Auteur Topic: OBD-I uitlezen en resetten  (gelezen 104460 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BartusKN

  • S60 2.4D 2003
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
  • Geslacht: Man
  • bartuskn.nl
Re: OBD-I uitlezen en resetten
« Reactie #45 Gepost op: 03-02-2008 19:43:00 »
ik wil de labda sondes ook resetten. Nou ik heb dat ook geprobeerd te resetten maar hij brandde alleen bij indrukken van knopje reageerde nergens op kwamen geen foutcodes niet ook niet met motor starten en ook niet met alleen contact. Pennetje opgeschuurd was geoxideerd en nog geen resultaat had hem overigens in A7 gestopt hoop dat dit de goede was :P. Maar zonder resultaat hij gaf geen codes door alleen bij indrukken knopje dus dat het ledje oplicht en resetten wilde ook niet hij bleef maar branden.

Ludo

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 16885
Re: OBD-I uitlezen en resetten
« Reactie #46 Gepost op: 03-02-2008 19:46:31 »
ik wil de labda sondes ook resetten. ....

 had hem overigens in A7 gestopt hoop dat dit de goede was :P.

nee A7 is niet de goeie.
je moet A2 hebben.

BartusKN

  • S60 2.4D 2003
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
  • Geslacht: Man
  • bartuskn.nl
Re: OBD-I uitlezen en resetten
« Reactie #47 Gepost op: 03-02-2008 19:52:28 »
ik wil de labda sondes ook resetten. ....
nee A7 is niet de goeie.
je moet A2 hebben.

en de reden waarom het lampje alleen inschakeld met indrukken knopje ? ps kan er ook iets gigantisch verkeerd gaan als het niet goed gedaan wordt ?

Ludo

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 16885
Re: OBD-I uitlezen en resetten
« Reactie #48 Gepost op: 03-02-2008 19:58:08 »
als je 1x op het knopje drukt, brand altijd het ledje.
laat je het knopje los en je wacht even, krijg je de foutmelding in knippervorm.

BartusKN

  • S60 2.4D 2003
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
  • Geslacht: Man
  • bartuskn.nl
Re: OBD-I uitlezen en resetten
« Reactie #49 Gepost op: 03-02-2008 20:00:43 »
als je 1x op het knopje drukt, brand altijd het ledje.
laat je het knopje los en je wacht even, krijg je de foutmelding in knippervorm.


gaat ik zo nog maar is naar mijn auto :)
edit:

2-1-2 en 5-1-1 beide uitgelezen op A2 maar helaas resetten wilde niet lukken 15 seconden ingedrukt houden uit en aanzetten geen resultaat. En ben nog even bezig bij de auto met draaiende motor doe lampen aan Poef koplamp stuk morgen maar een H1 (als ik het goed heb)
« Laatst bewerkt op: 03-02-2008 20:57:41 door BartusKN »

Ludo

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 16885
Re: OBD-I uitlezen en resetten
« Reactie #50 Gepost op: 03-02-2008 23:51:10 »
helaas resetten wilde niet lukken 15 seconden ingedrukt houden uit en aanzetten geen resultaat.

op de manier zoals je dat hier schrijft zal resetten inderdaad niet lukken.
lees een keer opnieuw op pagina 1, in het eerste bericht, in het citaat van mehn staat hoe het wél moet.

joebar

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 766
  • Geslacht: Man
  • 1bier=2 boterham wat drinken jullie daar bij ?
Re: OBD-I uitlezen en resetten
« Reactie #51 Gepost op: 05-02-2008 21:37:45 »
Volvo
89-93 models 
1-1-1 No faults.
1-1-2 ECU.
1-1-3 Fuel injectors.
1-1-3 Heated Oxygen sensor-max enrichment sensed (94-up).
1-1-5 Injector #1.
1-2-1 Mass airflow sensor.
1-2-2 Air temp sensor signal.
1-2-3 Coolant temp sensor signal.
1-2-5 Injector #2.
1-3-1 Ignition system RPM signal.
1-3-2 Battery voltage.
1-3-3 Throttle switch signal (idle).
1-3-5 Injector #3.
1-4-2 ECU faulty.
1-4-3 Knock Sensor signal missing or defective.
1-4-4 Fuel system load signal(missing or defective).
1-4-5 Injector #4.
1-5-3 Rear heated oxygen sensor signal.
1-5-4 EGR system-leakage or excessive flow.
1-5-5 Injector #5.
2-1-2 Oxygen sensor signal(front sensor on 94 and later models).
2-1-3 Throttle switch signal.
2-1-4 Ignition RPM signal erratic.
2-2-1 Heated Oxygen Sensor(Rich mixture/part throttle).
2-2-2 Main relay.
2-2-3 Idle valve signal.
2-2-4 Coolant temp sensor signal.
2-2-5 A/C pressure sensor signal.
2-3-1 Lambdfa adjustment.
2-3-1 Heated Oxygen sesnor(lean mixture/part throttle) 94-up.
2-3-2 Lamda adjustment.
2-3-2 Adaptive heated O2 sensor control (94-up).
2-3-3 Idle valve-closing signal.
2-3-4 Throttle switch signal missing.
2-4-1 EGR malfunction.
2-4-5 Idle air control valve-closing signal.
3-1-1 Speedometer signal.
3-1-4 Camshaft position signal missing or defective.
3-1-5 EVAP emission control system.
3-2-1 Cold start valve-signal missing.
3-2-2 Airflow meter hot wire.
3-2-4 Camshaft position siganl erratic.
3-2-5 ECU memory failure.
3-3-5 TCM request for MIL.
4-1-1 Throttle switch signal faulty or missing.
4-1-3 EGR temp sensor signal incorrect or missing.
4-1-4 Turbo boost regulation.
4-1-6 Turbo boost reduction from TCM.
4-2-5 Temp warning level #1.
4-3-1 EGR temp sensor faulty or missing.
4-3-2 High temp warning inside ECU.
4-3-3 No rear knock sensor signal.
4-3-5 Front heated oxygen sensor - slow response.
4-3-6 Rear heated oxygen sensor compensation.
4-4-3 Catalytic converter efficiency.
4-4-4 Acceleration sensor signal.
4-5-1 Misfire - #1 cylinder.
4-5-2 Misfire - #2 cylinder.
4-5-3 Misfire - #3 cylinder.
4-5-4 Misfire - #4 cylinder.
4-5-5 Misfire - #5 cylinder.
5-1-1 Adaptive oxygen sensor control-lean mixture at idle.
5-1-2 Oxygen integrator at max lean running limit.
5-1-3 High temp warning inside ECU.
5-1-4 Engine cooling fan-low speed signal faulty.
5-2-1 Oxygen sensor preheating-front.
5-2-2 Oxygen sensor preheating- rear.
5-3-1 Power stage-group A.
5-3-2 Power stage-group B.
5-3-3 Power stage- group C.
5-3-4 Power stage- group C.
5-3-5 TC control valve signal.
5-4-1 EVAP valve signal.
5-4-2 Misfire - more than one cylinder.
5-4-3 Misfire - at least one cylinder.
5-4-4 Misfire - more than one cylinder/catalytic converter damage.
5-4-5 Misfire - at least one cylinder/catalytic converter damage.
5-5-1 Misfire - #1 cylinder/catalytic converter damage.
5-5-2 Misfire - #2 cylinder/catalytic converter damage.
5-5-3 Misfire - #3 cylinder/catalytic converter damage.
5-5-4 Misfire - #4 cylinder/catalytic converter damage.
5-5-5 Misfire - #5 cylinder/catalytic converter damage.

