Turbo en DP te vervangen zonder brug??

Gestart door Wout309t, 28-12-2006 13:26:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wout309t

Ik snap het nog steeds niet helemaal hoor....
Ik wil alles graag in een middagje ofzo doen.
De 1 zegt dat het zo gepiept is, de ander zegt dat de pijp totaal anders is, wat is het nou echt??
Een andere flens eroplassen onder een iets andere hoek heb ik zo gedaan, maar een hele pijp verbouwen is wel even werk.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Ludo

bij mij is er een stukje van +- 5cm buis vlak achter de flens afgegaan.
daar is een ander stukje opgelast voor de schuine flens.
i.p.v. een rechte aansluiting een schuine dus, onder de juiste hoek.
de rest van de pijp hangt precies hetzelfde als voorheen.
het was (voor mij dan) alleen even zoeken voor een andere, grotere flens omdat alles al los lag en ik hier geen rekening mee gehouden had.
maar die was bij de dealer onder het stof ook weer snel gevonden.  ;D


Johann

Citaat van: Wout309t op 30-12-2006 18:25:36
Ik snap het nog steeds niet helemaal hoor....
Ik wil alles graag in een middagje ofzo doen.
De 1 zegt dat het zo gepiept is, de ander zegt dat de pijp totaal anders is, wat is het nou echt??
Een andere flens eroplassen onder een iets andere hoek heb ik zo gedaan, maar een hele pijp verbouwen is wel even werk.

Je hebt de 15G vroege en de late flens.. Eeerste is conisch, tweede recht. De rechte flens is 't zelfde als van de 16T en de 18T. De bocht van deze downpipe is bijna 180 graden en dan nog iets van 45 graden naar geneden richting subframe. Daarnaast heb je nog een turbo met een schuine aansluiting van de nieuwere modellen o.a. 16T en de 19T.  Deze flens staat in het horizontale en verticale vlak onder een hoek van ongeveer 15 graden en de bocht welke richting subframe gaat is ongeveer 90 graden.

Wil je dus van een recht of conische flens downpipe een schuine flens type maken dan zul je de bocht moeten verbouwen of de flens onder een hoek er op lassen.  Laatste is een prutjeoplossing IMO.

Wout309t

Ok mensen, ik weet genoeg :eusa_clap:
Moet er ff wat meer aandacht aan besteden merk ik dus....
2011 V70 2.0T R-Design MT

Ludo


Johann

Citaat van: Ludo op 30-12-2006 18:50:10
Citaat van: Johann op 30-12-2006 18:44:25
  Laatste is een prutjeoplossing IMO.

waarom.   ???

Omdat de gassen uit de wastegate tegen de zijkant van de pijp staan te blazen en de gassen uit het turbine wiel tegen de kant van het turbine huis... Ofwel slechte flow. Kun je net zo goed een 13G turbo er op zetten met een standaard downpipe..  ;D

Wout309t

Wil het graag wel een beetje goed doen ja, dus dat is geen optie :eusa_hand:
Dan maar wat meer knutselen... ::)
2011 V70 2.0T R-Design MT

Jeroentjuh

Citaat van: Wout309t op 30-12-2006 18:53:49
Wil het graag wel een beetje goed doen ja, dus dat is geen optie :eusa_hand:
Dan maar wat meer knutselen... ::)

Komt er een 16T of een 19T op?

Wout309t

Zou een 16t opkomen, maar ben stiekem alweer bezig met een 19t, dus is nog niet zeker...
2011 V70 2.0T R-Design MT

Ludo

Citaat van: Johann op 30-12-2006 18:52:48
Citaat van: Ludo op 30-12-2006 18:50:10
Citaat van: Johann op 30-12-2006 18:44:25
  Laatste is een prutjeoplossing IMO.

waarom.   ???

Omdat de gassen uit de wastegate tegen de zijkant van de pijp staan te blazen en de gassen uit het turbine wiel tegen de kant van het turbine huis... Ofwel slechte flow.

welke nadelen heb je daar eigenlijk van?.

Johann

Dit is een schuine flesn donwpipe,



Dit een rechte 18T downpipe welliswaar op een GT2871 maar de flens, V-band op deze foto, zit bijna op dezelfde plaats.



Zoals je kunt zien heeft de rechte flens DP veel meer bocht.

Johann

Citaat van: Ludo op 30-12-2006 19:05:16
Citaat van: Johann op 30-12-2006 18:52:48
Citaat van: Ludo op 30-12-2006 18:50:10
Citaat van: Johann op 30-12-2006 18:44:25
  Laatste is een prutjeoplossing IMO.

waarom.   ???

Omdat de gassen uit de wastegate tegen de zijkant van de pijp staan te blazen en de gassen uit het turbine wiel tegen de kant van het turbine huis... Ofwel slechte flow.

welke nadelen heb je daar eigenlijk van?.

Nadeel is meer tegendruk maar het zal wel roeren in de marge zijn Ludo. Je auto loopt er niet slechter om toch?  ;)

Ik denk alleen als je er toch nog mee bezig moet dan kun je het beter doen zoals het hoort.

Wout309t

Het nadeel is dat je een verstoorde luchtstroom krijgt.
De uitlaatgassen gaan flink wervelen, klappen als het ware tegen de muur zodra ze de turbo uitkomen.

@Johan: Fantastisch die foto's. Maakt het goed zichtbaar!
Weet natuurlijk hoe mijn eigen turbo en DP zitten, maar van de 'schuine' opstelling kon ik me nog niet echt een helder beeld vormen...
2011 V70 2.0T R-Design MT

lipton

Citaat van: Wout309t op 30-12-2006 19:14:01
Het nadeel is dat je een verstoorde luchtstroom krijgt.
De uitlaatgassen gaan flink wervelen, klappen als het ware tegen de muur zodra ze de turbo uitkomen.

@Johan: Fantastisch die foto's. Maakt het goed zichtbaar!
Weet natuurlijk hoe mijn eigen turbo en DP zitten, maar van de 'schuine' opstelling kon ik me nog niet echt een helder beeld vormen...
ik krijg het niet gedaan met een krik, ik zal maar een brug moeten zoeken in de buurt om de dp te plaatsen, nog eenvraag, is het niet slecht als ik het hitteschild boven de turbo zou weg laten ? of is het beter hem te laten zitten?

mvg

Jeroentjuh

#29
Citaat van: lipton op 25-02-2008 18:57:55
Nog een vraag, is het niet slecht als ik het hitteschild boven de turbo zou weg laten? Of is het beter hem te laten zitten?

mvg

Die zit er bij mij ook niet meer op, geen enkel probleem hoor. Kun je het turbotje tenminste mooi zien zitten ;D