Wat is de beste uitlaat voor een turbo?

Gestart door Jack, 21-10-2002 22:14:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jack

Wat zijn jullie ervaringen met turbo sportuitlaten van
Simons, Supersprint, Ferrita,TME  en evt . de Volvo
 sportuitlaat? (2.5 inch).

Bij voorbaat bedankt voor de tips...

Jack.
Be realistic; ask for the impossible...

Viper

#1
Heb bij mijn 850 een Simons onderleggen. Zit wel iets verschil in, maar niet dat je zegt van zoooo! ietsje meer db's, te weinig naar mijn zin. Heb pasgeleden mijn einddemper laten vervangen door een rechte pijp. Er zit nu een sportief geluid in, maar gelukkig geen gti-dreun!
Ik kan niet goed rijden, maar wel hard!

850Tim

#2
Hallo Jack,
Onder mijn T-5 Rica hangt een Ferrita uitlaat, mooie sound, vooral als je "echt" vermogen gaat vragen ::) Die 5 cilinder roffel hoor je overal bovenuit . Knalt ook mooi met overschakelen. Met andere uitlaten heb ik niet zoveel ervaring.
Groeten, Tim
Simply the best.......

Edwin

#3
Hoi Jack,

ik heb ook een Simons eronder liggen, eentje met 2 dempers. Ik vind het geluid precies goed tussen 1.500 en 3.000 toeren een mooie diepe broem daarboven mooi stil. (Van binnen althans ik heb het zelf van buiten nog niet gehoord, ik moet nog een keer iemand zien te vinden die even flink voorbij wil gassen in mijn auto zodat ik kan luisteren ;D) Verder heeft ie een perfecte pasvorm, het enige wat ik nog nodig had was een nieuwe klem (eentje met vastgelaste bouten, geen gemier meer met vastdraaien en wat gum voor de kiertjes).
Er zijn overigens ook nog oude modellen van die Simons in de handel en die heeft één demper en zal wel meer geluid maken.
succes met kopen

gr. Edwin.  8)

Mellow_yellow

#4
De 'oude' Simons heeft inderdaad maar 1 demper, is niet uit rvs (de nieuwe op het achterste dempertje na wel) en ook de flow is minder goed als de nieuwe versie. Ferrita is ook top, maar duurder. Ik rij zelf met de nieuwe Simons met 2 dempers en het geluid vindt ik precies goed. Rustig bij constant toeren en heftig bij plankgas.

Johann

#5
CiteerHoi Jack,

ik moet nog een keer iemand zien te vinden die even flink voorbij wil gassen

Moet je wel even wachten tot ik weer een keer bruine bonen heb gegeten ;D

phil

#6
;D Kun je dan beter zonder uitlaat doen, alhoewel toch maar een pijpke met een kath voor het milieu ;D

Dennis

#7
Even een vraagje: zijn Simons en Jetex hetzelfde want als ik op internet naar Simons zoek dan kom ik bij Jetex uit.

mvg,
Dennis

Mellow_yellow

#8
Klopt. Veel andere merken laten de uitlaten bij de Simons-fabriek maken in Zweden. Zo maken o.a. ook IPD en TME gebruik van Simons uitlaten. Zij verkopen die onder hun eigen naam. De rvs-systemen daarentegen zijn weer vaak van Ferrita. Ook uit Zweden.

Dennis

#9
Simons is toch ook van rvs gemaakt?

Viper

#10
Jep! Behalve de einddemper!! ;D
Ik kan niet goed rijden, maar wel hard!

Jack

#11
Heb toch maar de Volvo OEM sportuilaat laten monteren.
De auto gaat als de brandweer maar het geluid tussen de
2000-3000 toeren had van mij iets minder gemogen.
Boven de 120 hoor hem helemaal niet meer.
Het is trouwens een uitlaat gemaakt voor Volvo door Remus...

Tot morgen,
Jack.
Be realistic; ask for the impossible...

Edwin

#12
CiteerHeb toch maar de Volvo OEM sportuilaat laten monteren.

Dat snap ik nou echt niet ??? ??? Waarom niet voor de helft eentje van Simons??? Die maakt ook tot 3500 rpm een lekkere brul en is daarboven stil.

gr. Edwin.  8)

Jack

#13
Edwin,
Ik kon er voor een redelijke prijs aankomen en ging er van
uit dat het geluid heel subtiel zou zijn, wat een beetje
tegenvalt tussen de 100-120.
De prestaties zijn wel enorm toegenomen ism het vandaag
geplaatste K&N luchtfilter.Veel betere turbo response
en hij vliegt zo naar de 6000 toeren.
Jack.  
Be realistic; ask for the impossible...

Mellow_yellow

#14
CiteerEdwin,
Ik kon er voor een redelijke prijs aankomen en ging er van
uit dat het geluid heel subtiel zou zijn, wat een beetje
tegenvalt tussen de 100-120.
De prestaties zijn wel enorm toegenomen ism het vandaag
geplaatste K&N luchtfilter.Veel betere turbo response
en hij vliegt zo naar de 6000 toeren.
Jack.  

Remus staat bekend om zijn 'herrie' uitlaten. Met recht een echte sportuitlaat... De een vind dat geweldig en de ander vindt het te veel van het goede. Simons is inderdaad wel redelijk gedistingeerd, brult alleen bij accellereren en is bij een konstante snelheid gewoon nog redelijk stil.