Auteur Topic: Wat was jouw grootste sleutelblunder?  (gelezen 26737 keer)

marc-850

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • 850 T-5R / V70 AWD / Nissan Micra / DAF XF106
Re: Wat was jouw grootste sleutelblunder?
« Reactie #45 Gepost op: 31-12-2007 15:45:34 »
Net nog...

Half litertje olie bijgevuld. Daarna ff snel (heeel snel) via de snelweg naar een dorp verder. Sta voor een stoplicht, dikke walm onder de motorkap vandaan. Zal toch niet waar zijn he?
Aan de kant, kap open... half litertje er weer uitgegooid. Dop zat er wel op, maar dus niet goed..  :eusa_think:
Dus nu staat ie ff af te koelen, kan ik dalijk het blok weer schoonmaken.
Als chauffeur wordt ik betaald om te rijden, niet om te remmen...

DopdeDouwer

• forum-addict
  • Lid 500+
  • Offline Offline
  • 242L 1978 740TIC 1986
    • project log Volvo 144S -incomplete-
« Reactie #46 Gepost op: 31-12-2007 16:05:36 »
Wielbouten vergeten aan te halen na het laten zakken van de auto.
 boekerderboekerdeboenkboenk; gelijk aan de kant gezet op de A12.
Was wel grappig, was rond 10:00 op de dag van de VKB, er stonden gelijk 3 volvo's op de vluchtstrook om te helpen.
Vierkant Rules

Emiel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • S60 & S70 AWD
    • NordicTurbo.nl
« Reactie #47 Gepost op: 31-12-2007 16:17:02 »
Ik heb ooit in een ver verleden een Nivomat proberen te vervangen van een 940 op een vierkolomsbrug. Aangezien het ontzettend k*t was om het juiste krikpunt te gebruiken had ik één bok onder het diff gezet.

Op een gegeven moment begon de 940 te kantelen en schoot van de bok. Gelukkig werd de val gebroken door de brugpaal en bleef ie daar tegenaan rusten. Brug laten zakken en met behulp van een garagekrik de auto weer heel op de brug gekregen. Daarna snel een 2 kolommer opgezocht en binnen een kwartier was ie klaar.

Helemaal geen schade, alleen een deukje in het imago. :angel:

Tieske

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 31-12-2007 17:29:22 »
Brommert:
Leek me wel leerzaam (16 jr?) om eens de kop en cilinder van de cd-50 uit elkaar te halen, alles bestudeerd hmm boeiend. Boel weer in elkaar zetten, koppeling in, 2e versnelling en van de oprit afrollen, koppeling op laten komen... achterwiel slippend over straat. Ben maar nieuwe klep gaan halen, opnieuw begonnen en nu de timing van de kleppen wel in de gaten gehouden.
Computert:
Met een vriend twee computers gehaald in Den Haag, nog compleet samen te stellen, dus hoop doosjes met hoop zakjes en hoop snoertjes. Eerste exemplaar ging best aardig, inmiddels diep in de nacht en wat biertjes later aan het tweede exemplaar begonnen, alles ingebouwd en computer aan.. boem hele huis (studentenhuis) zonder stroom. Natuurlijk geen zaklamp bij de hand om, waar liggen die zekeringen eigenlijk, te gaan vervangen. Drie zekeringen later kwamen we erachter dat we de draden uit het voedingsblok verwisseld hadden.

joebar

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • 1bier=2 boterham wat drinken jullie daar bij ?
« Reactie #49 Gepost op: 31-12-2007 18:19:03 »
Oh  hier kan ik een boek volschrijven.........
Bus zwarte tectiel onder een opgekrikte auto hebben staan, krik laten zakken?????
wat hoor ik toch sissen........
Ja hoor hele bus leeg.....

joebar

• Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 31-12-2007 18:24:25 »
Auto die ik had (oud beestje) zou een nieuwe koppeling in komen, en dat gebeurde in een garage waar bussen werden gerepareerd..
Ik kom er aan rijden, en durfde hem niet de put op te rijden, dus de monteur die daar liep klimt ge-ergerd uit de put, en springt in die auto om het zelf te doen ( man had een hazelip) en ja hoor de put in hele rechterkant beschadigd...
Dus ik slis een beetje alsof ik ook een hazelip heb
nja ssso had ik  het ook wel gekend...

Man pakte de eerste beste bahco die die maar kon vinden, en heeft me half nijmegen achterna gezeten...

Kheb op een gegeven moment maar gebeld dat de auto naar de sloop mocht, en dat ie niet meer aan de koppeling hoefde te beginnen

thuur

• Thuurbo Fivespoke
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • \/olvo'\/7O.T5 \/olvo'85O.T~5
    • thuurbo
« Reactie #51 Gepost op: 31-12-2007 18:24:48 »
Bus zwarte tectiel onder een opgekrikte auto hebben staan, krik laten zakken?????

Ach ja... Auto rechts opgekrikt, bokje er onder, looplamp tussen de veer geklemd. Auto links opgekrikt, bokje er onder. Klusje uitgevoerd, laat de auto links zakken, denk "Wat kraakt er nou joh ??? Nou ja, zal wel niets zijn". Met de krik naar de andere kant, auto weer iets omhoog, weer dat kraken ???. Hmm, bokje weggepakt en langzaam de krik laten zakken. Jemig, alweer dat gekraak ???

