Wat is de beste uitlaat voor een turbo?

Gestart door Jack, 21-10-2002 22:14:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JCviggen

Ik vond'm erg mooi klinken (voor zover ik wat kon horen vanuit mijn wagen) als Martijn even gas gaf :) Brullen is het woord. Voor mezelf denk ik niet meteen 'm aan te gaan schaffen....ik rij met een catloze pijp wat toch een flinke schep bovenop het geluid doet...en ik ben ook geen fan van het eindstuk....ik weet het, het is erg moeilijk te vermijden bij sportuitlaten maar ik vind het maar niks zo'n glimmende koffiekan :(
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

fearless

Citaat van: JCviggen op 24-01-2006 19:53:55
ik rij met een catloze pijp wat toch een flinke schep bovenop het geluid doet...

Ik rij ook met een catloze pijp, en met een ferrita. Heerlijk toch. Lekker knallen. Alleen in mis mijn turbo.  ;D

Enne Emiel, dat ziet er erg netjes uit. En net wat je zegt, nu nog wat mooiere foto's.  :)

JCviggen

#32
knallen heb ik nu ook al genoeg met standaard uitlaat...zelfs vlammen. Turbos zijn bij vollast een stuk luider, maar ik maak me eerder zorgen over geluid bij gewoon rijden...volgas mag ie van mij best van z'k tak maken ;)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

thuur

Citaat van: JCviggen op 24-01-2006 19:53:55
Ik vond'm erg mooi klinken (voor zover ik wat kon horen vanuit mijn wagen) als Martijn even gas gaf :) Brullen is het woord.

Inderdaad is 'brullen' het juiste woord :o

Als je dan ook nog een witte baksteen over de Leenderheidse rotonde ziet flitsen denk je even dat Johann verdwaald is ;D


Gr 8)

martijn.

In de auto is het geluid absoluut  niet overheersend.
Ik kan natuurlijk wel een brom forceren, maar bij normaal rijden maakt hij niet veel meer geluid dan origineel.

Ik kan me wel voorstellen dat het bij een estate minder plezierig is, maar  een ferrita/simons uitlaat maakt niet veel minder geluid.

Het blijft een sportuitlaat :P


ThijsRrrr

Gister door Marc gebeld mijn ferrita li-re is binnen, meteen maar een afspraak gemaakt. Wordt zaterdag 4 febr. gemonteerd. Ben erg benieuwd. Zal meteen ook ff foto's maken en ze hier plaatsen

Eugene

Martijn is donderdag bij mij langs geweest. Wat een Auto :o:o Mooi, Snel, en klinkt ook nog super. 8)
En dat laatste gaat die van mij binnekort ook doen, want ik heb bij hem de Volvo/Remus uitlaat besteld. ;D

Ik krijg hem in de loop van volgende week. Dus volgend weekend maar de handen eens uit de mouwen, al is het -12 ;)

Ik zal ook wat foto's maken als ik hem heb en als hij eronder hangt

If it's not blown, it sucks...

Emiel

Zo, ik heb dus even foto's (jullie willen foto's, jullie krijgen foto's) gemaakt vandaag, en meteen de uitlaat fatsoenlijk gemonteerd :P. Gekke ding tikte steeds tegen de achterwielophanging aan. Hij hangt nu goed maar staat iets uit het midden. Dat komt echt door die stomme trekhaak, durf hem nog niet weg te halen want ik ben bang dat ik die nog nodig ga hebben in de toekomst.


Remus voor Volvo:



De bottleneck...rechter ophangrubber en trekhaak....

....en daardoor zit dit dicht op mekaar:






Het geluid begint nu dieper en donker te worden, het lekkere gorgelen begint erin te komen. Qua prestaties lijkt het allemaal wat soepeler te gaan.

Emiel..... ;D




Johann

Kun je die stangetjes niet heel ietsje bijbuigen?

Emiel



Ja ietjes, je hebt erg weinig ruimte, vooral rechts, heb hem zover kunnen buigen dat het rubber bijna klem zit tegen de trekhaak (roestige gedeelte). Hier ga ik even over nadenken hoe die op te lossen. Uitlaat zit nu wel netjes hoor, maar nét niet.

Als ik de trekhaak aankomende zomer niet gebruik gaat ie eronder uit (ultimatum) ;D
Met een orginele trekhaak zou het makkelijk moeten passen, deze is net te lomp.

Emiel..... ::)

Rayman

Toch netjes opgelost emiel! Ziet er toch mooi uit zo.
Dark Side of the Force is German

Johann

Citaat van: Rayman op 28-01-2006 15:59:31
Toch netjes opgelost emiel! Ziet er toch mooi uit zo.

Je gaat je er hoe dan ook aan irriteren als het niet recht zit.
Ik had dit ook met de V70R. Ook trekhaak welke er voor zorgde dat de pijp net iets naar buiten zat...

Dat knaagt..  ;D

Rayman

Citaat van: Johann op 28-01-2006 16:01:33
Citaat van: Rayman op 28-01-2006 15:59:31
Toch netjes opgelost emiel! Ziet er toch mooi uit zo.

Je gaat je er hoe dan ook aan irriteren als het niet recht zit.
Ik had dit ook met de V70R. Ook trekhaak welke er voor zorgde dat de pijp net iets naar buiten zat...

Dat knaagt..  ;D

Vertel mij wat... ::)
Dark Side of the Force is German

M a r c

Citaat van: Emiel op 28-01-2006 15:37:11
....en daardoor zit dit dicht op mekaar:


Zet die klem dan aan de andere kant of vervang die klem door een U-beugelklem, dan heb je veel meer ruimte daar en kun je 'm wél hoger hangen. Gewoon de kortere rubbers nemen waarin de demper onder de achterbank ook hangt.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Emiel

#44
Citaat van: Rayman op 28-01-2006 16:02:22
Citaat van: Johann op 28-01-2006 16:01:33
Citaat van: Rayman op 28-01-2006 15:59:31
Toch netjes opgelost emiel! Ziet er toch mooi uit zo.

Je gaat je er hoe dan ook aan irriteren als het niet recht zit.
Ik had dit ook met de V70R. Ook trekhaak welke er voor zorgde dat de pijp net iets naar buiten zat...

Dat knaagt..  ;D

Vertel mij wat... ::)

Hahaha,  we gaan die trekhaak bij jou gewoon weghalen, zullen we het even goed monteren.

CiteerGewoon de kortere rubbers nemen waarin de demper onder de achterbank ook hangt.

Dat ga ik binnenkort proberen...thanx ;)
Denk dat het op de foto vertekend, maar de uitlaatklem heeft heel veel ruimte over...