Weer apk gekeurd voor een jaar!!

Gestart door hertog850, 02-02-2006 17:20:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jan piet

Die van mij mocht tot 6 mei doorrijden, maar logeert al een paar dagen in een duur hotel....

compleet koelsysteem is ongeveer vervangen inclusief een koppakking.... dan hebben we nog een probleem met 4% CO, nieuwe draagarm, beurtje enz. Morgen is ie klaar  :eusa_dance:
maar zal weer een beste rekening worden.....
Gr,JP

Freakybaby

Citaat van: pwassink op 28-04-2010 21:36:34
Citaat van: haasje op 28-04-2010 21:33:11
Nee, fanmail krijg je tegenwoordig automatisch (vraag maar aan Freek). Ik geloof 4 controle momenten per jaar (en dus ook 4 herinneringen uit Leeuwarden per jaar)

Met een boete erin waarvan je als je slim shopt bij vele bedrijven een paar maal apk had kunnen laten doen, inclusief koffie .. ;)

90 euro, zal dus tegenwoordig 96 zijn incl administratiekosten. Regeistercontrole wordt 3 keer per jaar gedaan. In de tijd dat ik geen APK had ben ik een paar keer geflitst, een paar keer staande gehouden, en 2 keer op alcohol gecontroleerd. Nooit anders dan bij de registercontroles een boete gehad, en toen ik een aanrijding veroorzaakte. Bij die aanrijding alleen omdat ik mijn groene kaart niet mee had en dus opgevraagd werd. Verzekering doet ook niet moeilijk, terwijl daar veel spookverhalen over zijn.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

blauweroffel

Citaat van: elianmars op 28-04-2010 21:57:02
Citaat van: -D©©©L- op 28-04-2010 21:51:57
Citaat van: blauweroffel op 28-04-2010 21:26:31
Mijn V70 had op 14 april gekeurd moeten worden, maar door drukte is het er niet van gekomen.
Hoe veel speelruimte is er eigenlijk na het verlopen van de datum?

Je mag twee maanden min 1 dag voor de vervaldatum keuren met behoud van keurdatum.
De nieuwe APK goedkeur is dan dus geldig tot dezelfde dag/maand als de oude zou verlopen.
In jou geval had je dus kunnen keuren vanaf 15 februari en ben je nu 10 weken "over tijd".  





Jup. Ruim de tijd ervoor gehad, dus. Ik heb Roetmobiel ook twee maanden "te vroeg" laten keuren.

Maar m'n " nieuwe" wagen heb ik gekocht met verlopen apk. Na de koop direct een afspraak gemaakt en drie dagen (met weekend er tussen, dus eigenlijk maar één werkdag) later stond-ie bij de garage.

Hopelijk gaat 't goed met blauweroffel en komt er geen boete binnen  :eusa_pray:

Ik gok er maar op, tot nu toe heeft gokken bij de staatsloterij ook niets opgeleverd ;D
en komt er toch een boete, koop ik alsnog een staatslot

Bedankt voor de reacties (en medeleven)

BR

jan piet

Nou, de klap is binnen: € 1993,36  :o
Koppakking inclusief alle pakkingen en keerrringen, radiateur, lambdasonde, thermostaat(was al van januari, doen ze standaard bij deze reparatie), groene dop expansievat, 2 draagarmen, lichtschakelaar, ruitenwissers, enz. Daarnaast een hoop gezeur van vorige eigenaar weggewerkt, maar ik mag weer even!
Gr,JP 8)

UserID6342

Het is natuurlijk wel een vreselijke pak geld, maar je weet nu wel wat je hebt.  En ik denk persoonlijk dat dat meer waard is als die 2 rooien.  Hoe hard het ook moge klinken.

Als je zeker weet dat de rest van de auto in perfecte staat is, kun je er nog jaren mee vooruit en maakt het dan ook niet zoveel uit.  Als je hierover twijfels hebt, had je beter een andere auto kunnen kopen voor dat geld.

jan piet

Citaat van: Dirk342 op 29-04-2010 13:40:22
Het is natuurlijk wel een vreselijke pak geld, maar je weet nu wel wat je hebt.  En ik denk persoonlijk dat dat meer waard is als die 2 rooien.  Hoe hard het ook moge klinken.

