CY), bij Jeffrey.

hier :
linkje
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R