Weer apk gekeurd voor een jaar!!

Gestart door hertog850, 02-02-2006 17:20:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hertog850

Gister mijn 850 GLT voor de APK gebracht en een grote beurt leek me ook wel een goed idee al was het alleen maar op het service lampje te laten resetten. Van de onderhoudshistorie wist niemand mij iets te vertellen., zodat ik niet wist wat me te wachten stond en vreesde het ergste. Maar het was een Volvo dus wat kon me gebeuren??
Het schokkends was een nieuwe oliedop ring en een voor de APK afgekeurde band. En voor alle zekerheid ook maar uitgelijnd. Totale kosten € 520 en ik kan er weer een jaar tegen.

elmarconi

Ik wil geen pretbreker zijn maar ik vind dat nog een redelijk fors bedrag als je erbij verteld dat er niks schokkends aan de hand was. Ter vergelijk, APK + filterwissels, 5.8l 5W40 volsyntheet (auw...), nieuwe accu, uitlijnen en nog wat klein materiaal was ik voor 350 klaar.
Aan de andere kant, als dat de kosten zijn om weer een jaar te karren, heb je een koopje.
--
Autogas Inside . . .

The Saint

Kun je moeilijk zeggen hoor, of het veel of weinig is. Je hebt het service lampje laten resetten. Bij de dealer neem ik dan aan? Dan zijn de uren aan de prijzige kant (en ik zeg hiermee niet dat dit onlogisch is..). Nog een nieuwe band etc. Kan aardig oplopen hoor!

Plus BTW, kassa!

Anyway, zoals elmarconi zegt, als je hier weer een jaar mee vooruit kan dan heb je een koopje  :D

The Saint, die vindt dat het tijd wordt voor het 6% tarief  ;)
No shirt no shoes, no pinball

855-Champagne

Ik was eergisteren klaar voor 40€ apk kosten ;D

thuur

Citaat van: 855-Champagne op 02-02-2006 22:11:20
Ik was eergisteren klaar voor 40€ apk kosten ;D

Vorig jaar 27,50, dit jaar nog minder ;D


Gr ;)

Claudia

Citaat van: thuur op 02-02-2006 22:26:24
Citaat van: 855-Champagne op 02-02-2006 22:11:20
Ik was eergisteren klaar voor 40€ apk kosten ;D

Vorig jaar 27,50, dit jaar nog minder ;D


Gr ;)


En de volgende kreeg zeker geld toe! ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

elianmars

Mannen (en vrouwen, natuurlijk), het kan altijd goedkoper, maar de wagen is nu (als het goed is) weer helemaal in orde.

Grote beurt gekregen, helemaal nagekeken en een APK voor een jaar. Dat is toch gewoon een lekker gevoel?

Nou dan....  ;)

onnaj

Vandaag de auto weer opgehaald bij de monteur voor de keuring, nadat ik een kleine 260 euro heb afgerekend.

Wat vervangen is:

- Stofhoes rechtsvoor
- Fuseekogel rechtsvoor
- handremmechanische (het mechanisme had ik zelf liggen dus zit niet bij de € 260 in)
- zekeringetje voor de sigarettenaansteker
- een aantal lichtjes
- wat klein materiaal en arbeidsloon

Al met al viel het erg mee. De monteur en de apk meester hadden zich erover verwonderd dat het ding nog in zo'n goede staat was na 385.000 lpg kilometers....tsja wa zal ik zeggen...Volvo hè!!

Toch zal de Volvo halverwege of eind dit jaar plaats gaan maken voor een andere auto. Ik wil toch graag gaan dieselen, misschien wordt t wel een S70 tdi, maar ik neig toch ook erg richting een Alfa 156 1.9 JTD. Vind dat gewoon een schitterende auto, hij is, zeker voor een alfa ook erg betrouwbaar en de JTD motoren zijn zeer fijne motoren.

Tot die tijd ga ik nog lekker genieten van me roffel!! Ik geniet elke dag dat ik ermee rijd!

Gmid

Mocht je voor die alfa gaan, neem GEEN automaat. Die ding zijn gewoon te brak voor woorden. Die alfa's zijn gewoon lekker sportwagens, maar wil je echt luxe, dan zou ik toch voor die volvo gaan. Ach ja. het heeft allebei z'n charmes.
Volvo C30 '12

Eugene

Alfa's blijven vergeleken met Volvo's gewoon onbetrouwbare probleem auto's. Ze zijn stukken verbeterd tov vroeger, maar vergelijken met een Volvo is er niet bij ;)

Ik zou mooi voor een S70 TDi gaan

If it's not blown, it sucks...

onnaj

ik ga ze ook zeker niet vergelijken met een Volvo...dat is appels met peren :D

Ik vind t design van die Alfa's ook errug mooi en heel veel trekkracht vanaf 1500 toeren al zo'n 1,9 JTD'tje dat is toch wel heerlijk.

Jeroentjuh

Ik zou ook voor een mooie S70 TDi gaan en die dan gewoon laten chippen, trekkracht genoeg.... ;D

Gmid

Neem je ze toch gewoon allebei....  ;D
Volvo C30 '12

R.Bijl

Citaat van: eugene op 09-03-2006 23:15:12
Alfa's blijven vergeleken met Volvo's gewoon onbetrouwbare probleem auto's. Ze zijn stukken verbeterd tov vroeger, maar vergelijken met een Volvo is er niet bij ;)

Ik zou mooi voor een S70 TDi gaan

mijn schoonpa heb zòn pakhuis en elke keer als hij voor een beurt of onderhoud weg is geweest schrikt hij zijn eigen de t*r*ng als hij de rek.krijgt en draag armen die kan je dan ook wel op voorraad leggen!

als ik je mag adviseren:ga lekker voor die s70 tdi
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

@®-

Een Alfa 156 is zeker een hele mooie auto. Technisch vindt ik het niet echt hoogte punten maar ik zou zeker als je dan toch voor zo'n wagen zou gaan toch eerder kijken naar een 2.4 JTD dat is veel leuker om mee te rijden.

Met een S/V70 TDi heb ik nog nooit gereden wel met een 156 1.9 JTD en een 2.4 JTD en dan is zo'n 2.4 JTD wel een spannende auto om mee te sturen.