Monroes reflex

Gestart door Mik, 16-07-2003 15:16:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Citaat van: Volvtor op 03-05-2012 10:22:02
Ik heb problemen met het doorhangen van mijn V70 Classic als ik met een kleine caravan rijdt.
Uit infomatie uit het forum lijkt de Boge Nivomat de gewenste grondspeling en demping te garanderen, maar is nogal prijzig.
Is er iemand die ervaring heeft met de goedkopere Monroe Sensatrac of Reflex en mij kan vertellen welke praktische verschillen (behalve prijs) er zijn tussen de Boge Nivomat en die Monroe's?
Alvast bedankt voor jullie reactie
Wat noem je prijzig ? een complete set originele nivomats kost ca 550 a 600 euro, dat is echt compleet. Een set is voordeliger dan 2 losse nivomats.

Volvtor

Beste Sbv
Ik vind € 550 - 600 een behoorlijk bedrag. De Monroe's zouden goedkoper zijn. Als het resultaat op wegligging en de te verwachten gebruiksduur vergelijkbaar zijn lijken de Monroe's een logischer keus.

MrCain

Citaat van: Volvtor op 03-05-2012 10:51:20
Beste Sbv
Ik vind € 550 - 600 een behoorlijk bedrag. De Monroe's zouden goedkoper zijn. Als het resultaat op wegligging en de te verwachten gebruiksduur vergelijkbaar zijn lijken de Monroe's een logischer keus.

Is wel iets meer dan "alleen" de schokdempers te vervangen ipv de nivomats => komen ook nog (verzwaarde??) veren bij => €100 tot 150 en als je "geluk" heb ook nog een stabilisatorstang €???. En dan kan de de wagen nog steeds doorzaken..... dan kan je daar nog eens €70 aan ophoogringen voor kopen.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

-D©©©L-

Citaat van: Volvtor op 03-05-2012 10:51:20
Beste Sbv
Ik vind € 550 - 600 een behoorlijk bedrag. De Monroe's zouden goedkoper zijn. Als het resultaat op wegligging en de te verwachten gebruiksduur vergelijkbaar zijn lijken de Monroe's een logischer keus.

Een nivomat systeem is qua wegligging niet te vergelijken met "gewone" veren en dempers. Sowieso is de dynamische veerweg in alle beladingsgevallen groter dan met een standaard veer/demper combi en daarmee ook het comfort. Daarnaast zijn nivomat dempers ook qua schokdemper werking last afhankelijk.
Het is dus echt appels en peren vergelijken.   

robert85010v

even een offtopic.
wat voor dempers zitten er orgineel onder?
hebben alle 850 modellen oppompbare dempers?

-D©©©L-

Citaat van: robert85010v op 18-02-2013 21:10:00
even een offtopic.
wat voor dempers zitten er orgineel onder?
hebben alle 850 modellen oppompbare dempers?


1) sachs
2) nee