Geen turbo, toch chippen? [LPG/LPI]

Gestart door Fokke 01.01.005, 12-08-2002 15:34:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fokke 01.01.005

Bij ca. 3500 toeren krijgt mijn GLT pas echt de geest en maakt een heerlijke tussenacceleratie mogelijk. Maar zou dat ook al bij bijv. 3000 rpm kunnen? Is het niet zo dat bij 3500 rpm de tweede klep van de brandstoftoevoer geopend wordt?

Het zou mooi zijn als dat iets kon worden vervroegd. Bestaat hier ook een chip voor? Wat voor effect heeft zoiets dan op het gedrag van de automaat? Reden waarom ik dat vraag, als ik nu bijvoorbeeld in Duitsland ca. 140kmh rijdt, en moet even van het gas af, is de auto daarna niet meer vooruit te krijgen. Kickdownen werkt dan ook niet meer, alleen met de hand terugschakelen, maar dat doe ik liever niet.

en nee, een handgeschakelde 850 is voor mij geen optie.

groeten,
Fokke

AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

Mellow_yellow

#1
Tweede klep?? Het is geen carburatiemotor....  ;) Ik denk dat jij de klep van de variabele inlaat bedoelt. Maar die zorgt er juist voor dat je onderin al meer koppel hebt. Zit die klep niet vast toevallig? Het is natuurlijk wel een multiklepper.

denkweb

#2
Tja, LPG heeft ook wat mindere aspecten...

Fokke 01.01.005

#3
p.s. ook op benzine is het probleem aanwezig. Ik heb een duitse zakenrelatie die ooit een nieuwe 850 automaat heeft gehad en hem om de reden die ik beschreef heeft ingeruild. Ik kan me niet voorstellen dat daar geen oplossing voor te bedenken is.

wie o wie.

groeten,
Fokke
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

Rene

#4
Misschien toch tijd voor een 850 met Turbo??
Zijn redelijk betaalbaar.

mitsupiet

#5
Ha die Fokke,
Ja hoor een LPG auto is ook te chippen.
Ik heb dit namelijk ook gedaan.
Er wordt dan een kastje bij de computer geplaatst zodat je de ontsteking kunt gaan beinvloeden via een laptop.
De onstekings afstelling van een benzine computer is eigenlijk helemaal niet goed om mee op gas te rijden.
Dit kun je dus aanpassen.
Het resultaat is dat de auto veel pittiger wordt en dat hij ook nog zuiniger gaat rijden.
Wat wil je nog meer.
wil je nog meer info mail me maar even.
Groetjes,Mitsupiet.

(we drinken er eentje op) ;D

Te hard geschrobt.......

volvoTon

#6
Zet deze info maar op het forum mutsipiet,er zijn volgens mij meer leden die deze informatie willen hebben
volvo Ton

volvoTon

#7
Sorry het moest MITSUPIET zijn. :-[ :-[
Koop dan toch ook een Volvo ;D
volvo Ton

mitsupiet

#8
Het volgende heb ik aan Frans Harkema geschreven n.a.v. de vraag of een GLT ook te chippen is.


Hallo Frans,
Ja hoor de GLT is ook te chippen.
Bij mij is er namelijk eerst een kastje (Unichip) in gezet om er op benzine meer vermogen uit te halen.
Het resultaat is dat ik nu ondanks de gas ventury die in de inlaat zit (bottelnek) meer vermogen heb dan af fabriek zonder ventury.
Je moet denken aan een vermogenswinst van ongeveer 15%.
Dus de 170 PK's zullen er dan 195 worden.
Dit komt doordat de Unichip het mogelijk maakt om de brandstof inspuiting en de ontsteking te optimaliseren voor jouw auto.
Dus niet een chip die is geprogrammeert voor een GLT,maar voor jou GLT.
Daarna hebben we nog een kastje er bij gezet om de ontsteking bij gas te optimaliseren.
Een speciale ventury (hand made) gemonteerd,en de verdamper "opgevoert".
Vervolgens de regelklep tussen verdamper en ventury helemaal verwijderd.
Het resultaat is dat mijn Galant nu op gas sneller is dan op benzine.Met name in de hogere toerentallen.
heb je nog vragen dan hoor ik het wel.

Groetjes,Mitsupiet.

P.S. Ik moet helaas zondag werken,veel plezier.  
  

Te hard geschrobt.......

Fokke 01.01.005

#9
Dus we drinken er wéér niet eentje op...

zie je in Utrecht !

groeten,
Fokke
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

mitsupiet

#10
Fokke,
Ik zal proberen op zondag te komen in Utrecht.
Er zitten wat maar's aan:
-Ik ben dan op vakantie in Zeeland.
-Ik heb dan een barbeque van de Mitsubishi club.
Aan de andere kant begin ik toch wel dorst te krijgen.

In ieder geval veel plezier zondag en drink er dan maar vast een op mijn gezondheid. :P
Groetjes,Mitsupiet.

Te hard geschrobt.......

Fokke 01.01.005

#11
Mitsupiet, je hebt weer wat gemist.

en LPi, dat IS me een bommetje... (even met de R van Jack mogen rijden, je weet wel...) René heeft nog steeds een smile van oor tot oor.

groeten,
Fokke
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

850 MASTER

het gaat mij over het volgende kheb een glt uit 92 met lpg, het gene waar ik al lang aan zit te denken is een chip maar nou heb ik gehoord of gelezen dat je niet kan chippen op gas? dus ik wil de al verouderde lpg installatie eruit laten halen! kijk nu heb ik geen lpg meer dus ik kan nu lekker gaan chippen?? maar is dat wel verstandig bij een glt uit 92 met bijna 250000km op de klok? of maakt dat niet uit? en als het wel wat uitmaakt waar moet je dan opletten als ik wil gaan chippen?

groeten tim
NIX IS ZO FIJN ALS SAMEN MET MIJN VOLVO ZIJN!

Guido_Smit

Nu je de gasinstallatie eruit gehaald hebt, weegt de auto al +/- 75 kg minder en moet hij al iets sneller zijn nu  ;D.

Roy V70R

Citaat van: 850 MASTER op 29-09-2003 17:23:35
het gaat mij over het volgende kheb een glt uit 92 met lpg, het gene waar ik al lang aan zit te denken is een chip maar nou heb ik gehoord of gelezen dat je niet kan chippen op gas? dus ik wil de al verouderde lpg installatie eruit laten halen! kijk nu heb ik geen lpg meer dus ik kan nu lekker gaan chippen?? maar is dat wel verstandig bij een glt uit 92 met bijna 250000km op de klok? of maakt dat niet uit? en als het wel wat uitmaakt waar moet je dan opletten als ik wil gaan chippen?

groeten tim



Tim, chippen op een non-turbo auto heeft weinig zin. :(
Bewaar liever het geld, en koop later een turbo versie.
8)




Groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R