Pas toen het licht uitging wist ik wat het was :eusa_doh:

Gelukkig was ik met de 240 over de vorige looplamp heen gereden dus kon ik van 2 kapotte looplampen toch nog 1 werkende maken :eusa_shifty:

Gr ;D
« Laatst bewerkt op: 31-12-2007 18:27:07 door thuur »

joebar

• Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 31-12-2007 18:31:32 »
BMW 525 kop gescheurd, ff een kop scoren van een 2800 oud type....
boel gemonteerd, alles afgesteld, ronddraaien... tik? nog een keer  tik?

kop er weer af, is de verbrandingsruimte van een 2800 precies gespiegeld aan een 2500.......
alles met een frees in een boormachine weggeslepen, heeft nog 2 ton gelopen met die kop...

joebar

• Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #53 Gepost op: 31-12-2007 18:32:59 »
Ach ja... Auto rechts opgekrikt, bokje er onder, looplamp tussen de veer geklemd. Auto links opgekrikt, bokje er onder. Klusje uitgevoerd, laat de auto links zakken, denk "Wat kraakt er nou joh ??? Nou ja, zal wel niets zijn". Met de krik naar de andere kant, auto weer iets omhoog, weer dat kraken ???. Hmm, bokje weggepakt en langzaam de krik laten zakken. Jemig, alweer dat gekraak ???

Gelukkig was ik met de 240 over de vorige looplamp heen gereden dus kon ik van 2 kapotte looplampen toch nog 1 werkende maken :eusa_shifty:

Gr ;D

ken het ....
verbruik zo'n beetje 1 loplamp per week...
meestal onder de auto laten hangen en zo van de put afrijden
« Laatst bewerkt op: 01-01-2008 02:05:01 door moderators »

joebar

• Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 31-12-2007 18:36:59 »
blok verwisselen ban een BX....
onder de auto, beetje passen, beetje duwen , beetje trekken......
boem..... valt het blok uit de takel, precies op mijn hand, die weer tussen de chassisbalk.....

3 kwartier zo gestaan/gehangen, voor er iemend langs kwam die hulp kon halen

joebar

• Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #55 Gepost op: 31-12-2007 18:37:42 »
wordt vervolgd

wepster

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #56 Gepost op: 31-12-2007 18:46:15 »

Gr ;D

looplamp

ik kreeg van de vrouw een nieuwe looplamp omdat die oude echt opwas (wat een wereld wijf heb ik toch he)
dus de vrouw nou zoek jij hem maar uit jij weet beter dan ik wat je nodig hebt , zo gezegt zo gedaan .
deze moet het worden schat
cometaar van de vrouw en waarom die dure ?
nou die kan een stootje hebben kijk maar en ik gooi de lamp op de grond , met als rezultaat een grote plof en lamp stuk(in de winkel )
antwoord van de vrouw die is dus niet wibo proef die krijg je niet.
toen toch maar een profesioneele gekocht die het wel kon verdragen

arjenT5R

• Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • Online Online
  • I've got propane running around my brain!
Het sleutel/beun mislukkingen topic
« Reactie #57 Gepost op: 11-12-2008 17:56:48 »
Op het zundapp forum hadden we ook zo'n topic
en af en toe lachte je je eigen krom  ;D
En je kan natuurlijk je verhaal kwijt er gaat altijd wel eens wat mis
en af en toe zijn dat best hilarische dingen.

Vandaag; Ik heb gisteren mijn nieuwe engelen oogjes koplampen opgehaald
en er in gezet. Dat verliep allemaal vrij voorspoedig maar toen waren de mistlampen aan de beurt
uit elkaar gehaald schoon gemaakt van binnen. Roffeltje met de neus omhoog en de rechter er op gezet,
toen ik met de linker bezig was brak de lamp af precies bij de ophang beugel dit was een ouder reparatie door 1 van de andere 10 eigenaren dit het besloot te begeven.

Dus ik d8 handig te wezen en heb een lapje poyester over de punten gelegd
om daar weer nieuwe bevestigings punten van te maken. Zo gezegd zo gedaan
we hadden trek dus we zijn uit het pakhuis vertrokken en ff een happie gaan eten
kan het polyster mooi drogen dachten we.

Uurtje later komen we terug bij het pakhuis en ik ga eens kijken of het al een beetje droog is
wat denk je het hele glas van die lamp aan gruzelementen.  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Wat blijkt nou door de warmte die vrij komt bij de chemische reactie van het polyster met de harder etc.
is het glas van de mistlamp bezweken ;D Arjen kan dus weer op zoek naar een nieuwe :'(
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

combinedforces

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • 850 T-5
« Reactie #58 Gepost op: 11-12-2008 18:21:18 »
Ik ben een keer een half uur bezig geweest om de afstandsbediening van de garagedeur ergens uit te hengelen. Viel vanuit m'n jaszak zo in de motorruimte en ik kon er niet bij. Uiteindelijk met een spiegel en een stuk ijzerdraad weten te redden...

UserID6342

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 11-12-2008 18:24:27 »
:eusa_wall: .......55 liter euro in een diesel gegooid. Was geen goed einde van 2006  Vervolges er 22 liter uitgehaald, afgevuld met diesel, maar dat vindt ie niet leuk.  Ben niet boos op mijzelf, alleen pislink!
Herkenbaar :) bij de S60D5 toen ook zo rond de kerst van 2006, drukte van kerstpakkettengeregel, etc. ff snel tanken onderweg op A67, nergens opgelet en ik pak de eerste de beste zwarte slang die ik zie, en ja hoor idd benzine erin gekiept voor een tientje of 5-6, rest gewoon afgevuld met diesel en rustig aan gereden tot de tank half leeg was, gewoon weer diesel tanken en gaan met die banaan.  Auto heeft altijd perfect gelopen ;D