Weer apk gekeurd voor een jaar!!

Gestart door hertog850, 02-02-2006 17:20:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GeertG

Het is dat het formuliertje weer binnen is, maar het was dan wel niet zo snel geregeld.... :-\
Dat dat stangetje waar de (volkomen gave  :D) uitlaat aan ophangt niet meer heel stabiel uitzag was snel verholpen door een uiterst handig iemand  ;).
Maar de rechterlamp sputterde lang tegen. Links was al twijfelachtig maar rechts niet goed. Blijken aardig dure dingen te zijn maar voor de APK even een paar straten verderop de goocheltruck uitgehaald. Terug bij garage bleek die ook al niet bijster goed. Volgende keer zeer zeker niet meer goed. Dus even afmelden en klaar................ :-X Wat bleek: Steekproef !  :-\ samen met andere auto ter plekke.
Even uurtje in spanning maar de keurmeester had waarschijnlijk zijn werkdag al afgesloten en vond het nog toelaatbaar (terwijl de andere auto niet werd bekeken  ::)).

Wat even tussendoor binnen 2 uurtjes was gepland werd dus een lange middag, maar hij mag wel weer (de rest was overigens prima !).
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Eugene

Hoe bevalt de koplamp? ;D

Ik merk in elk geval geen verschil....




p.s. had je de PM nog gekregen?

If it's not blown, it sucks...

GeertG

Citaat van: eugene op 12-05-2006 11:43:28
Hoe bevalt de koplamp? ;D

Ik merk in elk geval geen verschil....


Aangezien ik nu nog even met een 'T-5' koplamp rij heb ik vrijdagnacht op de terugweg van een feestje maar eens 'T-5' snelheden gereden  ;D

Overigens zie ik even veel/even weinig  :D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Eugene

Citaat van: GeertG op 15-05-2006 07:58:27
Citaat van: eugene op 12-05-2006 11:43:28
Hoe bevalt de koplamp? ;D

Ik merk in elk geval geen verschil....


Aangezien ik nu nog even met een 'T-5' koplamp rij heb ik vrijdagnacht op de terugweg van een feestje maar eens 'T-5' snelheden gereden ;D

Overigens zie ik even veel/even weinig :D

hahaha,

Ik heb het glas aan de binnekant van de koplamp eens schoongemaakt. Nu is er toch wel verschil te zien tussen de 2 ;)

If it's not blown, it sucks...

GeertG

Citaat van: eugene op 15-05-2006 12:54:06
Citaat van: GeertG op 15-05-2006 07:58:27
Citaat van: eugene op 12-05-2006 11:43:28
Hoe bevalt de koplamp? ;D

Ik merk in elk geval geen verschil....


Aangezien ik nu nog even met een 'T-5' koplamp rij heb ik vrijdagnacht op de terugweg van een feestje maar eens 'T-5' snelheden gereden ;D

Overigens zie ik even veel/even weinig :D

hahaha,

Ik heb het glas aan de binnekant van de koplamp eens schoongemaakt. Nu is er toch wel verschil te zien tussen de 2 ;)


En nu zie je nog méééér door de mijne ?  ;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Joris_Scholte

Vandaag, bijna een maand te vroeg, en maar goed ook, de R naar de dealer voor de APK gebracht. Goede nieuws is dat ze het nog steeds een geweldig mooie en nette auto vinden. Maar ja, dat mocht niet verhinderen dat ie voorlopig niet door de APK komt....
Afkeurcodes 303 en 801. 303 is dat de uitlaat niet gasdicht is; eigen schuld, ik moest zonodig een sportuitlaat...
801 is iets ernsitger, een remleiding links achter is beschadigd. Geen idee hoe t kan, maar er moet wel wat aan gedaan worden. 31 mei herkeuring.
Het hele jaar de R in de maand

Eugene

Citaat van: GeertG op 15-05-2006 12:58:27
Citaat van: eugene op 15-05-2006 12:54:06
Citaat van: GeertG op 15-05-2006 07:58:27
Citaat van: eugene op 12-05-2006 11:43:28
Hoe bevalt de koplamp? ;D

Ik merk in elk geval geen verschil....


