Wat was jouw grootste sleutelblunder?

Gestart door Claudia, 30-12-2006 12:10:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Claudia

Citaat van: Derks op 30-12-2006 11:35:51
Opzich wel een aardige voor een nieuw topic: wat is jouw grootste blunder.




Goed plan van Derks!
Bij deze....


Nou sleutel ik niet/nauwelijks aan mijn 850 (en dat is voor hem maar goed ook :))......maar met dat wát ik doe, blunder ik ook al aardig.

Zo moest men nogal lachen dat ik zocht naar een schroevendraaier.....om de ruitenwisserbladen te vervangen ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

mehn

Ik heb wel eens de stekkers van de vliegwielsensor, nokkenassensor, bougiekabels, LMM meerdere malen gecontroleerd toen de auto niet wilde aanslaan.
Had ik bij de demontage van het luchtfilterhuis de bobinekabel aan de bobinekant losgemaakt ;)

Het is me ook wel eens gebeurd dat ik de auto wilde starten en dat er niets gebeurde. Heb ik 's ochtends vroeg om half 7 een half uur onder de kap zitten rommelen maar niets hielp.
Bleek ik de hendel van de automaat nog in de L te hebben staan nadat ik de dag ervoor de radio had uitgebouwd  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

pwassink

#2
Okee dan .. leuk idee..  eeeeehm

Stel je reviseert een blok, onderblok gehoond, wil hem daarna afspuiten en de petrolie is op, pak je wat benzine gaat ook..
Dat doe je buiten en past heel erg op met vuur enzo, even later kijk je (met een peuk op de lip natuurlijk) of t schoon is,
Kaboem een vuurflits, hoop hitte, stank en een volkomen onthaard gezicht, wenkbrauwen, wimpers enzo foetsie..
Blijkbaar hing er in het volledig open onderblok nog precies het optimale A/F mengsel..  :angel:

Tja, beetje dom enzo .. het is wel weer aangegroeid uiteindelijk.. verder naast egodeuk geen additionele schade..  :eusa_whistle:


Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

italia

Na wat stotteren en stoten met mn GL bedacht ik me dat het wel verstandig zou zijn om de bougiekabels te vervangen. Een set bij de Brezan vandaan gehaald en savonds thuis gelijk maar los gegaan.

Na het vervangen bleek de motor toch niet helemaal zo te lopen dat hij hoorde en dacht serieus dat 1 kabel defect was. Na beproeving bleek voor mij dit de derde cilinder te zijn. (na eerst vijf en vier losgerokken te hebben bleef bij drie het toerental laag.) In de ochtend de gele ridders er bij te hebben gehaald kwam hij er achter dat op nr twee ook geen juiste ontbranding plaatsvond en simpel omwisselen van deze twee liep de motor weer heerlijk rond......  :eusa_wall:

daytonawim

Mm, ik heb een keer een knalgas explosie gehad van een accu, das gelukkig
al jaren geleden.

Deze (nog al grote )acuu stond al een flinke tijd onder de lader, netjes onder een werkbank op zolder , met en mooie brede balk aan de voorkant er onder.

Ging goed tot dat ik met de peuk onder de werkbank kwam  >:( >:( >:(

Da gaf een ter*ng klap

Emiel


pwassink

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Derks

Mijn laatste blunder, weliswaar niet met sleutelen maar met klussen:

's Avonds laat nog even snel twee nieuwe deuren op zolder afhangen. Ik had er al acht gedaan, dus dit kon wel even snel.
Door de haast neem ik echter de binnen maat, en niet de buiten maat.
Gevolg: met de cirkelzaag 3 centimeter te veel van de deur van 270 euro afgehaald.
Heeft nog wel de nodige uurtjes gekost om dat weer een beetje fraai te krijgen.



Gr derks

V70R AWD

Ik heb ooit een net gerestaureerde Alfa Giulia laten zakken van de brug, bleek de mezemsteel tussen het voorspatbord te zijn gevallen met het gevolg dat de steel de hele wielkast omhoog drukte en dus weer opnieuw strak gemaakt moest worden en gespoten :-X :-X :-X


:eusa_whistle: :eusa_whistle:

de geneRaal

stekker van de sproeiermotor niet aangesloten :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Blackstone under construction

Jeroentjuh

Olie vullen met de carterstop er nog uit  :eusa_whistle:

de geneRaal

oja...............voorruit cleanen met vette rubberspray voor de bumpers >:(

ben je mooi 3 uurtjes de binnenzijde aan het cleanen :eusa_silenced:

Blackstone under construction

edenmartina

distributieriem vernieuwen en daarna motor starten met steeksleutel op krukas poelie :o

Taranis

Citaat van: kleppie op 30-12-2006 22:01:25
oja...............voorruit cleanen met vette rubberspray voor de bumpers >:(

ben je mooi 3 uurtjes de binnenzijde aan het cleanen :eusa_silenced:



mee eens, was alleen geen rubberspray maar snowboardwax... was niet zo helder op dat moment zeg maar  ::)

Scooby Doo

Onderhoudje doen op m'n vader z'n vorige auto (Seat Toledo benzine, 1e model), Olier erop, nieuwe oliefilter --> laat maar draaien.  He sjips, waar komt die olie vandaan ??? ??? STILLEGGEN!!!! Rubber pakking van de oude oliefilter was aan het blok blijven kleven. :eusa_wall:

Nieuwe olie opruimen is een stuk lastiger dan oude olie. :eusa_wall:

Puppy Power!!!