Als je zeker weet dat de rest van de auto in perfecte staat is, kun je er nog jaren mee vooruit en maakt het dan ook niet zoveel uit.  Als je hierover twijfels hebt, had je beter een andere auto kunnen kopen voor dat geld.

Met het eerste stuk van je reactie ben ik het dus helemaal eens!  ;D Met de laatste 16 woorden niet!  :eusa_snooty:
Want nu heb ik tenminste een echt betrouwbare auto, en als ik een andere koop begin ik van voren af aan.... :eusa_shhh:
Gr,JP ;D

why-not

Net ook weer gekeurd :) , alleen een remslangetje linksvoor vervangen.
was nog best een klusje want ik draaide van het metalen leidingkje de zeskant verrot :eusa_wall:.

UserID6342

Citaat van: jan piet op 29-04-2010 14:07:54
Citaat van: Dirk342 op 29-04-2010 13:40:22
Het is natuurlijk wel een vreselijke pak geld, maar je weet nu wel wat je hebt.  En ik denk persoonlijk dat dat meer waard is als die 2 rooien.  Hoe hard het ook moge klinken.

Als je zeker weet dat de rest van de auto in perfecte staat is, kun je er nog jaren mee vooruit en maakt het dan ook niet zoveel uit.  Als je hierover twijfels hebt, had je beter een andere auto kunnen kopen voor dat geld.

Met het eerste stuk van je reactie ben ik het dus helemaal eens!  ;D Met de laatste 16 woorden niet!  :eusa_snooty:
Want nu heb ik tenminste een echt betrouwbare auto, en als ik een andere koop begin ik van voren af aan.... :eusa_shhh:
Gr,JP ;D
Hahahaha, je weet toch zeker dat je nu een betrouwbare, goede auto hebt ?  Dus het klopt precies ;D

Henkie P

Auto is er ook weer door na nu 400268 km, geeeeeeen probleem, gelijk gedaan met een grote beurt

SnoobyDoo

Na enkele tips van het forum vandaag voor de keuring....

Lampje van het knipperlicht linksvoor moest worden vervangen bij mijn bolide uit 1993.... verder probleemloos!



Richie: All right! Take it easy you bitch! I mean, Your Bitchness..I mean Lady Bitch of, oh God Eddie, what do you call them? Eddie: Jugs, what do you call em?

JustGurt

Hoerza na 4 maanden te laat de mijne ook weer door. Grrotste probleem was de ABS waar niemand uitkwam (en nu nog een storing geeft bij een noodstop).
Bruijns er niet uitgekomen, Volvo dealer in Enschede niet uitgekomen. Maar Garage Tosun, daar hebben ze gezien dat de signaleringsring aan de beide homokyneten aan gort waren Hulde voor ze  :eusa_clap: :eusa_clap:.
Nu weer een jaartje de tijd om te zoeken.

rspddcnl

okk weer APK voor een jaar.

160 euro.

APK+2nieuwe aandijfasrubbers rechter kant plus montage.

Gr. rene

rifwachter

Gisteren de R weer voor de jaarlijkse apk gehad, de dealer heeft niets kunnen vinden wat niet goed zou zijn  :eusa_dance:

Wel even gelijk de 6 lampjes van de klokkenwinkel laten vervangen, die van de brandstof brande niet meer.

4*12256, en 2*989806

Wel een opmerking, wel weer veel gereden dit jaar......940 kilometer......

tja, het is een echte hobby volvo

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

850estatetdi

mijn auto mag ook weer een jaar verder, voor apk alleen een draagarm en aandrijfhoes moeten vervangen maar gelukkig kon ik dat zelf daar gelijk doen. wel een min puntje was het roete

volvobug

Gisteren 45 eurootjes afgetikt voor de APK en kan weer een jaar, geen problemen. Maar die heb ik ook voorkomen door eerst zelf de draagarmen en buitenste aandrijfashoezen te vervangen  8)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.