Motorgekken ?!?!?!?!

Gestart door Paco, 06-03-2003 00:34:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tom480

- R1200GS -

Snellebaksteen

Mooi ding inderdaad. En ook nog lekker comfortabel.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

Ik heb eindelijk eens tijd gevonden om een filmpje in elkaar te knutselen waarin ik met mijn zijspan wat rondjes rij. Er wordt me vaak gevraagd hoe zo'n flexibel zijspan nou rijdt, nu kan ik laten zien dat het heel gemakkelijk is.
https://www.youtube.com/watch?v=KLbPK-Rvox0
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

big ben

Citaat van: Snellebaksteen op 01-03-2019 11:43:36
Ik heb eindelijk eens tijd gevonden om een filmpje in elkaar te knutselen waarin ik met mijn zijspan wat rondjes rij. Er wordt me vaak gevraagd hoe zo'n flexibel zijspan nou rijdt, nu kan ik laten zien dat het heel gemakkelijk is.
https://www.youtube.com/watch?v=KLbPK-Rvox0

Wat ontzettend gaaf gemaakt  :eusa_clap: :eusa_clap: 8) 8)

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

san

Gaaf!Dat "koordje" aan de achterzijde van de zijspan waar dient dat voor en je niet bang dat je ergens achter blijft steken?

Snellebaksteen

Dat is de kabel voor de stroomvoorziening. Daar brand m'n achterlichtje en remlicht door.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Vulk


gero

Citaat van: Snellebaksteen op 01-03-2019 11:43:36
Ik heb eindelijk eens tijd gevonden om een filmpje in elkaar te knutselen waarin ik met mijn zijspan wat rondjes rij. Er wordt me vaak gevraagd hoe zo'n flexibel zijspan nou rijdt, nu kan ik laten zien dat het heel gemakkelijk is.
https://www.youtube.com/watch?v=KLbPK-Rvox0
Wat een rijkunst :eusa_clap: Zijspan rijden, ik heb het nooit gedaan, wel gehoord dat je het niet zomaar doet.
Ik zie mij al rijden met  Lara (Duitse Herder)naast me.

Snellebaksteen

Een normaal zijspan is een starre constructie waarbij de motor niet meer plat door de bocht kan en waar je dus heel hard moet werken om de combinatie door de bocht te krijgen.
Toen ik begon met nadenken over een zijspan was ik er al vrij snel achter dat ik dat niet wilde. Ik ben dus gaan zoeken naar andere oplossingen.
Ik kwam wat fotootjes van een flexibel zijspan tegen, dat sprak mij veel meer aan.
Na wat praten met professionele zijspan bouwers die me in eerste instantie allemaal afraden om dit te gaan doen kreeg ik wat basis tips waarmee ik aan de slag ben gegaan.
Ik heb eerst een prototype gebouwd aan m'n ouwe Suzuki waarmee ik een jaar rond gereden heb, heel veel aan veranderd heb, heel veel van geleerd heb en daarna heb ik deze combi gebouwd.

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

RoelNL

Citaat van: Snellebaksteen op 01-03-2019 11:43:36
Ik heb eindelijk eens tijd gevonden om een filmpje in elkaar te knutselen waarin ik met mijn zijspan wat rondjes rij. Er wordt me vaak gevraagd hoe zo'n flexibel zijspan nou rijdt, nu kan ik laten zien dat het heel gemakkelijk is.
https://www.youtube.com/watch?v=KLbPK-Rvox0

Zo kun tenminste nog enigszins plat door de bochten. Beter dan rechtop door de bochten :-)
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Snellebaksteen

Dit topic maar weer eens omhoog schoppen.
Het eerder geplaatste filmpje van m'n zijspan heeft afgelopen jaar de aandacht getrokken van Nederlands meest bekende Youtuber, Enzo Knol. Die vroeg of hij eens op mijn zijspan mocht rijden. Aangezien ik niet de moeilijkste ben, vond ik dat geen probleem.
Het heeft een best grappig filmpje opgeleverd:
https://youtu.be/ydjgpKnEQKU
En ik heb dus in zijn 700pk sterke Jeep rondgeknort.

Nog meer motornieuws: Ik heb een nieuw stuk speelgoed gekocht:



Een BMW K1200r. 163pk, 127Nm, ESA, integrale ABS, handvatverwarming, rembekrachtiging, quickshifter en speciale lichtgewicht wielen.

Ik denk dat ik me hiermee wel kan vermaken...



Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

gero

mooi ding, denk aan je rijbewijs :police:

tom480

Vetjes! Hoe rijd ie?
- R1200GS -

Snellebaksteen

Het rijdt fantastisch. Het is een lange motor waardoor er veel ruimte is, door de speciale voorvork (Hossack) stuurt hij toch licht, ook in korte bochtjes.
Het motor karakter is tweeledig, onder de 4000 toeren is hij beresterk maar heel lineair, daarboven wordt hij exponentieel sterker waardoor je armen er bijna vanaf getrokken worden. Heerlijk en verslavend, het motor geluid veranderd ook, van braaf donker en beschaafd  naar huilend agressief.
De wind bescherming is opvallend goed, ook bij 180 blijft het gebulder en de druk op het bovenlijf binnen de perken.
De acceleratie is echt heel extreem. Van 0 naar 100 in 2,8 seconden en van 100 naar 200 in 5 seconden. In welke versnelling je ook rijdt, altijd begint hij direct te sleuren.
De remmen zijn waanzinnig. Met 2 vingers remmen geeft een vertraging zo groot dat je ogen door je vizier naar buiten willen zonder dat er ook maar een spoortje van instabiliteit ontstaat.
De banden hebben het echt heel zwaar...
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.