dit zijn de codes kweet nie of ze al eerder zijn gepubliceerd, dan haal ze maar weer weg

baskabel4

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 104
Re: OBD-I uitlezen en resetten
« Reactie #52 Gepost op: 05-02-2008 22:47:44 »
bedankt...hier heb ik wat aan  :eusa_clap:

bassie81

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 615
  • Geslacht: Man
  • ex 854 T-5 Rica
    • Fiscion Belastingadviseurs, Belastingadviseurs met visie!
Re: OBD-I uitlezen en resetten
« Reactie #53 Gepost op: 06-02-2008 13:05:06 »
Kan iemand mij ook vertellen hoe het zit met het uitlezen en resetten van de B-zijde van het geheel.

De A-zijde heb ik voor mekaar gekregen. De B-zijde heeft echter geen eigen draadje. Moet de draad van de A zijde erin??

Bij mij gaat de led dan continue branden en knippert er nog wat doorheen. Ik vraag me serieus af of het wel goed gaat.

Is iemand trouwen bekend met de foutmelding dat de remmen oververhit zijn geraakt  ;D

mehn

  • Inspector Columba
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17917
  • Geslacht: Man
  • 855R 609 MT + V70 D5 AWD 452 AT6
    • Maikel's Volvo
Re: OBD-I uitlezen en resetten
« Reactie #54 Gepost op: 06-02-2008 13:15:57 »
Moet de draad van de A zijde erin??

Ja

R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
V70 D5 AWD:

bassie81

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 615
  • Geslacht: Man
  • ex 854 T-5 Rica
    • Fiscion Belastingadviseurs, Belastingadviseurs met visie!
Re: OBD-I uitlezen en resetten
« Reactie #55 Gepost op: 06-02-2008 13:23:13 »
en klopt het dan dat die led continue brandt....?

mehn

  • Inspector Columba
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17917
  • Geslacht: Man
  • 855R 609 MT + V70 D5 AWD 452 AT6
    • Maikel's Volvo
Re: OBD-I uitlezen en resetten
« Reactie #56 Gepost op: 06-02-2008 13:26:50 »
Normaal gesproken niet. B werkt hetzelfde als A.

R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
V70 D5 AWD:

bassie81

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 615
  • Geslacht: Man
  • ex 854 T-5 Rica
    • Fiscion Belastingadviseurs, Belastingadviseurs met visie!
Re: OBD-I uitlezen en resetten
« Reactie #57 Gepost op: 06-02-2008 13:31:38 »
Goed om te weten dat het wel moet zoals ik al was begonnen. Beetje jammer dat de wagen niet reageert zoals hij zou moeten doen. Heb nog niet de gehele B-zijde gedaan, ben al snel gestopt toen het niet goed leek te gaan.


en mag ik vragen of je een suggestie hebt van wat er mis kan zijn...?

Roel 850

  • Nieuw lid
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
Re: OBD-I uitlezen en resetten
« Reactie #58 Gepost op: 08-02-2008 11:00:28 »
Goeiedag,

Ik ben net de trotse bezitter van een 850 GLT 20v uit 3/92 met minder dan 130.000 kms op de teller.

Net grote beurt laten dan incl distributie snaar vervangen. Krijgt de Volvo garage het servicelampje niet uit!?

Hebben jullie behalve het uitdraaien van het lampje nog tips?

(overigens moet hij weer terug naar de garage omdat voor de tweede keer het emissie lampje gaat branden en mogelijk de luchtmassameter vervangen moet worden. Weet niet of dit van invloed kan zijn)

Thnx!

Roel

Ludo

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 16885
Re: OBD-I uitlezen en resetten
« Reactie #59 Gepost op: 08-02-2008 12:06:40 »
servicelampje resetten?.
kijk even op pagina 1.