Aangezien ik nu nog even met een 'T-5' koplamp rij heb ik vrijdagnacht op de terugweg van een feestje maar eens 'T-5' snelheden gereden ;D

Overigens zie ik even veel/even weinig :D

hahaha,

Ik heb het glas aan de binnekant van de koplamp eens schoongemaakt. Nu is er toch wel verschil te zien tussen de 2 ;)


En nu zie je nog méééér door de mijne ? ;D

je weet niet wat je ziet :P

If it's not blown, it sucks...

Freulig

Vandaag weer ge-apk't.
En weer niets aan de hand...
Sinds ik Volvo's heb, is er nooit meer iets met APK-keuringen. Nu inmiddels 7 jaar.. Dat was vroeger wel anders.

Kunnen we -in verband met de "Administratieve Lastenverlaging voor burgers", een plan van de overheid, niet besluiten dat bezitters van echte auto's hun APK eens in de 2 jaar mogen uitvoeren ?

Wie weet...
Heeft iemand Balkenende nog gezien in de oude open Bentley, geheel verwaterd en beslagen ?

)()()sT

Citaat van: Freulig op 21-08-2006 18:37:01

Heeft iemand Balkenende nog gezien in de oude open Bentley, geheel verwaterd en beslagen ?


;) :)

Ik moet morgen ook weer op APK; neem toch wel aan dat het goed zit  ::) ;)

flap

hij genoot zichtbaar ondanks het weer :)

Derks

Citaat van: Freulig op 21-08-2006 18:37:01
Heeft iemand Balkenende nog gezien in de oude open Bentley, geheel verwaterd en beslagen ?




Ik heb nu al twee keer een afkeur meegemaakt, een keer met de 850 ; nummerplaat niet intact :-\

En een keer met de v70, 5000 km na een grote beurt zat er meer dan zoveel mm (leken wel centimeters) speling op het.......( weet de naam niet meer maar het was een soort kogelgewricht waar het rechtervoorwiel aan vast zat, het werd getest door aan het wiel te rukken terwijl hij vrij hing, duidelijk he ;D)


gr derks

elianmars

Onze 850 werd afgekeurd op de lampjes van de richtingaanwijzers aan de achterkant. Gaven te wit licht (de oranje laag was losgelaten)........

Er zijn uiteraard direkt goede lampjes ingedraaid, maar op zo'n pietluttig dingetje kan je wagen al worden afgekeurd.......  ::)

MaxieS70

Citaat van: elianmars op 22-08-2006 01:04:25
Onze 850 werd afgekeurd op de lampjes van de richtingaanwijzers aan de achterkant. Gaven te wit licht (de oranje laag was losgelaten)........

Er zijn uiteraard direkt goede lampjes ingedraaid, maar op zo'n pietluttig dingetje kan je wagen al worden afgekeurd.......  ::)

Hier zijn ze zo vriendelijk om er meteen nieuwe lampjes in te zetten, dat is in engeland wel anders. Daar keuren ze hem af en mag je een nieuwe afspraak maken....

In nederland hangt het er ook vanaf waar je je auto laat keuren, ik heb een keer bij een apk keuring gestaan bij een garage die een mercedes diesel effe in tien minuten door de apk gooide, roetmeting ging als volgt:
raam open
kop uit het raam
volgas
garage muur nog wit? Ja, goedgekeurd  :P

Ik weet niet of dat de normale gang van zaken is maar ik vond het in iedergeval een aparte gewaarwording  :P

Gmid

Maakt natuurlijk wel een verschil of je je auto bij zo'n "apk-fabriek" laat keuren, of gewoon bij je eigen garage. Bij je garage waar je altijd komt zullen ze heus wel even de moeite nemen om een nieuw lampje in te draaien, of iets anders te vervangen. De meesten doen zelfs eerst een on-officiele voorkeuring. Gewoon een lijstje met punten die gefixed moeten worden voor de APK. Belletje naar klant, repareren, en dan pas APK afmelden.

Niks afkeuren.
Volvo C30 '12

mehn

De mijne is tot nu toe elk jaar afgekeurd op de draagarmen ::)

Benieuwd wat er in oktober weer uitkomt

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: