Weer apk gekeurd voor een jaar!!

Gestart door hertog850, 02-02-2006 17:20:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

)()()sT

Mooi!
Ik denk alleen niet dat het een rollenbank was, maar een hefbrug  ;D

jopie850

voor de hefbrug is een rollerbank waar eerst met de voorwielen de remmen getest worden en daarna met de achterwielen

hoe dat ding precies heet weet ik niet, voor mij is het een rollerbankje

groetjes Joop

Teddy81

Het is een remmentestbank.

Maar leuk dat je auto zo ineens goedgekerud is. Veel plezier ermee! ;)

)()()sT


jopie850

Badjou APK Keuringen in Voerendaal

lekker kortbij en zonder afspraak binnen

groetjes Joop

)()()sT

Ah ja, een goede vriend van me (met garagebedrijf) gaat daar ook altijd.
Ik ga altijd naar een garage in het dorp van een welbekende forummer. Als je dan belt, en je zegt dat je een vriend van 'm bent is het eerste wat ie zegt: "aaah, je hebt vast een Volvo 850 of *70?"  ;D ;D

Superpippo

#486
Vandaag mijn Volvo 850 voor grote beurt en APK gebracht, helaas niet door APK heen gekomen...to do lijst:

- nieuwe distributieriem
- nieuwe remschijven achter
- nieuwe remschijven voor
- zit scheur in uitlaat-spruitstuk, dus vervangen

Hij is uit 1996, slechts 208.000 op de teller en rijdt verder prima (en OK, de remmen piepten de laatste tijd inderdaad steeds harder ;-)). Garage denkt dat het tussen 1000 en 1500 euro gaat kosten om 'm weer helemaal goed te krijgen (+/- 2 dagen werk)

Ik denk eraan om het gewoon te laten fixen, als het een beetje meezit rijd ik dan weer een ton probleemloos. En ik heb gewoon geen tijd om nu snel een jongere tweedehands Volvo (V70 bijvoorbeeld) te zoeken.

Wat is jullie advies? Enne, ik ben zelf geen monteur/klusser dus moet het bij een vakman laten doen ;-)

-D©©©L-

Citaat van: Superpippo op 23-04-2010 21:24:53
Vandaag mijn Volvo 850 voor grote beurt en APK gebracht, helaas niet door APK heen gekomen...to do lijst:

- nieuwe distributieriem
- nieuwe remschijven achter
- nieuwe remschijven voor
- zit scheur in uitlaat-spruitstuk, dus vervangen

Hij is uit 1996, slechts 208.000 op de teller en rijdt verder prima (en OK, de remmen piepten de laatste tijd inderdaad steeds harder ;-)). Garage denkt dat het tussen 1000 en 15000 euro gaat kosten om 'm weer helemaal goed te krijgen (+/- 2 dagen werk)

Ik denk eraan om het gewoon te laten fixen, als het een beetje meezit rijd ik dan weer een ton probleemloos. En ik heb gewoon geen tijd om nu snel een jongere tweedehands Volvo (V70 bijvoorbeeld) te zoeken.

Wat is jullie advies?

Andere garage nemen. tot 15.000 euro voor reparatie begroten is waanzin.

cas

ja, vind ik ook wat duur.... haha.... remmerij lekker zelf doen. stelt niets voor. uitlaatspruitstuk, KAN evt ook nog wel zelf, meteen je carterventilatie meepakken!! 

distri, heeft maatje van me vandaag laten doen bij een dealer voor 650.  ( is dat een apk punt dan??)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Herminator

Vast een typvout. zal wel 1000 / 1500 moeten zijn.

cas

Citaat van: Herminator op 23-04-2010 21:36:46
Vast een typvout. zal wel 1000 / 1500 moeten zijn.

zou je denken?  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

NibbeNabbe

Gewoon een gevalletje van een nul teveel????

1000 tot 1500 lijkt mij eerder logisch...


pwassink

Citaat van: Superpippo op 23-04-2010 21:24:53
Vandaag mijn Volvo 850 voor grote beurt en APK gebracht, helaas niet door APK heen gekomen...to do lijst:

- nieuwe distributieriem
- nieuwe remschijven achter
- nieuwe remschijven voor
- zit scheur in uitlaat-spruitstuk, dus vervangen

Hij is uit 1996, slechts 208.000 op de teller en rijdt verder prima (en OK, de remmen piepten de laatste tijd inderdaad steeds harder ;-)). Garage denkt dat het tussen 1000 en 15000 euro gaat kosten om 'm weer helemaal goed te krijgen (+/- 2 dagen werk)

Ik denk eraan om het gewoon te laten fixen, als het een beetje meezit rijd ik dan weer een ton probleemloos. En ik heb gewoon geen tijd om nu snel een jongere tweedehands Volvo (V70 bijvoorbeeld) te zoeken.

Wat is jullie advies?

Als mijn garage me zou zeggen dat het tussen de duizend en vijftienduizend euro ging kosten
ging ik serieus twijfelen aan hun inschattingsvermogen, maar dat zal wel een typfout zijn ?

Verder is het hoogst ongebruikelijk om wel de remschijven maar niet de remblokken te vervangen, ok das niet de hoofdprijs
maar toch.

Geen idee hoe handig je zelf bent, maar die standaard remmerij is nu niet echt rakettechniek, staat ook wel goed omschreven hier.

Vwb dat spruitstuk, kan vaak ook wel gelast worden, enige wat er niet bijstaat is de reden dat hij gescheurd is,
vaak is dit te wijten aan een of meerdere defecte motorsteunen waardoor t blok teveel kan bewegen.


keuzes kan niemand voor jou maken, doe je een paar dingen zelf, dan kan het wel meevallen.
Overweging  die je kan maken is wil je hiermee verder, en hoeveel ben je in elk geval kwijt voor een andere wagen
en dan weet je ook nog niet wat daar de verassingen van zijn.  :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

cas

zou een andere waggel afraden, iedereen zegt, en ik kan het ook beamen, dat als je een andere auto koopt, je gewoon al 1000 tot 1500 euro kan reserveren voor wat onderhoud en iets persoonlijke veranderingen.

zit je op het zelfde. gewoon doen, maar een vaste prijs afspreken is misschien wel fijn. kijk of je het voor 1100 euro kan doen. dan zit je netjes als je geen vuile handen wilt.

( is en blijft een mening natuurlijk he) 

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

HanV70

Vreemd bedrijf, distributieriem is toch geen apk eis.