SD2 Stage 3

Gestart door Johann, 14-05-2006 22:06:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johann

De kogel is door de kerk.

Na 9500 km met de nieuwe motor gereden te hebben heb ik eindelijk een besluit genomen betreffende hoe de motor nu z'n werk moet gaan doen.

Ik heb toch besloten voor de GT2871R te gaan na de ervaringen met de GT3071R op de V70R.
De reden is dat de GT3071R te laat op gang komt. Misschien was het meegevallen in de lichtere S70 maar met de lagere compressie van de motor en de toch wel iets langere opspoel tijd van de turbo dus toch maar voor de GT2871 gegaan.

Het verschil tussen deze twee turbo's zit 'm in het turbine wiel en huis. de GT2871 heeft een kleiner wiel, het turbine huis is hier op pasgemaakt maar heeft verder wel dezelfde specs als het huis van de GT3071. De compressor kan is volledig identiek.
Het resulttaat zal hoop ik zijn dat de turbo ongeveer 500 toeren eerder z'n werk gaat doen. Hij zal daarintegen ook eerder bovenin afvallen en waarschijnlijk ook iets meer spruitstukdruk laten zien. Ik hoop de ondergrens van 380 PK aan de krukas hiermee te kunnen halen. Heel misschien zit er 400 in maar daar gaan we voorlopig niet vanuit.

Het spruitstuk welke we gaan gebruiken heeft reeds dienst gedaan op de 400+PK '04 V70R. Het is een B5254Tx spruitstuk welke op de freesbank bewerkt is. De verhoogde flens is er af en de collector heeft de vorm van de GT turbine aansluiting gekregen. Verder zijn de onderste tapeinden voor de turbo van M8 naar M10 gegaan om de turbo beter te kunnen centreren op de flens. Ook de reeds aangepaste V70R olie retourleiding kan ik hergebruiken, de water leidingen en de olie aanvoer leiding  alsmede mijn, nog niet gepatenteerde  ::) , Forge CBV opzet.

In plaats van de op de V70R gebruikte externe 38mm Tial wastegate gaan we deze keer voor de ATP "Interne" wastegate met V-band aansluiting voor de downpipe. De wastegate actuator is een Forge type welke van een andere veer voorzien kan worden.

De downpipe zal een aangepaste S60T5 Ferrita pijp met metaal kat zijn echter volledig 3". Ook de uitlaat zal tzt volledig 3" worden.

Ben dit weekeinde begonnen om alvast diverse delen pas te maken op de oude "dummy" motor van de S70 welke qua maten identiek is aan de motor die nu in de auto zit.




Emiel

OMFG... ;D

Had het al verwacht...Johann kan niet stil zitten!
Heel heel heel erg gaaf man!

martijn.

Hehe, eindelijk.

Dat moest ook wel heb je zo'n dik blok en dan hang je er een haarfohn aan ;D

Ben benieuwd naar de resultaten.

BenC70ES

Ben heel benieuwd wat dit gaat geven...  ;D

Keep up the good work  8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Esveldt

Erg mooi om te zien en te lezen!

Paul

M a r c

Mooi man.

Had maar gezegd dat je zo'n zware Forge actuator nodig had, heb er hier nog 3 liggen....  :)

Wanneer draait ie?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Oele

Nice!  ;D

Leuk dat je weer wat onder handen hebt....

Dat wordt weer spullen!

Succes
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Zippo

Oud nieuws ;D

;)

Volgende week monteren.......

Johann

Citaat van: M a r c op 14-05-2006 22:54:31
Mooi man.

Had maar gezegd dat je zo'n zware Forge actuator nodig had, heb er hier nog 3 liggen....  :)

Wanneer draait ie?

Ik had deze nog liggen. Heb alleen nog een 0.5-0.7 bar veer nodig.

Ik hoop ergens September het meeste op de rit te hebben. Heel misschien eerder als de auto niet te lang uit de running hoeft.

M a r c

Citaat van: Johann op 14-05-2006 23:03:13
Citaat van: M a r c op 14-05-2006 22:54:31
Mooi man.

Had maar gezegd dat je zo'n zware Forge actuator nodig had, heb er hier nog 3 liggen....  :)

Wanneer draait ie?

Ik had deze nog liggen. Heb alleen nog een 0.5-0.7 bar veer nodig.

Ik hoop ergens September het meeste op de rit te hebben. Heel misschien eerder als de auto niet te lang uit de running hoeft.

Welke kleur veer is dat?  Heb die  ook nog een aantal liggen denk ik.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: M a r c op 14-05-2006 23:05:57
Citaat van: Johann op 14-05-2006 23:03:13
Citaat van: M a r c op 14-05-2006 22:54:31
Mooi man.

Had maar gezegd dat je zo'n zware Forge actuator nodig had, heb er hier nog 3 liggen....  :)

Wanneer draait ie?

Ik had deze nog liggen. Heb alleen nog een 0.5-0.7 bar veer nodig.

Ik hoop ergens September het meeste op de rit te hebben. Heel misschien eerder als de auto niet te lang uit de running hoeft.

Welke kleur veer is dat?  Heb die  ook nog een aantal liggen denk ik.

Goeie vraag.. Ik moet denk ik veer No. 8 hebben voor T3 actuator. Ik heb een gele en een groene veer meende ik.. (Of was het nu blauw en groen?  ::) )

Zal komende week wel even testen bij welke druk ie open gaat.

M a r c

Ik heb rood, geel en blauw liggen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JosS70

He Johann,

Super!!

Weet je ook wanneer de 2871R begint met spoelen. Ik dacht vanaf 2300.

Zijn er verder nog veel aanpassingen nodig?

Hoe werkt deze in verhouding met de 19T?

Als ik er eentje bestel dan wil ik graag weten of ik nog wat anders erbij nodig heb.

Mvg Jos


Eugene

aha, weer een super project ;D

keep us posted ;)

If it's not blown, it sucks...

Johann

Ondanks de domper met de motor gaat het project wel gewoon verder.

Sterker nog, ik moet wel verder want de 19T downpipe is verkocht... ;D

Ik heb een proefopstelling gemaakt met een blok welke ik nog heb staan, heb hier de KKK-19TDP opzet op gezet en een soort van pasmal van gemaakt. Vervolgens de boel er af en de GT2871 er op.

Een nieuwe katloze 18T Downpipe hebben we moeten onthoofden er hier is dan de V-band ring opgelast.
TZT zal hier nog een Kemira metaal kat in gelast worden trouwens.