Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FGG

Citaat van: big ben op 18-04-2018 22:38:30
En weer dooooorrrrr........

Inmiddels 456.000 km op de klok en de 20v bevalt nog prima, het is net of je er steeds meer plezier in krijgt. Een enkele keer een duimpje bij het stoplicht of een vraag op een parkeerplaats gewoon erg leuk. Gekocht in oktober 2003 met 239.000 km en geen enkele notie van hoelang ik deze Volvo zou rijden.
Dat onderhoud belangrijk is was wel bekend maar het ook uitvoeren is dan een volgende punt, helaas ben ik meer van het koken en knutselen. Wanneer ik enkele blogs lees dan kan ik daar stinkend jaloers op zijn, geweldige kennis paraat en en "lijkt" of het allemaal niets voorstelt. Maar Ben zou Ben niet zijn wanneer hij geen netwerk had opgebouwd door de jaren heen  ;D. Ik had alle spullen weer verzameld waarvan ik dacht dat ze nodig waren en dat bleek inderdaad zo te zijn. Van loslatende handrem tot een moeilijk gangbare remklauw, het kwam allemaal weer voorbij  ;):


En aan de werkplek te zien doet Eric nog steeds jouw onderhoud (en die van mij). Goed bezig, Ben! :eusa_clap:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

big ben

Een spoiler 3542252 uit het accessoirepakket wat destijds te verkrijgen was, stond al lange tijd op mijn verlanglijstje  :D, maar daar bleef het ook eigenlijk ook bij.
Ik had al gevraagd wat de kosten waren.... voor om en nabij de €200,- was deze bij de dealer te koop en zou dan uit het "grote" magazijn moeten komen.





Niet veel later kreeg ik van Rutger een tip dat Luuk Ditmar een nieuw exemplaar op het schap had liggen  :eusa_dance:. Korte tijd later was de koop gesloten en Mike van Houten zou deze voor mij meenemen vanaf de Elandrun richting het oosten net zoals de veerpoten  ;D  :eusa_clap:.

Begin deze week het exemplaar meegenomen naar de spuiter, en ik zou een apje krijgen wanneer deze klaar lag. S'avonds fotootje via de app dat deze al klaar lag:



De afspraak was dat deze tot vandaag zou blijven liggen zodat de lak goed kon uitharden, als extra service even samen met één van de werknemers eronder geplaatst.

Het eindresultaat mag er zijn, ik vind het zeer goed staan  8):







Dan nog wat anders...... een zeer vervelend "blikkerig" geluid wat na de werkzaamheden van de laatste keer was ontstaan  ::). Eerst was ik van mening dat het de veerschoteltjes waren van de achterveren, die maar aangedraaid en maar hopen dat het voorbij was :eusa_think: .

Omdat ik een  "allergie" daarvoor heb (net zoals Ronald ak Taranis)  :P, kon ik het niet laten rusten, ik heb diverse dingen gedaan om er achter te komen wat het was. Wat de oorzaak was dat was een los geschoten hevel, die lag te rammelen in de remschijf  :eusa_whistle:. Berichtje gedaan naar Jasper,  en die had wel even tijd om te zeggen hoe het wel hoort te zitten  ;D. Tevens de kruismoer van de veerpoten losgehaald/ingevet en weer vast gedraaid met een handig tooltje  :).



De boosdoener van de rammel :



Voorlopig kan ik weer verder, "keep on rolling" 





KIM

Mooie upgrade die spoiler!!!
En terecht gekomen op de auto die het verdient.

BBS

Donders! Een bijna "R" bumpers onder de mooiste A1!

Prachtig Ben! :eusa_clap: :eusa_clap: En terecht dat je hem onder je wagen geschroefd hebt :eusa_clap:
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: KIM op 11-05-2018 21:03:11
Mooie upgrade die spoiler!!!
En terecht gekomen op de auto die het verdient.

100% mee eens!  :eusa_clap:

san


Hans Duiven


StefanCJ


razorx

Iedere keer krijg je het weer voor elkaar Ben.
Wij denken allang dat dit misschien de mooiste Alter-I is, maar je krijgt hem weer mooier.  :eusa_clap:

Died850

Pfoe die lip staat 'm heel goed!! 8) echt een hele gave alter 1, Nice!

Emiel


henry classic v70

...ik vind dit eigenlijk nog mooier staan dan de R bumper > deze mistlampen komen veel beter tot zijn recht dan die ronde in de R bumper  :eusa_shifty:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

koen.s


diederickvolvo

Bumper staat hem erg gaaf, netjes!
Mag ik vragen waar je de dop gekocht hebt?

Ewout Schalkwijk

Weer een mooie upgrade Ben :eusa_clap: Ben je niet bang dat je nu helemaal schuin, zo als de gemiddelde BMW ( :P), over verkeersdrempels moet? :eusa_pray:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein