Auteur Topic: apk keuring  (gelezen 580 keer)

gerben kerkmeester

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
apk keuring
« Gepost op: 24-11-2006 18:06:37 »
Dat de meeste garage's de apk keuring benutten om geld uit je zakken te kloppen is nu wel heel duidelijk. Vorig weekl mijn 850 uit 93 naar garage gebracht en ja hoor afgekeurd op de handrem. Linksachter zou niet werken, dus auto meegenomen. Onder het rijden zie ik een papier liggen van de remmentest en wat blijkt remmen OK en onderaan de test resultaten staat "deze auto voldoet aan de wettelijk gestelde eisen en wij wensen u een prettige reis. Paar dagen later ik weer terug naar de garage om de handrem te laten maken en ze medegedeeld dat ik de uitslag van de remmentest in de auto gevonden had. Zij zeiden ja maar het linkerachterwiel loopt zwaar na het lossen van de handrem. Volgens mij is dit geen apk afkeur maar ja wie ben ik en aan de garage overgeleverd. Heb ze toch maar ff naar handrem laten kijken en ze zeiden dat de kabel te stroef liep en dat de kabel vervangen moest worden.

Wat mij nog het meest verbaast is dat ze een lekke uitlaat over het hoofd zien (horen) en dat er haarscheurtjes in de remleidingen zitten.

850blues

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • donateur ver. Botterbehoud
Re: apk keuring
« Reactie #1 Gepost op: 24-11-2006 19:12:11 »
Voor een APK kun je ook terecht bij bijv. de ANWB-keuringscentra en bij Van Abeelen.
Deze hebben geen garage en daarmee geen belang om reparaties 'aan te praten'.
Bij laatstgenoemde (vestiging Den Bosch) ben ik al 2x naar volle tevredenheid geweest.
Zonder afspraak en er bij blijven staan was geen probleem.
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm