Waste-gate armpje uitdraaien?

Gestart door Viper, 06-12-2002 22:11:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johann

#15
Citeeromdat ik nu een wegligging heb van een pannekoek die over de datum is.

Dat is toch lekker hard?
Of heeft ie een eigen wil?
 ;D

micha

#16
Viper, zoals johann zegt, met een andere chip herken je de auto niet meer terug! Doen!!!

Viper

#17
CiteerDat is toch lekker hard?
Of heeft ie een eigen wil?
 ;D

Ja Johan, hij heeft een eigen wil!!! Dat is niet prettig, als ik gas geef (bijna altijd dus) heb ik bijna geen gevoel meer in het stuur en de auto zwalkt of dat tie bezopen is. Tijd voor andere schokbrekers! Zit aan Koni te denken, weet jij nog een goed alternatief????
Ik kan niet goed rijden, maar wel hard!

Viper

#18
CiteerViper, zoals johann zegt, met een andere chip herken je de auto niet meer terug! Doen!!!

Hoi Micha,

waar heb jij je auto laten chippen???? heb je het ook met een 15G turbo gedaan. Wat waren ongeveer de kosten???

Groeten,

Viper
Ik kan niet goed rijden, maar wel hard!

micha

#19
CiteerJa Johan, hij heeft een eigen wil!!! Dat is niet prettig, als ik gas geef (bijna altijd dus) heb ik bijna geen gevoel meer in het stuur en de auto zwalkt of dat tie bezopen is. Tijd voor andere schokbrekers! Zit aan Koni te denken, weet jij nog een goed alternatief????
Mijne had daar ook een beetje last van. Gele koni's achter en ik vind de wegligging zo goed. Zal vast nog wel veel beter kunnen, maar voorlopig geen zin om meer poen in die auto te steken, onderhoudsbeurt komt er ook weer aan. ik denk wel dat ik een 15G heb, weet het niet helemaal zeker.

Johann

#20
CiteerHoi Micha,

waar heb jij je auto laten chippen???? heb je het ook met een 15G turbo gedaan. Wat waren ongeveer de kosten???

Groeten,

Viper
Je kunt voor de beste chip gaan naar European Tuning.
Als je nog beter wil naar RICA ;D

Zonder gekheid, Ik heb alleen ervaring met RICA en ik ben er blij mee.
Kosten zijn om en nabij de €800 maar het is gewoon de meeste "bang for the buck".
Echt waar, je denk dat je nu hard gaat.....vergeet het maar want 't kan nog harder en ruiger.
Voor het onderstel zou je in eerste instantie achter schokbrekers van Koni kunnen monteren.
Mooiste combinatie is denk ik een Eibach pro veren kit met Koni schokbrekers voor en achter maar dat kost ook een paar centen.
Als alles mee zit krijg ik einde deze week een KW schroef set voor mijn 850 binnen, schroef veren 35-65 mm verstelbaar en Koni verstelbaar binnenwerk in de schokbrekers.
Afwachten wat dat is.


Viper

#21
Mijn auto is rondom al 4 cm. verlaagd met een Intrax verlagingssetje. Binnenkort daan maar ff paar gele koni's plaatsen.

Groeten,

Viper
Ik kan niet goed rijden, maar wel hard!

Mellow_yellow

#22
CiteerJe kunt voor de beste chip gaan naar European Tuning.
Als je nog beter wil naar RICA ;D

Zonder gekheid, Ik heb alleen ervaring met RICA en ik ben er blij mee.
Kosten zijn om en nabij de €800 maar het is gewoon de meeste "bang for the buck".

Bang....?   ;D Prijzen bij ET liggen wel 'iets' lager overigens.  ;)

Zippo

#23
CiteerBang....?   ;D Prijzen bij ET liggen wel 'iets' lager overigens.  ;)

De prijzen zullen wel iets lager liggen, maar de pk's ook!! ;D

Greetz Maarten(Zippo)

Viper

#24
Oh ja Zippo????

