Verschillen Radardetectoren : 966 en 975

Gestart door Ultima, 06-04-2003 13:00:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ultima

Vanuit het Seat-Online forum: wellicht handige info voor alle mensen die mee willen doen aan de inkoopactie:

----------------------
Ik krijg nogal eens de volgende vraag : Zijn de amerikaanse detectoren net zo goed als de nederlandse Target 966 ? Het prijsverschil is meer dan 300 euro ! Zie hieronder de verschillen en waarom een 975 geen kat in de zak is :

In Nederland wordt inderdaad alleen de Target Vector 966 verkocht door Target uit Soest. Dit apparaat is vroeger door Beltronics speciaal gemaakt voor Stinger. Hij is dan ook identiek aan de Stinger Ventura. Voordeel van deze detector is dat hij 'slechts' de europese frequenties kan ontvangen, en dus minder gevoelig is voor storing vanaf andere frequenties. Hij is zogenaamd hardwarematige smalbandig op de Ka band (34,3 GHz). Je betaald er wel de hoofdprijs voor (€ 770)

De amerikaanse versie (Beltronics Vector Remote LR 975) is een detector die alle banden (wide-band) kan ontvangen die in amerika gebruikt worden. Daar worden drie extra frequenties gebruikt in het Ka gebied (34.1 - 34.6 GHz). Softwarematig kan je de detector instellen om op slechts 1 band te reageren. Tevens wordt er in amerika horizontaal gepolariseerd uitgezonden door de radar en in NL verticaal.

Kortom, een 975 kan meer dan een 966, maar met de juiste instelling (= slechts ontvangen op 34,3) en de antenne verticaal plaatsen (ipv horizontaal wat in de handleiding staat) detecteert de 975 gelijkwaardig aan de 966. Er zitten tevens extra handige snufjes op zoals een tijdelijke mute van het signaal bij vals alarm. Bijkomend voordeel is dat de 975 de zogenaamde Shadow Technology II gebruikt, en dus niet op te sporen is door de sterke arm der wet.

Voordeel : Aanzienlijk prijsverschil en meer mogelijkheden.
Nadeel : Als de detector defect gaat, dan moet je hem opsturen naar Amerika. (maar voor het prijsverschil kan je hem wel een keertje heen en weer sturen !)

Ik raad dus iedereen aan die een detector wil hebben om een 975 te bestellen bij www.sbhcorp.com voor ongeveer 450 euro. (Levertijd is meestal binnen een week !!!) Geef bij de bestelling aan dat ze bij sbhcorp op de doos zetten dat het om een 'Car Alarm $49,00" gaat, zodat je geen invoerrechten hoef te betalen. Deze truuk wordt door iedereen met goed resultaat toegepast. (ervaringen kan je lezen in het forum van www.flitsservice.nl)

Mogelijke additionele kosten :

- Slede voor het kunnen verwijderen van het display (aanrader) : € 17.00 bij Brezan of Correct Electronics.
- Remote+ : hoorntje om het bereik van de detector te vergoten. Verkijgbaar via de shop van www.flitsservice.nl

Let er wel op dat de kwaliteit van de inbouw de prestaties aanzienlijk kan beinvloeden. Goede hoogte, waterpas en in lijn met de lengteas van de auto is noodzaak. Goede ontstoorde 12v voeding is ook belangrijk. (niet op de radio etc...)

Persoonlijk ben ik trouwens niet zo te spreken over de lasersensors van de 975. Geven erg veel extra vals alarm en je moet ze naast de kentekenplaat bouwen om een goed alarm te krijgen. (en dus ook waterdicht maken)Mijn inziens een afrader... Neem de Target LRC-100 voor een goed lasershield. (info op www.target-automotive.nl)

Succes...

Aad (Ultima)

PS De voorganger van de 975 is de 915. Testresultaten van de 915 / 975 en 966 zijn te vinden in de Techniek afdeling van www.flitsservice.nl

Johann

#1
Weer zo'n verkoop reklame?

rogier

#2
CiteerWeer zo'n verkoop reklame?
Nee Johann, informatie over een product waar een inkoopactie voor aan de gang is :-/

Mellow_yellow

#3
Ik heb gisteren eindelijk mijn 966R ingebouwd en ben dik tevreden, deze geeft tenminste ruim vantevoren aan wanneer er een paal of driepoot staat. De 966R scant op 3 frequenties: 34, 23 en 13Ghz. Doet de 975R dat ook? Ik kan me haast niet voorstellen dat de fabriek 2 apparaatjes maakt die volgens insiders hetzelfde kunnen?

rogier

#4
Ja hoor, de instellingen zijn alleen anders. Maar die kun je zelf aanpassen.

Ultima

#5
Klopt.....

De 966 is gericht op Europa, terwijl de 975 voor 'de wereld' is...  

Target wil alleen een erg grote winstmarge hebben...

rogier

#6
CiteerKlopt.....

De 966 is gericht op Europa, terwijl de 975 voor 'de wereld' is...  

Target wil alleen een erg grote winstmarge hebben...
Ik denk eerder dat het een stukje klantvriendelijkheid is i.v.m. de verschillende instellingen.

Mellow_yellow

#7
Niet helemaal waar, de 966R heeft ook de Ku-band (13Ghz) en de 975R moet die ontberen, daarnaast zit er op de 975R ook een X-band, maar die zorgt in NL voor veel vals alarm! In de VS wordt ook anders gemeten en derhalve is de gevoeligheid van de antenne ook anders. Ik denk zeker dat de 975R een koopje is voor die 340 euro en dat je er veel plezier van zult hebben in NL, maar de 966R biedt nét iets meer (kost ook 450 euro meer natuurlijk....).

Jerry

#8
Ja, en ik heb zojuist op teletekst gelezen dat het per 01 oktober voorbij is met de pret!

Radarverklikkers zullen dan tot het verleden gaan behoren, want het gaat kennelijk niet alleen om het gebruik, maar ook om de verkoop van zulke apparatuur.  >:(

Het is duidelijk dat ze van de voorruit moeten verdwijnen. Mijn quintezz kan ik volgens mij onmogelijk anders gaan gebruiken. Weggegooid geld. Ik had echt gedacht dat de Wetgever niet zo ver zou gaan dit te gaan verbieden, omdat er in mijn beleving geen sprake is van belemmering van enig Opsporingsonderzoek van strafbare gedraging(en). ???

Jammer.

Jerry

Ultima

#9
Ze roepen dit al zes jaar !  en zonder succes...

Kijk even op //www.flitsservice.nl

Op de voorpagina staat er een stukje over...