Ramen tinten

Gestart door CeeBee, 03-05-2006 20:29:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcelV70R

Citaat van: M a r c op 10-11-2006 18:11:25



da's het nadeel van goedkope folie's. die laten lijmresten achter.  de duurdere folie's kun je er aftrekken zonder dat er een spoor achterblijft

dat is zeker zo ja,
maar ik zou het er alleen ff tijdens de vakantie naaar spanje erop doen
maar vond het wel stoer staan.
alleen nu het al zo gauw donker is vindt mijn vrouw
het niet meer zo prettig met achteruit rijden, zicht is idd wat minder.
maar als ik weer wat €€€ over heb :eusa_whistle: laat ik het professioneel doen!!

Marcel

M a r c

Je hebt toch ook van dat electrostatische spul? Dat 'zuigt' zich vast aan de raam als een warme sok aan een panty  ;D en zorgt voor halvering van de zoninstraling.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

@®-

Ik heb in mijn vorige auto dat elektrosatische spul gehad.

Het voordeel is dat je het erop kan doen zonder bubbel en dat het rekbaar is, dus je ziet er niets van. En het is er zo af te halen zonder dat er iets achter blijft.
Nadeel is dat er niet goed doorheen te kijken is, het is een beetje waterig om er doorheen te kijken (een beetje of je te veel gezopen hebt).

hpetak

Citaat van: Derks op 10-11-2006 18:46:06
Mooi is dat he, HPETAK vraagt waar je je ramen kunt laten blinderen/coaten, vervolgens gaat het halve topic erover hoe je het er weer van af krijgt ;D


gr derks

Valt mij ook op!!;D ;D,  (je mag ook Hans zeggen).

marcelV70R

nou ik heb de zooi eraf hoor!!!
heb het uiteindelijk met thinner gedaan.
was al begonnen met thinner op een doek, maar dat werkte niet.
heb uiteindelijk de thinner in een oude fles van glassex gedaan
en voorzichtig op de ruit gesproeid.
ff in laten werken en er kwam idd iets af dat op snot leek.
kreeg zelfs een tip van mn dochter om die "snot" van het raam af te krijgen
met een (oud) bankpasje haalde je het er relatief makkelijk af.
ben met de 3 ramen toch gauw 2uur bezig geweest.
maar goed van de fouten kun je leren,
volgende x gaat er spul op van een prof.
iedereen die mij van tips heeft voorzien, bedankt

Marcel

Freulig

Dat zeg ik, Thinner. ;)

Vertigo

Als ik dit artikel lees, kan je dus ook de voorruit en voorste ruiten tinten zonder dat je daar een bekeuring voor kan krijgen, zolang de totale hoeveelheid licht die de ruiten doorlaten maar meer dan 50% is.

Citaat van: TC Tubantia
Politie Twente zet 'Tintman' in

ENSCHEDE - De Tintman. Zo heet het apparaat waarmee de politie Twente de lichtdoorlaatbaarheid van autoruiten test. Als die lager is dan 50 procent, volgt een bekeuring van 75 euro. Ook kan het kentekenbewijs Deel I (A) worden ingevorderd. De auto moet dan binnen vier weken voldoen aan de eisen. In tegenstelling tot wat deze week in de herhaling van het tv-programma 'Blik op de Weg ' is beweerd, zijn er heldere normen.
Volgens politiewoordvoerster Chantal Westerhoff zijn donker getinte autoruiten onveilig. 'Ze beperken het zicht. Bij regenachtig en donker weer of wanneer een zonnebril wordt gedragen, kunnen getinte ruiten tot gevaarlijke situaties leiden.' Bovendien is oogcontact tussen bestuurders onderling - en met kwetsbare verkeersdeelnemers zoals voetgangers en fietsers - onmogelijk, aldus Westerhoff. Hierdoor vervalt een belangrijke communicatiemogelijkheid in het verkeer.

tackle

ja en nee. Je mag geen enkel voorwerp (folie) aanbrengen op je voorruit en je voorste zijruitjes.
Dat wordt dus terplekke verwijderen en een vette boete.
Dat verhaal gaat dus alleen op voor coating, en mag nooit meer zijn dan door de RDW is toegelaten bij de keuring van de auto. Is het meer, pakken ze je kentekenbewijs af, en kun je je auto ter keuring aanbieden.

voor de achterramen en je achterruit geldt dat je ze mag beplakken of coaten mits je een rechterbuitenspiegel hebt.

Sbv

Hoe zit dat dan met zwaar geblindeerde voertuigen van defensie ? Ik zie met regelmaat een donkerblauwe Peugeot 607 met hele donkere ramen.
KW-xx-xx

Enno

neem een goed zonnebril...(Bv serengeti drivers model die Volvo inmiddels ook levert bij de drivers edition S60).....en je zult merken dat deze bril bij zon & regen een beter zicht geeft.....raar maar waar....

Sbv

Ik heb nu zo'n bril en ben bijzonder verrast moet ik zeggen.

Enno

Hetzelfde geldt voor goed gecoate ruiten.....en als je een zonnebril ophebt ziet ook niemand je ogen.....dus het verhaal van oogcontact....leuke smoes...maar gaat niet op

Zippo

Citaat van: Enno op 30-04-2007 09:11:10
Hetzelfde geldt voor goed gecoate ruiten.....en als je een zonnebril ophebt ziet ook niemand je ogen.....dus het verhaal van oogcontact....leuke smoes...maar gaat niet op

Zo staat het niet in de wet....

Rudy-M

Zippo had ooit al een link naar een uitgebreide pdf met info gepost.

Ik ga de ruiten in de toekomst ook professioneel laten blinderen, rondom zelfde tint. Buiten de UV-blokkering enzo, heb ik nog een reden: Ik wil namelijk ook ooit een dubbeldin-radio met scherm erin en met folie maakt het gewoon moeilijker voor gelegenheidsdieven om de ruit in te slaan.

robbie409

Ik denk erover om een coating/raamfolie te laten aanbrengen die speciaal is tegen inbraak... Google levert een aantal resultaten op, heeft iemand ervaring met dit soort coating?

(Ik denk trouwens aan http://www.suntech.nl/ om het te laten doen. bekend bij iemand?)