Wat doet een RICA-chip in pk's en koppel??? En wat doet een chip van ET??? Ben ik echt benieuwd naar! Want als iets doe, wil ik het gewoon goed doen, en als het ff kan op een beetje veilige manier!!!

Groeten,

Viper
Ik kan niet goed rijden, maar wel hard!

Johann

#25
CiteerDe prijzen zullen wel iets lager liggen, maar de pk's ook!! ;D

Greetz Maarten(Zippo)


Viper,

Kijk eens achter de twee uitroeptekens...
Op papier doen RICA chips iets meer als de andere chip leveranciers.
In de prakrijk hebben ze vaak iets meer koppel in 't middengebied van wat ik er zo van mee krijg.
Mocht ET een bekend Zweeds merk leveren dan is deze inderdaad iets meer ingetogen.
Dit merk en anderen gaan vaak niet hoger als 400-410 Nm koppel terwijl RICA vooral in Nederland nog wel eens chips wil leveren die richting 420-430 Nm gaan.
Het wil echter niet zegen dat de andere chips geen zak waard zijn of niets doen.
Je kunt dan gaan meten tot je een ons weegt maar feit is dat beide merken chips jouw auto een totaal ander karakter zullen geven.
Als ik zo beluister wat er aan jouw auto allemaal gedaan is en hoe jij er mee om gaat zal de winst onder in de toeren nog wel mee vallen maar als je turbo 100% in orde is dan zul je boven de 3500 toeren echt duidelijk een verschil merken.
Kans bestaat wel dat je koppeling gaat slippen als die al wat ouder is.

Mellow_yellow

#26
Wat een Rica-chip doet weet ik niet, ze claimen 304pk. De ET-chip komt uit Zweden (made by SCT) en deze claimen voor een T5 zonder verdere aanpassingen zo'n 285pk. Gezien het feit dat jouw auto een 3" downpipe en sportuitlaat heeft denk ik dat ie ook wel rond de 300 échte pk's zal uitkomen. Het is echter belangrijker om te kijken wanneer hij dit vermogen levert en welk vermogen hij over een breder toerenbereik levert. Die piekvermogens zijn meestal lokkertjes, je hebt toch de neiging om de chip te kiezen die het meeste vermogen belooft.

micha

#27
Volgens de vermogens diagnose heb ik een motorvermogen van 285 PK, 262 PK aan de wielen, een koppel van 483 Nm, een maximaal koppel van 443 Nm bij 100 KM/U, Gemeten in de 4e versnelling.

Zippo

#28
CiteerOh ja Zippo????

Wat doet een RICA-chip in pk's en koppel??? En wat doet een chip van ET??? Ben ik echt benieuwd naar! Want als iets doe, wil ik het gewoon goed doen, en als het ff kan op een beetje veilige manier!!!

Groeten,

Viper

Rustig Vipertje................ ;)
Je moet het zo zien, als je een chip koopt bij RICA en je bent niet tevreden onder welke omstandigheden kan hij dat ter plekke veranderen. Je rijd dan even naar Wateringen en ze veranderen het gewoon (kostenloos).
Bij een chip van ET weet ik niet of dat zo kan. Het software komt toch uit Zweden?!?!
Ik persoonlijk heb gewoon een goeie ervaring bij hun.
En er kan altijd wat (geregeld) worden met de prijs ;D


Greetz Maarten(zippo)

Mellow_yellow

#29
Ik ga er geen eindeloze concurentieslag van maken als jullie het goed vinden..... 565 euro of 800? Ik wist het wel. Als ik die meting van Micha zijn auto lees dan vraag ik me af.... 483Nm en dan 'maar' 285pk? Volgens mij zou de motor met dit koppel ook minimaal 310 pk moeten hebben.... Enfin, Viper succes met de beslissing. Zoals gezegd, RICA of ET, whatever, in beide gevallen ken je de auto niet meer terug na de ingreep!  ;D