Wat was jouw grootste sleutelblunder?

Gestart door Claudia, 30-12-2006 12:10:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Citaat van: elianmars op 28-10-2018 08:01:09
Och, bij sleutelen hoort blunderen ;D

Laatst nog bij het vervangen van de carterventilatie van de C70. ETM er achterstevoren op gezet. Klonk lekker sportief, maar motortje liep niet echt lekker  :eusa_shifty: ;D

Sssst gelukkig hadden we nog een voorbeeld staan en daarmee was het snel opgelost.

elianmars

Citaat van: Sbv op 28-10-2018 11:44:12
Sssst gelukkig hadden we nog een voorbeeld staan en daarmee was het snel opgelost.

Het is dat jij het in de gaten had, ik had het nooit ontdekt  ;D

soumsoum

Distributieriem/waterpomp/keerringen etc vervangen van mijn mx-5: flink doorwerken want de DIY garage is tot 17:00 open.
Helaas net niet gered om alles op tijd af te krijgen, met de bus naar huis.
Volgende dag terugkomen en zien dat ik in alle haast de oude distributieriem terug gemonteerd had (de nieuwe lag me aan te staren)
Lachen als een boer met kiespijn!
Volvo 855R 1996

Dikkie

Weest blij dat je het dan niet voor 17:00 gered hebt.. ;)
Huidig: V70 T-5 2.3 automaat 019 zwart 1998
Voorheen: V70 T-5 2.0 handbak 426 grijs 1997
Overige speelgoed: Suzuki Swift 2006, Yamaha XJ900S Diversion 1996, DAF YA126 1955, DAF YB626 1968, Polynorm 1-ton AHW 1957

rappendaf

#394
Olie vullen met de carterstop er nog uit ;D
distributieriem vernieuwen en daarna motor starten met steeksleutel op krukas poelie :D
m
De boel zuiver gespoten met remreiniger en op mijn hand gemorst sigaret aangestoken hand in de fik schudden kloppen om het vuur uit te krijgen trouwring die wat los rond mijn vinger zat weg tot op heden  :eusa_whistle:
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Ozzzz

Citaat van: rappendaf op 10-11-2018 14:54:10
De boel zuiver gespoten met remreiniger en op mijn hand gemorst sigaret aangestoken hand in de fik schudden kloppen om het vuur uit te krijgen trouwring die wat los rond mijn vinger zat weg tot op heden  :eusa_whistle:

Wat was de reactie van mevrouw?

rappendaf

Wat was de reactie van mevrouw?
:evil:die kon er niet mee lachen moet ik nog horen op bepaalde tijdstippen van de maand :-X
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

turbopower

Adapter van de slotbouten volledig vernageld.
De bandenboer had de voorzet al gedaan met zijn luchttol :eusa_wall:

freefall

Mn ratel in het carter laten liggen....zoeken als een grote vent, na een uur de heldere ingeving...oeps ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Vulk

Gisteren de stationairregelaar gereinigd na klachten van het stationair toerental.

Toen ik de auto startte ging dat niet zoals het hoorde en kreeg ik instant een brandend lamdalampje. Aangezien de motor na een dot gas geven vrij normaal liep dacht ik dat te wijten was aan een restant remmenreiniger.

Na 5 minuten rijden ging het stationair toerental richting de 1500rpm. Ik dacht eerst aan een groot vacuümlek, maar blijkbaar had ik gewoon de stekker van de regelaar niet aangesloten.  :eusa_wall:

Straks maar foutcodes wissen.

robbar

 :eusa_doh: Vorige week nog...... wilde mijn nieuwe set remschijven en blokken monteren..........lukte me niet want ik kreeg de remzuiger zonder hulpmiddel niet ver genoeg terug.  :eusa_snooty: Dus omdat ik een afspraak had de oude schijf met blokken weer gemonteerd en onderweg naar mijn afspraak. Bij het remmen hoorde ik ijzer op ijzer  :eusa_doh: bij thuiskomst de remmen gecontroleerd en wat bleek het buitenste remblok had ik met de metaalkant naar binnen gemonteerd, :eusa_shhh:
Sleutel al heel wat jaren aan mijn motoren en de Volvo´s maar dit was me nog niet over komen.
Haastig en spoed is zelden goed  :eusa_wall:

Gelukkig waren het niet de nieuwe set remmen  :eusa_angel:
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

RoyvW

Na het tanken van LPG vergeten de slang los te koppelen (afgeleid door mijn vrouw) vervolgens met gasslang en alles weggereden. Was een flinke klap. :-)
Ook wel eens vergeten na het bijvullen van olie de dop erop te doen. Dan tijdens het rijden op je voorvanger schelden dat de auto stinkt. Totdat ik rook onder de kap zag, dat was een zooitje! :)
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

Vulk

Citaat van: RoyvW op 21-12-2018 15:42:14
Na het tanken van LPG vergeten de slang los te koppelen (afgeleid door mijn vrouw) vervolgens met gasslang en alles weggereden. Was een flinke klap. :-)


Dat heeft me ooit een bumper gekost!

rob850/480

jaren gelden met oud en nieuw oliebollen gebakken en de oude ollie in de castrol 5 liter kan gegooid.
Paar maanden later moest ik olie bijvullen en merkte tijdens het rijden dat ik een soort frituur/ baklucht rook.
Meteen maar een beurtje gegeven en nog jaren met die wagen gereden.

Ozzzz

Hahaha, thanks halve liter bier in m'n toetsenbord nu...  ;D